www.ksiazki24h.pl
wprowadź własne kryteria wyszukiwania książek: (jak szukać?)
Twój koszyk:   0 zł   zamówienie wysyłkowe >>>
Strona główna > opis książki

GRAFIKA WEKTOROWA SZKOLENIE PODSTAWOWE


GLITSCHKA V.

wydawnictwo: SENSUS , rok wydania 2012, wydanie I

cena netto: 61.00 Twoja cena  57,95 zł + 5% vat - dodaj do koszyka

Grafika wektorowa

Szkolenie podstawowe


  • Jak rozrysować koncepcję, przeanalizować kształty i zacząć je konstruować?

  • Jak budować złożone formy?

  • Jak rozpoznać objawy wizualnego napięcia?

Gdy przygotowujesz obraz, masz do wyboru dwa rozwiązania: zastosowanie grafiki rastrowej lub wektorowej. Ta pierwsza sprawdza się tam, gdzie wymagana jest fotorealistyczna dokładność. Natomiast jeżeli chcesz stworzyć obraz, który będzie łatwy w skalowaniu oraz obróbce (bezstratnej!) i nie sprawi kłopotów podczas wycinania na ploterze, grafika wektorowa spełni Twoje oczekiwania. Sprawdza się ona wyśmienicie przy projektowaniu logotypów, znaków, planów i schematów. Stosują ją też autorzy ilustracji i komiksów. Warto poznać jej potencjał!

Dzięki niniejszej książce uczynisz to szybko i przyjemnie. Nie skupia się ona na kolejnych funkcjach narzędzia Adobe Illustrator, lecz omawia, jak radzić sobie w typowych sytuacjach i rozwiązywać codzienne problemy. W trakcie lektury poznasz trochę podstaw matematycznych związanych z grafiką wektorową oraz naczelne zasady projektowania i tworzenia koncepcji. Ponadto nauczysz się wybierać dobre miejsca dla podstawowych punktów oraz budować złożone kształty. Dowiesz się, jak wykorzystać warstwy, rozpoznawać objawy wizualnego napięcia i pozbyć się złych nawyków w codziennej pracy. Książka jest idealną pozycją dla każdego grafika oraz osób chcących rozpocząć przygodę z wektorami.

Baczność, projektanci! I zdejmijcie z twarzy te ironiczne uśmieszki! Pora wziąć się serio do roboty. Za długo się wylegiwaliście, myśląc, że oprogramowanie wszystko za Was zrobi. Ta książka NIE objaśni Wam działania każdego narzędzia i polecenia w Adobe Illustratorze. Pokaże Wam jednak, jak rozrysować koncepcję, przeanalizować kształty i precyzyjnie je skonstruować w formie wektorowej, posługując się sprytnymi metodami opisanymi przez autora.

W książce "Grafika wektorowa. Szkolenie podstawowe" znany ilustrator, Von Glitschka prezentuje systematyczny proces tworzenia grafik wektorowych, którego opanowanie stanowi o różnicy między profesjonalistami a nieudolnymi amatorami w branży graficznej.

Pokazuje, jak wykorzystać rysunkowe zdolności do tworzenia kształtów, jak konstruować eleganckie, pełne gracji krzywe i jak pieczołowicie rozmieszczać punkty kontrolne w każdym wykonywanym projekcie.

  • Historia krzywych Béziera

  • Najważniejsze narzędzia do tworzenia wektorowych kształtów

  • Zasady projektowania

  • Wykorzystanie linii pomocniczych

  • Zastosowanie metod analogowych

  • Pozycjonowanie podstawowych punktów

  • Analizowanie kształtów - metoda zegarowa

  • Budowanie złożonych kształtów

  • Metody budowania obiektów

  • Dzielenie projektu na części

  • Style

  • Wykorzystanie warstw

  • Dobre nawyki w codziennej pracy


Wstęp (11)

Rozdział 1. Krótka historia krzywych Béziera (17)

  • Strach przed matematyką (18)
  • Kto wymyślił krzywe Béziera? (19)
  • Co to jest krzywa Béziera? (22)
  • Przykłady. Grafika wektorowa od kuchni (27)

 

Rozdział 2. Narzędzia artysty (31)

  • Miłość i nienawiść (32)
  • Najważniejsze narzędzia do tworzenia kształtów wektorowych (33)
  • Dostosuj środowisko pracy (42)
  • Nie wynajduj koła (45)
  • Przykłady. Rozbieramy projekt na części (51)

 

Rozdział 3. Metody analogowe w epoce cyfrowej (57)

  • Nie koncentruj się na narzędziach (58)
  • Płacą mi za rysowanie (59)
  • Praca koncepcyjna (60)
  • Narzędzia analogowe (61)
  • Miniatury - zapomniana sztuka (61)
  • Twórczy, lecz systematyczny (73)
  • Przykłady. Znaczący nonsens (79)

 

Rozdział 4. Przejdźmy do punktów (87)

  • Dobre punkty i dobra ścieżka (88)
  • Brzydkie punkty i brzydka ścieżka (90)
  • Złe punkty i zła ścieżka (91)
  • Dokładna kontrola (92)
  • Dobry przykład (96)
  • Przykłady. Wektorowy szkielet (99)

 

Rozdział 5. Analizowanie kształtów (103)

  • Metoda Zegarowa (104)
  • Pozycjonowanie Punktów Podstawowych (116)
  • Yin i yang punktów kontrolnych (120)
  • Nie taki diabeł straszny (124)
  • Przykłady. Zegary są wszędzie (129)

 

Rozdział 6. Metody budowania obiektów (133)

  • Punkt po punkcie (136)
  • Budowanie z gotowych kształtów (142)
  • Plugin BetterHandles (150)
  • E Pluribus Unum (152)
  • Symetria to Twój przyjaciel (155)
  • Zdrowy proces twórczy (161)
  • Przykłady. Łatwo i szybko (163)

 

Rozdział 7. Odpowiedni styl (167)

  • Graficzny kameleon (168)
  • Przykłady. Bierz wszystko albo nic (191)

 

Rozdział 8. Bądź własnym dyrektorem artystycznym (197)

  • Świeżym okiem (198)
  • Twój wewnętrzny dyrektor artystyczny (201)
  • Unikaj wizualnego napięcia (205)
  • Nie spoczywaj na laurach (210)
  • Przykłady. Skacz, króliczku! (211)

 

Rozdział 9. Dobre nawyki (217)

  • Teczki z bazgrołami (219)
  • Warstwy są Twoimi przyjaciółmi (221)
  • Kolory i nazewnictwo plików (235)
  • Na tym kończymy (238)
  • Przykłady. Moja lista przebojów (239)

 

Skorowidz (247)


248 stron, Format: 18.0x23.0cm, oprawa miękka

Po otrzymaniu zamówienia poinformujemy,
czy wybrany tytuł polskojęzyczny lub anglojęzyczny jest aktualnie na półce księgarni.

 
Wszelkie prawa zastrzeżone PROPRESS sp. z o.o. 2012-2022