www.ksiazki24h.pl
wprowadź własne kryteria wyszukiwania książek: (jak szukać?)
Twój koszyk:   0 zł   zamówienie wysyłkowe >>>
Strona główna > opis książki

CYFRYZACJA W ZARZĄDZANIU


LASKOWSKA-RUTKOWSKA A. RED.

wydawnictwo: CEDEWU , rok wydania 2020, wydanie I

cena netto: 77.60 Twoja cena  73,72 zł + 5% vat - dodaj do koszyka

Cyfryzacja w zarządzaniu

Książka w sposób wyczerpujący i przejrzysty prezentuje istotne zagadnienia z obszaru zarządzania i cyfryzacji w kontekście aktualnych dynamicznie zachodzących przemian cywilizacyjnych i technologicznych. Omawiana problematyka skoncentrowana jest wokół kluczowego pojęcia - Gospodarka 4.0, jej elementów składowych oraz możliwości ich aplikacji.

Publikacja stanowi oryginalne i pionierskie na polskim rynku wydawniczym opracowanie dotyczące zarządzania w warunkach Gospodarki 4.0. Stanowi źródło wiedzy dla ośrodków akademickich, menedżerów oraz kadry zarządzającej szczebla lokalnego i centralnego administracji publicznej. Wśród autorów monografii znajdują się znane nazwiska z obszaru nauk ekonomicznych oraz biznesu, m.in. Sonia Wędrychowicz-Horbatowska - liderka w dziedzinie cyfryzacji w sektorze bankowości, jedna z 10 najbardziej wpływowych osób na świecie w kategorii finanse i ekonomia w 2019 r. według platformy cyfrowej LinkedIn oraz jedna z wiodących kobiet w branży Fintech według rankingu Top 100 Women in Fintech 2019.

Poruszane zagadnienia to:

• Gospodarka 4.0 oraz transformacja cyfrowa przedsiębiorstw w obszarze technologii, procesów i organizacji
• zaawansowane narzędzia przetwarzania danych w gospodarce cyfrowej (m.in. Big Data, chmura obliczeniowa, analityka biznesowa)
• cyfryzacja w łańcuchach dostaw (m.in. blockchain, robotyzacja, sztuczna inteligencja, Fizyczny Internet)
• zarządzanie ludźmi w dobie cyfryzacji
• marketing cyfrowy (digital marketing)
• cyfryzacja w polskich małych i średnich przedsiębiorstwach
• pandemia COVID-19 oraz płynące z niej doświadczenia i wnioski dla cyfryzacji firm.

Wstęp 9

Rozdział 1
Przemysł 4.0, czyli na czym polega transformacja cyfrowa przedsiębiorstw (Katarzyna Śledziewska, Renata Włoch, Katarzyna Nosalska) 11
1.1. Specyfika Przemysłu 4.0 12
1.2. Zmiana technologiczna w Przemyśle 4.0 16
1.3. Zmiana procesowa w Przemyśle 4.0 20
1.4. Zmiana organizacyjna w Przemyśle 4.0 22
Bibliografia 28

Rozdział 2
Cyfryzacja w zarządzaniu ludźmi. Wyzwania gospodarki 4.0 (Beata Jamka) 31
2.1. Zarządzanie ludźmi w gospodarce 4.0 32
2.2. Dataizm: władza algorytmów i zarządzanie przez pomiar 41
2.3. Współpraca ludzi z maszynami 44
2.4. Rynek pracy a kompetencje pracowników przyszłości 46
Bibliografia 52

Rozdział 3
Cyfryzacja w usprawnianiu zarządzania łańcuchem dostaw (Sabina Kauf, Aleksandra Laskowska-Rutkowska) 55
3.1. Możliwości zastosowania Internetu rzeczy (IoT)w łańcuchu dostaw 56
3.2. Cyfrowy świat łańcucha dostaw (platformy cyfrowe) 60
3.3. Blockchain i jego możliwości zastosowania w łańcuchu dostaw 63
3.4. Sztuczna inteligencja (AI) i jej potencjał optymalizacji łańcucha dostaw 70
3.5. Robotyzacja łańcucha dostaw 78
3.6. Physcial Internet jako nowatorskie podejście do zarządzania łańcuchem dostaw 84
Bibliografia 88

Rozdział 4
Zastosowanie zaawansowanych narzędzi przetwarzania danych w dobie cyfryzacji (Sylwia Gwoździewicz, Dariusz Prokopowicz, Jan Grzegorek) 93
4.1. Główne determinanty rozwoju analityki biznesowej opartej na technologiach informacyjnych ICT 95
4.2. Technologie informacyjne ICT, w tym Big Data jako kluczowe determinanty rozwoju The Financial Industry 4.0 102
4.3. Technologie Big Data i chmury obliczeniowej a kwestia bezpieczeństwa informacji w systemach informatycznych 107
4.4. Analityka biznesowa przeprowadzana w systemach analitycznych Big Data narzędziem ułatwiającym zarządzanie podmiotami gospodarczymi 113
4.5. Zastosowanie zinformatyzowanych platform analitycznych Business Intelligence w procesie zarządzania przedsiębiorstwem 114
Bibliografia 124

Rozdział 5
Zarządzanie zespołami w erze cyfryzacji - perspektywa menedżera z branży finansowej (Sonia Wędrychowicz-Horbatowska) 129
5.1. Zmarginalizowanie działań niedodających wartości 130
5.2. Właściwe wykorzystanie analityki i narzędzi cyfrowych 137
5.3. Motywowanie i zarządzanie ludźmi w warunkach cyfryzacji 139
Bibliografia 143

Rozdział 6
Zastosowanie digital marketingu (Michał Pienias) 143
6.1. Wpływ Internetu na proces komunikacji 144
6.2. Digital marketing i jego narzędzia 149
6.3. Zastosowanie digital marketingu w branży fitness w UE i w Polsce 160
Bibliografia 168

Rozdział 7
Cyfryzacja w procesie przedsiębiorczym jako składowa rozwoju firm sektora MŚP (Jarosław Ropęga, Paweł Wojno) 171
7.1. Proces przedsiębiorczy w firmach sektora MŚP 172
7.2. Cyfryzacja jako ciągłe poszukiwanie opartych na procesie przedsiębiorczym możliwości rozwoju biznesu 177
7.3. Wyzwania cyfryzacji w firmie handlowej - Kujawsko-Dobrzyńska Spółdzielnia Handlowa w Rypinie 183
Bibliografia 191

Rozdział 8
Transformacja cyfrowa polskich przedsiębiorstw. Ocena zakresu wdrożenia rozwiązań z obszarów Przemysłu 4.0 (Katarzyna Śledziewska, Renata Włoch, Satia Rożynek) 195
8.1. Metodologia badania 196
8.2. Wdrażanie Przemysłu 4.0 w wymiarze technologicznym 199
8.3. Wdrażanie Przemysłu 4.0 w wymiarze procesowym 202
8.4. Wdrażanie Przemysłu 4.0 - organizacja 204
8.5. Rekomendacje dla polityki przemysłowej 210
Bibliografia 214

Rozdział 9
Cyfryzacja i zarządzanie w świecie postpandemii. Nowa wizja przyszłości? (Aleksandra Laskowska-Rutkowska) 215
9.1. Zarządzanie nie tylko cyfryzacją - czas, jakość i koszty 216
9.2. Cyfryzacja i automatyzacja - wróg czy przyjaciel? 218
9.3. Niepewna przyszłość i sztuczna inteligencja 221
9.4. Praca i edukacja w modelu cyfrowym 223
9.5. Infrastruktura telekomunikacyjna 225
9.6. Zarządzanie procesem cyfryzacji 226
Bibliografia 229

Spis rysunków 231
Spis tabel 233
Noty o Autorach 235

240 stron, Format: 16.5x23.5cm, oprawa miękka

Po otrzymaniu zamówienia poinformujemy,
czy wybrany tytuł polskojęzyczny lub anglojęzyczny jest aktualnie na półce księgarni.

 
Wszelkie prawa zastrzeżone PROPRESS sp. z o.o. 2012-2022