www.ksiazki24h.pl
wprowadź własne kryteria wyszukiwania książek: (jak szukać?)
Twój koszyk:   0 zł   zamówienie wysyłkowe >>>
Strona główna > opis książki

SPOŁECZNE I EMOCJONALNE FUNKCJONOWANIE WSPÓŁCZESNEJ RODZINY


CUDAK H. CUDAK S.

wydawnictwo: ELIPSA , rok wydania 2020, wydanie I

cena netto: 33.00 Twoja cena  31,35 zł + 5% vat - dodaj do koszyka

Społeczne i emocjonalne funkcjonowanie współczesnej rodziny


Rodzina stanowi niezmiernie ważne środowisko emocjonalne i społeczne dla swych członków. Pełni wielostronne zadania przede wszystkim dla dzieci i młodzieży w obszarze oddziaływań wychowawczo-opiekuńczych, socjalizacyjnych, egzystencjalnych i aksjologicznych.

Monografia podejmuje pewien obszar zagadnień familiologicznych z zakresu pedagogiki rodziny. W sposób celowy funkcjonowanie współczesnej rodziny ujęto w treściach pozytywnych oddziaływań w realizacji zadań wychowawczych, socjalizacyjnych, przyjmowanych postaw rodzicielskich, których efektem jest optymalizowanie rozwoju emocjonalnego i społecznego dzieci i młodzieży. Pominięto w książce problemy narastających negatywnych, a nawet kryzysowych elementów, tkwiących w globalnym społeczeństwie oraz w wewnątrzrodzinnych uwarunkowaniach powodujących dysfunkcje wychowawcze i socjalizacyjne współczesnej rodziny.

Monografia zawiera, choć w nie pełnym zakresie, pewien obszar pedagogiki rodziny, który obejmuje zagadnienia pozytywnych uwarunkowań funkcjonowania rodzinnego. Elementy życia wspólnoty rodzinnej, szczególnie w aspekcie społecznym, emocjonalnym, kulturowym i aksjologicznym, mogą być przydatne dla rodziców w kształtowaniu i rozwoju ich świadomości wychowawczo-opiekuńczej. Treści tej książki skierowane są również dla nauczycieli – praktyków i studentów,  przede wszystkim pedagogiki opiekuńczej i pedagogiki rodziny.

WPROWADZENIE

ROZDZIAŁ I
RODZINA JAKO NATURALNE ŚRODOWISKO WYCHOWAWCZE I SOCJALIZACYJNE
1.1. Pojęcie rodziny
1.2. Rodzina - naturalne środowisko opiekuńczo-wychowawcze
1.3. Socjalizacja dzieci i młodzieży w środowisku rodzinnym
1.4. Znaczenie rodziny w procesie wychowawczym dzieci i młodzieży

ROZDZIAŁ II
EMOCJONALNE I SPOŁECZNE ZNACZENIE RODZINY W ROZWOJU DZIECI I MŁODZIEŻY
2.1. Więzi emocjonalne i ich rola w funkcjonowaniu rodziny
2.2. Kształtowanie atmosfery domowej w środowisku rodzinnym
2.3. Zaspokojenie potrzeb psychicznych i społecznych dzieci i młodzieży w środowisku rodzinnym
2.4. Rola matki w zaspokajaniu potrzeb emocjonalnych dzieci
2.5. Zaspokajanie potrzeb psychospołecznych osób starszych w domu pomocy społecznej

ROZDZIAŁ III
KULTURA PEDAGOGICZNA RODZICÓW
3.1. Pojęcie kultury pedagogicznej rodziców
3.2. Struktura kultury pedagogicznej rodziców
3.3. Model kultury pedagogicznej rodziców
3.4. Kształtowanie kultury pedagogicznej młodzieży
3.5. Kształtowanie kultury pedagogicznej rodziców

ROZDZIAŁ IV
AKSJOLOGICZNE UWARUNKOWANIA FUNKCJONOWANIA WSPÓŁCZESNEJ RODZINY
4.1. Rola środowiska rodzinnego w kształtowaniu systemu wartości młodego pokolenia
4.2. Cenione i uznawane wartości w życiu współczesnej młodzieży
4.3. Funkcje rodziny i ich realizacja w środowisku rodzinnym
4.4. Postawy rodzicielskie i ich znaczenie w procesie wychowania dzieci i młodzieży

ZAKOŃCZENIE
BIBLIOGRAFIA

200 stron. B5, oprawa miękka, 

Po otrzymaniu zamówienia poinformujemy,
czy wybrany tytuł polskojęzyczny lub anglojęzyczny jest aktualnie na półce księgarni.

 
Wszelkie prawa zastrzeżone PROPRESS sp. z o.o. 2012-2022