Media audiowizualne i cyfrowe wobec wyzwań
współczesnego społeczeństwa
Ogromna popularność mediów audiowizualnych wśród odbiorców, a zatem ich
podatność na oddziaływanie nie pozwala przejść obojętnie wobec tej problematyki.
Stąd też zespół pracowników naukowych oraz doktorantów Instytutu Edukacji Medialnej
i Dziennikarstwa Wydziału Teologicznego Uniwersytetu Kardynała Stefana Wyszyńskiego w
Warszawie podjął się gruntownych badań nad zagadnieniem przekazu audiowizualnego oraz
cyfrowego, czego efektem jest niniejsza publikacja.
Ze wstępu
Wstęp
Część I - Odbiór przekazu audiowizualnego
ks. Ryszard Gołąbek SAC - Różnice między komunikowaniem bezpośrednim i
masowym
ks. Zenon Hanas SAC - Koncepcje logosfery i ikonosfery w dyskursie medioznawczym
Kinga Cybulska - Różne formy manipulacji w mediach audiowizualnych
Grzegorz Łęcicki - Psychologiczne, kulturowe i społeczne uwarunkowania odbioru
mediów audiowizualnych
Piotr Drzewiecki - Krytyczny odbiór przekazów audiowizualnych
Anna Maślana - Audytorium a publiczność. Uwarunkowania i formy aktywności
odbiorczej
Anna Maślana - Interakcje i różne typy więzi między prowadzącymi programy
telewizyjne i radiowe a ich odbiorcami
Monika Marta Przybysz - Reklama telewizyjna i radiowa oraz jej wpływ na odbiorcę
Piotr Drzewiecki - Formatowanie stacji radiowych w kontekście różnych gatunków
radiowych
Piotr Drzewiecki - Wpływ technologii video oraz VoD (Video-on-Demand) na
konsumpcję mediów audiowizualnych
Część II - Cyfrowa rewolucja a etyka, obyczaje, style życia
Katarzyna Sitkowska - Współczesna rewolucja cyfrowa w świetle przewidywań
Alvina Tofflera
Aleksandra Gralczyk - Współczesne portale społecznościowe jako nowa forma
komunikacji
Paweł Płatek - Portal społecznościowy jako budulec cyberkultury
Marek Robak - Tablet jako medium
Małgorzata Laskowska - Naprawdę jaka jesteś? Aktywność kobiet w social media
na wybranych przykładach
ks. Zenon Hanas - Religie w Internecie - Internet w religiach
Piotr Drzewiecki - Technologie mobilne w edukacji i pracy Implikacje
społeczno-kulturowe
Część III - Cyfrowa rewolucja a komunikacja medialna
ks. Andrzej Adamski - Fotografia i słowo w prasie
ks. Andrzej Adamski - Telewizja w analogowym i cyfrowym świecie
Piotr Drzewiecki - Mindmapping wspomagany komputerowo jako narzędzie aktywnej i
kreatywnej edukacji
Aleksandra Gralczyk - Rola i miejsce cyfrowych systemów informacyjnych w rozwoju
konsumpcjonizmu
Biogramy
324 strony, B5, oprawa miękka