ksiazki24h.pl
wprowadź własne kryteria wyszukiwania książek: (jak szukać?)
Twój koszyk:   0 zł   zamówienie wysyłkowe >>>
Strona główna > opis książki

WOKÓŁ WPŁYWU SPOŁECZNEGO


DOLIŃSKI A. RED

wydawnictwo: WYD UJ , rok wydania 2012, wydanie I

cena netto: 43.89 Twoja cena  41,70 zł + 5% vat - dodaj do koszyka

W Polsce wpływem społecznym zajmuje się sporo osób. Niektóre upodobały sobie studiowanie literatury na ten temat oraz pisanie na tej podstawie prac przeglądowych i teoretycznych. Inne, a takich jest więcej, prowadzą badania. Część z nich obserwuje tricki i taktyki stosowane przez najbardziej efektywnych praktyków wpływu społecznego, część bada te procesy poprzez symulacje komputerowe lub eksperymenty naturalne, są i tacy, którzy upodobali sobie badania laboratoryjne albo kwestionariuszowe. Niektórych z nas interesuje głównie kwestia przywództwa, innych lobbing, jeszcze innych mobbing. Część osób koncentruje się natomiast na językowych niuansach wpływu społecznego, technikach wpływu społecznego, reklamie czy sugestybilności.

Podczas jednego ze spotkań badaczy wpływu - konferencji „Wokół wpływu społecznego" - narodziła się idea stworzenia spójnej treściowo i ciekawej merytorycznie zbiorowej monografii. Czytelnik trzyma ją właśnie w ręce.

Książka składa się z czterech części. Pierwsza opisuje metody wywierania wpływu społecznego. Druga skupia się na analizach dezinformacji i zniekształceń pamięci dokonywanych z perspektywy wpływu społecznego. Kolejna, trzecia część, wiąże się z miejscem wywierania wpływu. Ostatnia dotyczy reklamy, która wydaje się dziś kwintesencją wpływu społecznego.


Dariusz Doliński, Józef Maciuszek, Romuald Polczyk, Zamiast wstępu  7

Część I. Metody wywierania wpływu społecznego. Umysł i czynniki sytuacyjne Józef Maciuszek, Wpływ społeczny a procesy automatyczne i bezrefleksyjność    15
Monika Gmurek, W pułapce imperatywu sytuacyjnego, czyli o przebudzeniu „Sleepers” w systemach militarnych  30
Katarzyna Popiołek, Ryszard Studenski, Deficyt demokracji a agresywność społeczeństwa    42
Konrad Maj, Metafory we wpływie społecznym  58
Agnieszka Król, Sławomir Śpiewak, „Stopa” bezradna wobec bezradnych   72
Joanna Garlicka, Mateusz Blukacz, Paulina Poinc, Wzajemność niebezpośrednia w diadach heteroseksualnych  81

Część II. Wpływ społeczny a efekt dezinformacji i raporty pamięciowe
Malwina Szpitalak, Romuald Polczyk, Efekt wzmocnionej autoafirmacji jako metoda redukowania efektu dezinformacji  99
Mateusz Polak, Społeczny efekt dezinformacji  112
Karolina Dukała, Katarzyna Zawadzka, Wpływ zachowania osoby przesłuchującej na raporty pamięciowe świadków zdarzenia  120

Część III. Wpływ społeczny w kontekście pracy i organizacji
Krystyna Golonka, Kultura organizacyjna – wartości i normy organizacyjne a postawy pracowników  137
Katarzyna Ślebarska, Wpływ wsparcia społecznego na funkcjonowanie człowieka w sytuacji braku pracy  152
Bartłomiej Mełges, Zarządzanie przez coaching w perspektywie zapobiegania syndromowi wypalenia zawodowego i zwiększania satysfakcji z pracy  167
Agnieszka Szczygielska, Czynniki środowiska pracy a poznawczy komponent postawy pracowników wobec bezpieczeństwa pracy   180

Część IV. Wybrane konteksty reklamy
Jakub Mączka, Prawo produktem? O reklamie prawa i świadomości prawnej   199
Maria Rozwadowska, Znaczenie płci psychologicznej kobiet dla percepcji reklam z udziałem kobiet seksualnie dominujących i submisywnych 211


227 stron, Format: 16.5x23.5cm, oprawa miękka

Po otrzymaniu zamówienia poinformujemy,
czy wybrany tytuł polskojęzyczny lub anglojęzyczny jest aktualnie na półce księgarni.

 
Wszelkie prawa zastrzeżone PROPRESS sp. z o.o. 2012-2022