ksiazki24h.pl
wprowadź własne kryteria wyszukiwania książek: (jak szukać?)
Twój koszyk:   0 zł   zamówienie wysyłkowe >>>
Strona główna > opis książki

TERAPIA PEDAGOGICZNA WYBRANE ZAGADNIENIA TEORETYCZNE I PRAKTYCZNE


DĄBROWSKA-JABŁOŃSKA I.

wydawnictwo: WYD UN OPOLE , rok wydania 2012, wydanie I

cena netto: 31.68 Twoja cena  30,10 zł + 5% vat - dodaj do koszyka

Terapia pedagogiczna.

Wybrane zagadnienia teoretyczne i praktyczne


Publikacja ma charakter podręcznika akademickiego. Zawiera szereg cennych informacji zarówno teoretycznych, jak i praktycznych, istotnych z punktu widzenia edukacji i wspomagania rozwoju dzieci młodszych z trudnościami w uczeniu się. Układ treści jest przejrzysty i logiczny. Treść napisano w oparciu o bogatą i najnowszą literaturę, dodatkowo po zakończeniu każdego rozdziału podano literaturę polecaną.

Podręcznik akademicki kierowany do studentów kierunków pedagogicznych. Polecany przede wszystkim pedagogom-terapeutom, wychowawcom i nauczycielom dzieci młodszych oraz słuchaczom studiów podyplomowych z zakresu pedagogiki i terapii


Wprowadzenie

Część pierwsza. Teoretyczne podstawy trudności w uczeniu się

Rozdział I. Trudności w uczeniu się - przyczyny, rodzaje, konsekwencje
1.Pojęcie "trudności w uczeniu się"
2.Niespecyficzne trudności w uczeniu się
3.Specyficzne trudności w uczeniu się czytania i pisania (dysleksja rozwojowa)
4.Specyficzne trudności w uczeniu się matematyki (dyskalkulia rozwojowa)
5.Syndrom Nieadekwatnych Osiągnięć
Literatura polecana

Rozdział II. Kompleksowa pomoc dziecku z trudnościami w uczeniu się
1.Profilaktyka, diagnoza, terapia pedagogiczna
2.Zasady terapii pedagogicznej
3.Modele terapii dzieci z trudnościami w uczeniu się
4.Podstawy prawne organizacji pomocy terapeutycznej
5.Organizacja opieki i pomocy dzieciom z trudnościami w uczeniu się
6.Planowanie i programowanie zajęć terapii pedagogicznej
7.Udział rodziców w terapii dziecka
Literatura polecana

Część druga. Terapia trudności w uczeniu się - wybrane zagadnienia praktyczne

Rozdział III. Wybrane metody terapii pedagogicznej
1.Ćwiczenia grafomotoryczne H. Tymichowskiej Program rozwijający percepcję wzrokową M. Frostig i D. Horne‘a
3.System wspierania rozwoju percepcyjno-motorycznego N. C. Kepharta
4.Metoda kinezjologii edukacyjnej P. E. Dennisona
5.Metoda Dobrego Startu M. Bogdanowicz
6.Metoda 18 struktur wyrazowych
7.Metoda konstruowania gier matematycznych
E.Gruszczyk-Kolczyńskiej
8.Programy komputerowe w terapii trudności w uczeniu się
Literatura polecana
Programy komputerowe

Rozdział IV. Zajęcia zwiększające ogólną efektywność uczenia się
1.Zajęcia relaksacyjno-koncentrujące
2.Pozytywne nastawienie w pracy z osobami z trudnościami w uczeniu się
3.Samowiedza dziecka o stylu uczenia się
4.Wykorzystanie technologii pomocowych w edukacji
Literatura polecana
Bibliografia

Indeks nazwisk

Indeks wybranych terminów


206 stron, B5, oprawa miękka

Po otrzymaniu zamówienia poinformujemy,
czy wybrany tytuł polskojęzyczny lub anglojęzyczny jest aktualnie na półce księgarni.

 
Wszelkie prawa zastrzeżone PROPRESS sp. z o.o. 2012-2022