ksiazki24h.pl
wprowadź własne kryteria wyszukiwania książek: (jak szukać?)
Twój koszyk:   1 egz. / 41.20 39,14   zamówienie wysyłkowe >>>
Strona główna > opis książki

AKTUALNE PROBLEMY EDUKACJI I REHABILITACJI OSÓB NIEPEŁNOSPRAWNYCH


PALAK Z. BUJNOWSKA A. PAWLAK A.

wydawnictwo: UMCS , rok wydania 2010, wydanie I

cena netto: 41.20 Twoja cena  39,14 zł + 5% vat - dodaj do koszyka

Aktualne problemy edukacji i rehabilitacji osób niepełnosprawnych w biegu życia


Książka jest zbiorem teoretycznych przemyśleń i praktycznych analiz przedstawicieli różnych działów pedagogiki specjalnej.

Autorzy zamieszczonych w książce tekstów reprezentują różnorodne ośrodki akademickie oraz współpracujące z nimi instytucje oświatowe.

Zgromadzone materiały zostały pogrupowane w następujące zagadnienia eksploracyjne:

problemy wczesnej diagnozy i rehabilitacji dzieci z niepełnosprawnością;

metodyczne, programowe i społeczne problemy edukacji uczniów z niepełnosprawnością;

psychospołeczne uwarunkowania funkcjonowania rodzin dzieci z niepełnosprawnością oraz dorosłych osób niepełnosprawnych;

organizacyjno-prawne aspekty rehabilitacji, kształcenia oraz terapii osób z niepełnosprawnością.


Wstęp

I. Problemy wczesnej diagnozy i rehabilitacji dzieci z niepełnosprawnością

Grażyna Kwaśniewska, Wczesna interwencja - perspektywa interdyscyplinarna
Magdalena Bełza, Metoda Pęto jako główna metoda pracy z dzieckiem z dziecięcym porażeniem mózgowym na podstawie doświadczeń Ingfield Manor School w Wielkiej Brytanii
Bożena Sidor, Terapia niedyrektywna jako jedna z form pracy z dzieckiem z niepełnosprawnością
Małgorzata Hwang, Metoda integracji sensorycznej w terapii małych dzieci niepełnosprawnych
Beata Wołosiuk, Profilaktyka i wczesna diagnoza zaburzeń mowy
Dorota Kornaś, Możliwości rehabilitacji dzieci z zespołem wad mnogich w Maltańskim Centrum Pomocy
Agnieszka Marchewka, Problemy psychospołecznego i ruchowego rozwoju dziecka w wieku przedszkolnym

II. Metodyczne, programowe i społeczne problemy edukacji dzieci niepełnosprawnych

Beata Szabała, Przystosowanie społeczne dzieci z lekką niepełnosprawnością intelektualną
Katarzyna Rusinek, Postawy młodzieży z lekkim upośledzeniem umysłowym wobec zachowań dewiacyjnych
Barbara Bilewicz-Kuźnia, Teresa Parczewska, Pedagog specjalny w percepcji wychowanków z upośledzeniem umysłowym
Katarzyna Patyk, Szansę i zagrożenia edukacji dzieci autystycznych w Polsce
Jolanta Baran, Dziecko niesłyszące i słabo słyszące w percepcji matki a jego edukacja
Kornelia Czerwińska, Funkcjonowanie adolescentów z niepełnosprawnością wzrokową
Karol Bidziński, Zmiany w hierarchii wartości osób z dysfunkcją narządu ruchu w okresie od dorastania do wczesnej dorosłości

III. Psychospołeczne uwarunkowania funkcjonowania rodzin dzieci z niepełnosprawnością oraz dorosłych osób niepełnosprawnych

Stanisława Byra, Monika Parchomiuk, Motywacja osiągnięć i radzenie sobie ze stresem pracujących i niepracujących matek dzieci z niepełnosprawnością
Barbara Skałbania, Emilia Marszałek, Postawy ojców wobec ich niepełnosprawnych
dzieci w świetle badań własnych
Zbigniew Ostrach, Psychospołeczne problemy rodzin wychowujących dziecko z głębokim upośledzeniem umysłowym
Ewa Domagała-Zyśk, Uwarunkowania rozumienia tekstu w języku obcym przez osoby z uszkodzeniem słuchu
Ewa Dyduch, Uwarunkowania zachowań zdrowotnych osób z niepełnosprawnością intelektualną
Ilona Fajfer-Kruczek, Deprywacja potrzeb osób niepełnosprawnych jako jedna z przyczyn społecznego wykluczenia
Piotr Gindrich, O przejawach nieprzystosowania u osób z niepełnosprawnością. Analiza korelatów, przyczyn i skutków psychospołecznych
Bernadeta Szczupał, Wykształcenie a sytuacja zawodowa i zatrudnienie kobiet niepełnosprawnych - współczesne dylematy

IV. Organizacyjno-prawne aspekty rehabilitacji, kształcenia oraz terapii osób z niepełnosprawnością

Grzegorz Brzuzy, Edukacja zdrowotna - istotny element rehabilitacji osób chorych i niepełnosprawnych
Marzena Dycht, Bezpieczeństwo osób niepełnosprawnych w prawie europejskim
Teresa Lewandowska-Kidoń, Drama w edukacji dzieci niepełnosprawnych
Edyta Nieduziak, Teatroterapia jako forma rehabilitacji niepełnosprawnych dzieci i dorosłych z różnymi dysfunkcjami
Alicja Olszak, System wartości i poziom rozumienia empatycznego pracowników domów pomocy społecznej
Agnieszka Płusajska-Otto, Magdalena Olempska, Barbara Tokarska, Postawy nauczycieli wobec uczniów jąkających się, z uszkodzonym słuchem oraz niedostosowanych społecznie w szkole ogólnodostępnej
Anna Zamkowska, Przygotowanie szkoły ogólnodostępnej do kształcenia uczniów upośledzonych umysłowo w stopniu lekkim

Informacje o autorach


272 strony, Format: 17.0x24.0cm, oprawa miękka

Po otrzymaniu zamówienia poinformujemy,
czy wybrany tytuł polskojęzyczny lub anglojęzyczny jest aktualnie na półce księgarni.

 
Wszelkie prawa zastrzeżone PROPRESS sp. z o.o. 2012-2022