PAŃSTWO I PRZEDSIĘBIORSTWO WE WSPÓŁCZESNEJ GOSPODARCE
W KIERUNKU OPTYMALIZACJI DECYZJI
Niniejsza publikacja jest kolejnym opracowaniem z serii Debiuty Ekonomiczne, będącym
zbiorem 15 artykułów przygotowanych przez studentów działających w studenckich
kołach naukowych Uniwersytetu Ekonomicznego w Poznaniu w roku akademickim 2009/2010.
Artykuły prezentują wyniki badań oraz analizy praktycznych i teoretycznych problemów
gospodarczych zachodzących na poziomach mikro- i makroekonomicznym.
Cała publikacja składa się z dwóch zasadniczych części.
Pierwsza poświęcona jest kwestiom o charakterze makroekonomicznym, prezentuje
zagadnienia gospodarcze odnoszące się do współpracy międzynarodowej, zarządzania
państwem czy regionem. Artykuły zawarte w drugiej części odnoszą się do kwestii
optymalizacji decyzji na poziomie mikroekonomicznym, w tym przedsiębiorstw i
konsumentów.
Wprowadzenie 5
Część I. PAŃSTWO WE WSPÓŁCZESNEJ GOSPODARCE
Dorota Dobiszewska, Katarzyna Mroczek
Katalizatory innowacji w ujęciu regionalnym - od koncepcji do praktyki 9
Przemysław Wójcik
Public relations krajów rozwijających się na przykładzie Malezji 23
Michał Borychowski
Istota, uwarunkowania i przyszłość płatności bezpośrednich w warunkach
wspólnej polityki rolnej Unii Europejskiej 37
Weronika Budziło, Grzegorz Niklas, Natalia Piechota, Renata Wojtkowiak
Turystyczna konkurencyjność cenowa Poznania na tle największych miast Polski 55
Bartosz Wysocki
Analiza poziomu wykształcenia młodzieży szkół średnich na podstawie wyników
matur 70
Sylwia Kozłowska
Podatek od dochodów kapitałowych w Polsce w latach 2002-2009 81
Ewa Chomicz, Ewa Rorczak
Credit default swap - miernikiem zagrożenia kryzysem finansowym 94
Część II. PRZEDSIĘBIORSTWO WE WSPÓŁCZESNEJ GOSPODARCE
Katarzyna Kmiecik, Danuta Sarnecka
Wpływ wyróżników jakości na decyzje nabywcze konsumentów na rynku odzieży
115
Katarzyna Frąckowiak, Elżbieta Owczarczak, Izabella Wojno
Badanie skuteczności konserwacji kosmetyków 126
Tomasz Wierzbowski
Znaczenie logistycznej obsługi klienta 137
Anna Sadowska, Hanna Rybarczyk
Zastosowanie metody mystery shopping w badaniu jakości obsługi klienta w
wybranych bankach 151
Dorota Kosiorek, Dawid Szutowski
Poznański rynek gastronomiczny - możliwości podziału na podstawie kryterium
cenowego 164
Łukasz Dekier
5S - droga do bezpiecznego, ergonomicznego i czystego stanowiska pracy 180
Agnieszka Kiedrowska, Aleksandra Szymańska
Testowanie efektywności sygnałów generowanych przez momentum 192
Małgorzata Ćwiek
Modelowanie dynamicznych oszacowań parametru beta w modelu wyceny aktywów
kapitałowych 204
218 stron, oprawa miękka