|
POLITYKA INFORMACYJNA SPÓŁEK GIEŁDOWYCH W DOBIE ZRÓWNOWAŻONEGO ROZWOJU RAPORTOWANIE ZINTEGROWANE
BEK-GAIK B. SUROWIEC A. wydawnictwo: CEDEWU , rok wydania 2019, wydanie Icena netto: 51.19 Twoja cena 48,63 zł + 5% vat - dodaj do koszyka Polityka informacyjna
spółek giełdowych w dobie zrównoważonego rozwoju
Raportowanie zintegrowane
Tematyka
monografii dotyczy szeroko pojętego raportowania (sprawozdawczości)
organizacji - zarówno finansowego, jak i niefinansowego. Jej
zasadniczym celem była identyfikacja współczesnych form
raportowania korporacyjnego w dobie zrównoważonego rozwoju z
perspektywy teorii i praktyki, wskazanie formy oraz kluczowych
elementów treści raportu zintegrowanego w praktyce
spółek publicznych w Polsce - stanu obecnego i ich ewolucji.
Nowe formy raportowania korporacyjnego, a w szczególności
tzw. raporty niefinansowe, pojawiły się, aby pomóc
organizacjom przekazać informacje o tworzeniu wartości i modelu
biznesowym. Mają one służyć wszystkim interesariuszom i wspomagać ich w
podejmowaniu racjonalnych decyzji.
W
monografii omówiono współczesne wymagania
informacyjne interesariuszy, formy sprawozdawczości organizacji
(finansowe i niefinansowe) oraz przedstawiono wyniki badań własnych
dotyczących praktyki raportowania spółek giełdowych. W
szczególności omówiono raport zintegrowany,
który jest obecnie uznawany za najbardziej rozwiniętą formę
raportowania organizacji, integrującą informacje finansowe i
niefinansowe w jednym dokumencie, którego dynamiczny
rozwój obserwujemy od 2013 r., kiedy to pojawiły się Ramy
koncepcyjne raportowania zintegrowanego.
W
monografii zaprezentowano teoretyczne podstawy raportowania
zintegrowanego, przyczyny jego powstania, aspekty wdrożeniowe, elementy
treści ze szczególnym uwzględnieniem modelu biznesowego oraz
wyniki badań własnych autorek, dotyczących praktyki raportów
zintegrowanych polskich spółek publicznych. W krajowej
literaturze przedmiotu brak jest dotychczas kompleksowych badań
dotyczących tej problematyki. Monografia uzupełnia dotychczasowy
dorobek publikacyjny w tym obszarze na rynku polskim, wskazując
zarówno podstawy teoretyczne raportowania informacji
niefinansowych, jak i praktykę polskich spółek giełdowych.
Publikacja z pewnością przyczyni się do dalszej popularyzacji wiedzy o
sprawozdawczości niefinansowej w Polsce i może stanowić inspirację do
dalszych badań nad kształtowaniem oraz rozwojem form raportowania
niefinansowego.
Wstęp 7
Rozdział 1
Informacja
o działalności organizacji i jej znaczenie dla interesariuszy
11
1.1. Informacja i jej znaczenie dla interesariuszy 11
1.2. Sprawozdawczość organizacji a potrzeby informacyjne interesariuszy
w dobie zrównoważonego rozwoju 22
1.3. Nurt informacji niefinansowych w sprawozdawczości organizacji 29
Rozdział 2
Sprawozdania
finansowe jako kluczowa informacja finansowa
37
2.1. Wymagania formalne dotyczące obowiązków informacyjnych
organizacji 37
2.2. Zawartość informacyjna sprawozdań finansowych 46
2.3. Rola informacji dodatkowej w ocenie dokonań jednostki 48
Rozdział 3
Informacje
niefinansowe w sprawozdawczości organizacji 53
3.1. Ewolucja sprawozdawczości niefinansowej 53
3.2. Formy prezentacji informacji niefinansowych 59
3.2.1. Komentarz zarządu 59
3.2.2. Raport CSR 64
3.2.3. Inne raporty niefinansowe 71
Rozdział 4
Raport
zintegrowany jako forma prezentacji informacji finansowych i
niefinansowych 77
4.1. Założenia i fundamentalne koncepcyjne raportowania zintegrowanego
77
4.2. Elementy treści raportu zintegrowanego 86
4.3. Model biznesu jako kluczowe ujawnienie w raportach zintegrowanych
98
4.4. Przegląd badań nad raportowaniem zintegrowanym 105
Rozdział 5
Raportowanie
zintegrowane w praktyce polskich spółek giełdowych w latach
2013-2018 117
5.1. Raportowanie zintegrowane w praktyce spółek giełdowych
notowanych na GPW w Warszawie w latach 2013-2018 117
5.2. Raport zintegrowany Grupy Kapitałowej Lubelski Węgiel BOGDANKA -
analiza przypadku 128
5.3. Podsumowanie wyników badań 141
Podsumowanie 145
Bibliografia 149
Spis tabel 165
Spis rysunków 167
168
stron, Format: 16.5x23.5cm, oprawa miękka
Po otrzymaniu zamówienia poinformujemy, czy wybrany tytuł polskojęzyczny lub
anglojęzyczny jest aktualnie na półce księgarni.
|