ksiazki24h.pl
wprowadź własne kryteria wyszukiwania książek: (jak szukać?)
Twój koszyk:   1 egz. / 56.50 53,68   zamówienie wysyłkowe >>>
Strona główna > opis książki

CONTROLLING. ANALIZA I MONITORING W ZARZĄDZANIU PRZEDSIĘBIORSTWEM


SKOWRONEK-KIELCZAREK A. LESZCZYŃSKI Z.

wydawnictwo: DIFIN , rok wydania 2007, wydanie I

cena netto: 56.50 Twoja cena  53,68 zł + 5% vat - dodaj do koszyka

W opracowaniu autorzy koncentrują się na problematyce zastosowania narzędzi finansowych w przedsiębiorstwach, takich jak controlling, analiza i monitoring. W obecnych warunkach, kiedy uzyskiwanie przewagi konkurencyjnej przedsiębiorstwa wiąże się z koniecznością zmian w systemie podejmowania decyzji, wymaga wyższej jakości zarządzania, szybszych, pewniejszych i lepszych informacji dla kierownictwa - książka zyskuje na znaczeniu i aktualności.

Omawiane przez autorów narzędzia decyzyjne w znacznym stopniu usprawniają pracę kadry kierowniczej, co z kolei przekłada się na szybkość i trafność podejmowanych działań oraz reakcji na zmiany w otoczeniu. Poznanie oraz umiejętność zastosowania w praktyce gospodarczej tych narzędzi staje się istotnym ułatwieniem w procesach zarządczych, stwarza podstawy do podejmowania racjonalnych ekonomicznie decyzji.


Książka jest znakomicie przygotowaną, syntetyczną a zarazem kompleksową oceną zasad wykorzystywania controllingu w zarządzaniu przedsiębiorstwem. Autorzy wyjaśnili wiele nurtujących kwestii związanych z procesami decyzyjnymi o charakterze operacyjnym i strategicznym, których jakość stymulowana jest przez umiejętne wdrażanie i stosowanie reguł controllingu. Opracowanie zostało napisane w sposób przejrzysty i czytelny, co umożliwia łatwe przyswajanie wiedzy obejmującej m.in. istotę zarządzania przedsiębiorstwem, zasady skutecznego stosowania controllingu, analizę sprawozdawczości finansowej czy też monitoring finansowy. Istotne jest także, że treść książki inspiruje do przemyśleń dotychczasowego dorobku teoretycznego z zakresu omawianej dziedziny. Z powodzeniem można polecić ją zarówno młodzieży kształcącej się na kierunkach ekonomicznych, jak też praktykom gospodarczym.
Z recenzji dr. hab. Jacka Grzywacza - Szkoła Główna Handlowa


Spis treści:

Wstęp

Część I. Metodyczne problemy zarządzania przedsiębiorstwem z perspektywy finansowej

Rozdział 1. Finansowe narzędzia w procesie zarządzania Z. Leszczyński
1.1. Cele i decyzje finansowe w zarządzaniu
1.2. Zasoby kapitałowe w działalności i rozwoju przedsiębiorstwa
1.3. Narzędzia controllingu, analizy i monitoringu w procesach zarządzania przedsiębiorstwem
1.4. Controlling, analiza, monitoring - porównanie
Bibliografia

Rozdział 2. System informacji wykorzystywany w zarządzaniu przedsiębiorstwem A. Skowronek-Mielczarek
2.1. Rola informacji w zarządzaniu przedsiębiorstwem
2.2. Zadania systemu informacji w przedsiębiorstwie
2.3. Rachunkowość jako system informacyjny
2.4. Zintegrowane systemy informacyjne w zarządzaniu przedsiębiorstwem
Bibliografia

Część II. Controlling w zarządzaniu przedsiębiorstwem

Rozdział 1. Istota i funkcje controllingu w przedsiębiorstwie A. Skowronek-Mielczarek
1.1. Definicje i geneza controllingu
1.2. Funkcje i miejsce controllingu w zarządzaniu przedsiębiorstwem
1.3. Cele i zadania controllingu
1.4. Kryteria podziału controllingu
Bibliografia

Rozdział 2. Narzędzia controllingu strategicznego A. Skowronek-Mielczarek
2.1. Zrównoważona karta wyników w systemie controllingu
2.2. Istota benchmarkingu w systemie controllingu
2.3. Ośrodki odpowiedzialności w controllingu
2.4. Systemy wczesnego ostrzegania w controllingu
Bibliografia

Rozdział 3. Narzędzia controllingu operacyjnego A. Skowronek-Mielczarek
3.1. Proces budżetowania i jego rodzaje
3.2. Rodzaje analiz kosztów wykorzystywanych w controllingu operacyjnym
3.3. Przydatność decyzyjna systemu rachunku kosztów zmiennych
3.4. Rodzaje analiz przychodów wykorzystywanych w controllingu operacyjnym
3.5. Krótkoterminowy rachunek wyników i analiza progu rentowności
Bibliografia

Część III. Analiza ekonomiczna w procesie zarządzania

Rozdział 1. Ocena przedsiębiorstwa przez pryzmat sprawozdawczości  A. Skowronek-Mielczarek
1.1. Istota i zadania analizy ekonomiczno-finansowej
1.2. Wstępna ocena sytuacji finansowej przedsiębiorstwa na podstawie bilansu
1.3. Wykorzystanie rachunku zysków i strat w ocenie sytuacji finansowej przedsiębiorstwa
1.4. Ocena sytuacji finansowej przedsiębiorstwa przy wykorzystaniu rachunku przepływów pieniężnych
Bibliografia

Rozdział 2. Klasyczna analiza wskaźnikowa  A. Skowronek-Mielczarek
2.1. System wskaźników ekonomiczno-finansowych
2.2. Wskaźniki płynności
2.3. Wskaźniki rentowności
2.4. Wskaźniki aktywności gospodarczej
2.5. Wskaźniki zadłużenia
2.6. Wskaźniki rynkowe
Bibliografia

Rozdział 3. Rozszerzona analiza wskaźnikowa Z. Leszczyński
3.1. Zależności między wskaźnikami finansowymi
3.2. Wskaźniki finansowe oparte na przepływach pieniężnych
3.3. Wskaźniki reprezentatywne i syntetyczne
Bibliografia

Rozdział 4. Analiza efektywności ekonomicznej przedsiębiorstwa na poziomie strategicznym i operacyjnym  A. Skowronek-Mielczarek
4.1. Efektywność ekonomiczna - obszary decyzyjne
4.2. Analiza efektywności ekonomicznej na poziomie strategicznym
4.3. Ocena efektywności ekonomicznej na poziomie operacyjnym
Bibliografia

Część IV. Monitoring finansowy przedsiębiorstwa

Rozdział 1. Kryzys finansowy przedsiębiorstwa Z. Leszczyński
1.1. Podstawowe problemy metodyczne monitoringu finansowego w przedsiębiorstwie
1.2. Pojęcie i rodzaje kryzysów
1.3. Fazy i mechanizm kryzysu finansowego
1.4. Przyczyny kryzysu przedsiębiorstwa
Bibliografia

Rozdział 2. Monitoring zagrożenia finansowego przedsiębiorstwa  Z. Leszczyński
2.1. Monitoring zagrożenia finansowego przedsiębiorstwa – metody oceny
2.2. Jednowymiarowa analiza dyskryminacyjna
2.3. Wielowymiarowe modele dyskryminacyjne
2.4. Analiza logitowa w badaniu zagrożenia finansowego przedsiębiorstwa
Bibliografia

Rozdział 3. Monitoring płynności finansowej przedsiębiorstwa  Z. Leszczyński
3.1. Statyczny (aktywowy) wymiar płynności
3.2. Ocena płynności finansowej przez pryzmat przepływów gotówkowych
3.3. Płynność przez pryzmat kapitału obrotowego
3.3.1. Bilansowa ocena kapitału obrotowego
3.3.2. Strategie kapitału obrotowego a płynność przedsiębiorstwa
3.3.3. Określanie zapotrzebowania na kapitał obrotowy
3.4. Synteza płynności finansowej
Bibliografia

268 stron, B5, miękka oprawa

Po otrzymaniu zamówienia poinformujemy,
czy wybrany tytuł polskojęzyczny lub anglojęzyczny jest aktualnie na półce księgarni.

 
Wszelkie prawa zastrzeżone PROPRESS sp. z o.o. 2012-2022