Grafika wektorowa
Szkolenie podstawowe
Jak rozrysować koncepcję, przeanalizować kształty i zacząć je konstruować?
Jak budować złożone formy?
Jak rozpoznać objawy wizualnego napięcia?
Gdy przygotowujesz obraz, masz do wyboru dwa rozwiązania: zastosowanie grafiki
rastrowej lub wektorowej. Ta pierwsza sprawdza się tam, gdzie wymagana jest
fotorealistyczna dokładność. Natomiast jeżeli chcesz stworzyć obraz, który będzie
łatwy w skalowaniu oraz obróbce (bezstratnej!) i nie sprawi kłopotów podczas wycinania
na ploterze, grafika wektorowa spełni Twoje oczekiwania. Sprawdza się ona wyśmienicie
przy projektowaniu logotypów, znaków, planów i schematów. Stosują ją też autorzy
ilustracji i komiksów. Warto poznać jej potencjał!
Dzięki niniejszej książce uczynisz to szybko i przyjemnie. Nie skupia się ona na
kolejnych funkcjach narzędzia Adobe Illustrator, lecz omawia, jak radzić sobie w
typowych sytuacjach i rozwiązywać codzienne problemy. W trakcie lektury poznasz trochę
podstaw matematycznych związanych z grafiką wektorową oraz naczelne zasady
projektowania i tworzenia koncepcji. Ponadto nauczysz się wybierać dobre miejsca dla
podstawowych punktów oraz budować złożone kształty. Dowiesz się, jak wykorzystać
warstwy, rozpoznawać objawy wizualnego napięcia i pozbyć się złych nawyków w
codziennej pracy. Książka jest idealną pozycją dla każdego grafika oraz osób
chcących rozpocząć przygodę z wektorami.
Baczność, projektanci! I zdejmijcie z twarzy te ironiczne uśmieszki! Pora wziąć
się serio do roboty. Za długo się wylegiwaliście, myśląc, że oprogramowanie
wszystko za Was zrobi. Ta książka NIE objaśni Wam działania każdego narzędzia i
polecenia w Adobe Illustratorze. Pokaże Wam jednak, jak rozrysować koncepcję,
przeanalizować kształty i precyzyjnie je skonstruować w formie wektorowej, posługując
się sprytnymi metodami opisanymi przez autora.
W książce "Grafika wektorowa. Szkolenie podstawowe" znany
ilustrator, Von Glitschka prezentuje systematyczny proces tworzenia grafik wektorowych,
którego opanowanie stanowi o różnicy między profesjonalistami a nieudolnymi amatorami
w branży graficznej.
Pokazuje, jak wykorzystać rysunkowe zdolności do tworzenia kształtów, jak
konstruować eleganckie, pełne gracji krzywe i jak pieczołowicie rozmieszczać punkty
kontrolne w każdym wykonywanym projekcie.
Historia krzywych Béziera
Najważniejsze narzędzia do tworzenia wektorowych kształtów
Zasady projektowania
Wykorzystanie linii pomocniczych
Zastosowanie metod analogowych
Pozycjonowanie podstawowych punktów
Analizowanie kształtów - metoda zegarowa
Budowanie złożonych kształtów
Metody budowania obiektów
Dzielenie projektu na części
Style
Wykorzystanie warstw
Dobre nawyki w codziennej pracy
Wstęp (11)
Rozdział 1. Krótka historia krzywych Béziera (17)
- Strach przed matematyką (18)
- Kto wymyślił krzywe Béziera? (19)
- Co to jest krzywa Béziera? (22)
- Przykłady. Grafika wektorowa od kuchni (27)
Rozdział 2. Narzędzia artysty (31)
- Miłość i nienawiść (32)
- Najważniejsze narzędzia do tworzenia kształtów wektorowych (33)
- Dostosuj środowisko pracy (42)
- Nie wynajduj koła (45)
- Przykłady. Rozbieramy projekt na części (51)
Rozdział 3. Metody analogowe w epoce cyfrowej (57)
- Nie koncentruj się na narzędziach (58)
- Płacą mi za rysowanie (59)
- Praca koncepcyjna (60)
- Narzędzia analogowe (61)
- Miniatury - zapomniana sztuka (61)
- Twórczy, lecz systematyczny (73)
- Przykłady. Znaczący nonsens (79)
Rozdział 4. Przejdźmy do punktów (87)
- Dobre punkty i dobra ścieżka (88)
- Brzydkie punkty i brzydka ścieżka (90)
- Złe punkty i zła ścieżka (91)
- Dokładna kontrola (92)
- Dobry przykład (96)
- Przykłady. Wektorowy szkielet (99)
Rozdział 5. Analizowanie kształtów (103)
- Metoda Zegarowa (104)
- Pozycjonowanie Punktów Podstawowych (116)
- Yin i yang punktów kontrolnych (120)
- Nie taki diabeł straszny (124)
- Przykłady. Zegary są wszędzie (129)
Rozdział 6. Metody budowania obiektów (133)
- Punkt po punkcie (136)
- Budowanie z gotowych kształtów (142)
- Plugin BetterHandles (150)
- E Pluribus Unum (152)
- Symetria to Twój przyjaciel (155)
- Zdrowy proces twórczy (161)
- Przykłady. Łatwo i szybko (163)
Rozdział 7. Odpowiedni styl (167)
- Graficzny kameleon (168)
- Przykłady. Bierz wszystko albo nic (191)
Rozdział 8. Bądź własnym dyrektorem artystycznym (197)
- Świeżym okiem (198)
- Twój wewnętrzny dyrektor artystyczny (201)
- Unikaj wizualnego napięcia (205)
- Nie spoczywaj na laurach (210)
- Przykłady. Skacz, króliczku! (211)
Rozdział 9. Dobre nawyki (217)
- Teczki z bazgrołami (219)
- Warstwy są Twoimi przyjaciółmi (221)
- Kolory i nazewnictwo plików (235)
- Na tym kończymy (238)
- Przykłady. Moja lista przebojów (239)
Skorowidz (247)
248 stron, Format: 18.0x23.0cm, oprawa miękka