ksiazki24h.pl
wprowadź własne kryteria wyszukiwania książek: (jak szukać?)
Twój koszyk:   1 egz. / 36.30 34,49   zamówienie wysyłkowe >>>
Strona główna > opis książki

ORGANIZACJE POZARZĄDOWE FUNDAMENT SPOŁECZEŃSTWA OBYWATELSKIEGO


MOROŃ D.

wydawnictwo: WYD UN WROCŁAW , rok wydania 2012, wydanie I

cena netto: 36.30 Twoja cena  34,49 zł + 5% vat - dodaj do koszyka

Organizacje pozarządowe - fundament społeczeństwa obywatelskiego


Przedmiotem książki są organizacje pozarządowe. Celem zaś jest przedstawienie roli, jaką organizacje non profit odgrywają w społeczeństwie obywatelskim.

Niedostrzeganie tego kontekstu powoduje, że w dyskursie dotyczącym zarówno organizacji pozarządowych, jak i społeczeństwa obywatelskiego nie jest zbyt często uwzględniany. Dodatkowym utrudnieniem są kontrowersje co do definiowania organizacji pozarządowych i ich relacji ze społeczeństwem obywatelskim. Autorka udowadnia tezę, że sektor non profit jest fundamentalnym elementem społeczeństwa obywatelskiego, bez którego jego funkcjonowanie nie byłoby możliwe. W szczególności zaś jest również instrumentem kreowania i wzmacniania pozostałych elementów społeczeństwa obywatelskiego, stanowiąc jednocześnie mechanizm budowania relacji społeczeństwa obywatelskiego z państwem i rynkiem.


Przedmowa

1. Wprowadzenie. Czym są organizacje pozarządowe?

1.1. Definicja — organizacje pozarządowe między sektorem publicznym a rynkowym

1.2. Aktywność obywatelska w tradycyjnych koncepcjach społeczeństwa obywatelskiego

1.3. Rozówj sektora pozarządowego w Polsce — prba syntezy

2. Współczesne rozumienie społeczeństwa obywatelskiego

2.1. Definicja społeczeństwa obywatelskiego

2.2. Społeczeństwo obywatelskie a państwo, sfera polityczna i rynek

2.3. Wymiary i struktura społeczeństwa obywatelskiego

2.4. Obywatel jako podmiot społeczeństwa obywatelskiego

2.5. Formalnoprawny wymiar społeczeństwa obywatelskiego

2.6. Wymiar normatywny społeczeństwa obywatelskiego

2.7. Bariery rozwoju społeczeństwa obywatelskiego w Polsce

3. Instytucjonalny wymiar społeczeństwa obywatelskiego — trzeci sektor

3.1. Społeczeństwo obywatelskie a trzeci sektor

3.2. Funkcje organizacji pozarządowych

3.3. Modele funkcjonowania sektora non profit

3.4. Formy organizacyjne w polskim trzecim sektorze

3.5. Prawne ramy funkcjonowania organizacji non profit

3.6. Potencjał trzeciego sektora w Polsce

4. Sformalizowana aktywność społeczna — obywatele w trzecim sektorze

4.1. Formy aktywności w organizacjach pozarządowych

4.2. Rozmiary aktywności w trzecim sektorze

4.3. Sformalizowana aktywność społeczna w Polsce na tle krajw UE

5. Wspłpraca międzysektorowa — trzeci sektor a biznes i administracja publiczna

5.1. Organizacje pozarządowe a sektor prywatny

5.2. Modele wspłpracy sektora publicznego i pozarządowego

5.3. Podstawy wspłpracy administracji z sektorem non profit

5.4. Praktyka wspłpracy publiczno-społecznej

Podsumowanie

Bibliografia

Spis tabel i rycin

Summary


184 strony, Format: 16.5x24.0cm, oprawa miękka

Po otrzymaniu zamówienia poinformujemy,
czy wybrany tytuł polskojęzyczny lub anglojęzyczny jest aktualnie na półce księgarni.

 
Wszelkie prawa zastrzeżone PROPRESS sp. z o.o. 2012-2022