|
SPOŁECZNE I EMOCJONALNE FUNKCJONOWANIE WSPÓŁCZESNEJ RODZINY
CUDAK H. CUDAK S. wydawnictwo: ELIPSA , rok wydania 2020, wydanie Icena netto: 33.00 Twoja cena 31,35 zł + 5% vat - dodaj do koszyka Społeczne i emocjonalne
funkcjonowanie współczesnej rodziny
Rodzina
stanowi niezmiernie ważne środowisko emocjonalne i społeczne dla swych
członków. Pełni wielostronne zadania przede wszystkim dla
dzieci i młodzieży w obszarze oddziaływań wychowawczo-opiekuńczych,
socjalizacyjnych, egzystencjalnych i aksjologicznych.
Monografia
podejmuje pewien obszar zagadnień familiologicznych z zakresu
pedagogiki rodziny. W sposób celowy funkcjonowanie
współczesnej rodziny ujęto w treściach pozytywnych
oddziaływań w realizacji zadań wychowawczych, socjalizacyjnych,
przyjmowanych postaw rodzicielskich, których efektem jest
optymalizowanie rozwoju emocjonalnego i społecznego dzieci i młodzieży.
Pominięto w książce problemy narastających negatywnych, a nawet
kryzysowych elementów, tkwiących w globalnym społeczeństwie
oraz w wewnątrzrodzinnych uwarunkowaniach powodujących dysfunkcje
wychowawcze i socjalizacyjne współczesnej rodziny.
Monografia zawiera, choć w nie pełnym zakresie, pewien obszar
pedagogiki rodziny, który obejmuje zagadnienia pozytywnych
uwarunkowań funkcjonowania rodzinnego. Elementy życia
wspólnoty rodzinnej, szczególnie w aspekcie
społecznym, emocjonalnym, kulturowym i aksjologicznym, mogą być
przydatne dla rodziców w kształtowaniu i rozwoju ich
świadomości wychowawczo-opiekuńczej. Treści tej książki skierowane są
również dla nauczycieli – praktyków i
studentów, przede wszystkim pedagogiki opiekuńczej
i pedagogiki rodziny.
WPROWADZENIE
ROZDZIAŁ I
RODZINA
JAKO NATURALNE ŚRODOWISKO WYCHOWAWCZE I SOCJALIZACYJNE
1.1. Pojęcie rodziny
1.2. Rodzina - naturalne środowisko opiekuńczo-wychowawcze
1.3. Socjalizacja dzieci i młodzieży w środowisku rodzinnym
1.4. Znaczenie rodziny w procesie wychowawczym dzieci i młodzieży
ROZDZIAŁ II
EMOCJONALNE
I SPOŁECZNE ZNACZENIE RODZINY W ROZWOJU DZIECI I MŁODZIEŻY
2.1. Więzi emocjonalne i ich rola w funkcjonowaniu rodziny
2.2. Kształtowanie atmosfery domowej w środowisku rodzinnym
2.3. Zaspokojenie potrzeb psychicznych i społecznych dzieci i młodzieży
w środowisku rodzinnym
2.4. Rola matki w zaspokajaniu potrzeb emocjonalnych dzieci
2.5. Zaspokajanie potrzeb psychospołecznych osób starszych w
domu pomocy społecznej
ROZDZIAŁ III
KULTURA
PEDAGOGICZNA RODZICÓW
3.1. Pojęcie kultury pedagogicznej rodziców
3.2. Struktura kultury pedagogicznej rodziców
3.3. Model kultury pedagogicznej rodziców
3.4. Kształtowanie kultury pedagogicznej młodzieży
3.5. Kształtowanie kultury pedagogicznej rodziców
ROZDZIAŁ IV
AKSJOLOGICZNE
UWARUNKOWANIA FUNKCJONOWANIA WSPÓŁCZESNEJ RODZINY
4.1. Rola środowiska rodzinnego w kształtowaniu systemu wartości
młodego pokolenia
4.2. Cenione i uznawane wartości w życiu współczesnej
młodzieży
4.3. Funkcje rodziny i ich realizacja w środowisku rodzinnym
4.4. Postawy rodzicielskie i ich znaczenie w procesie wychowania dzieci
i młodzieży
ZAKOŃCZENIE
BIBLIOGRAFIA
200
stron. B5, oprawa miękka,
Po otrzymaniu zamówienia poinformujemy, czy wybrany tytuł polskojęzyczny lub
anglojęzyczny jest aktualnie na półce księgarni.
|