ksiazki24h.pl
wprowadź własne kryteria wyszukiwania książek: (jak szukać?)
Twój koszyk:   0 zł   zamówienie wysyłkowe >>>
Strona główna > opis książki

ISTOTA I CHARAKTER PRAWNY UMOWY CONSULTINGU


KREKORA-ZAJĄC D.

wydawnictwo: UWM OLSZTYN , rok wydania 2010, wydanie I

cena netto: 23.10 Twoja cena  21,95 zł + 5% vat - dodaj do koszyka

Istota i charakter prawny umowy consultingu


Źródeł umowy consultingu należy upatrywać z jednej strony w dokonującym się we wszystkich branżach gospodarki postępie technicznym, z drugiej - w szeroko rozumianej specjalizacji poszczególnych dziedzin życia. Nieodłącznym elementem prowadzenia działalności gospodarczej stało się zatem służenie fachową radą, udzielanie informacji, jak również wszechstronne z nich korzystanie. Współczesne ramy organizacyjno-prawne tego typu działalności nakierowanej na pomoc przedsiębiorcy stanowi właśnie consulting.

Monografię Doroty Krekory-Zając rozpoczyna prezentacja consultingu w aspekcie historycznym. W kolejnym rozdziale autorka omawia charakter prawny umowy consultingu (typologia, przedmiot umowy, treść zobowiązania, postanowienia umowne, odpowiedzialność jednostki consultingowej).  W rozdziale trzecim znajdziemy porównanie tej umowy z innymi umowami na gruncie prawa polskiego, takimi jak umowa zlecenia, umowa know-how, umowa o prace badawczo-rozwojowe i umowa franchisingu. Ostatni rozdział dotyczy prawa amerykańskiego, które stanowi źródło kształtowania się tej umowy w innych państwach. Na końcu zamieszczono wzór umowy consultingu opracowany przez Bank Światowy.

Szczegółowa i wszechstronna analiza samego zjawiska consultingu, jak również jego natury prawnej pozwoliła autorce niniejszego opracowania na wyciągniecie wniosków de lege ferenda. Postuluje ona, by ustawodawca zakwalifikował umowę consultingu jako umowę starannego działania oraz określił przedmiot umowy jako materialnej postaci procesu intelektualnego konsultanta.


Wstęp

Rozdział I. Rozwój historyczny i istota consultingu
1. Consulting I generacji
2. Consulting II generacji
3. Consulting III generacji
5. Istota consultingu

Rozdział II. Charakter prawny umowy consultingu
1. Typologia
1.1. Umowa consultingu jako umowa nienazwana
1.2. Umowa consultingu jako umowa mieszana
1.3. Umowa consultingu jako umowa dwustronnie zobowiązująca i wzajemna
1.4. Umowa consultingu jako umowa odpłatna
1.5. Umowa consultingu jako umowa konsensualna
1.6. Umowa consultingu jako umowa kauzalna
1.7. Umowa consultingu jako umowa starannego działania
1.8. Umowa consultingu jako umowa swobodnie negocjowana
1.9. Umowa consultingu jako umowa o świadczenie usług
1.10. Umowa consultingu jako umowa gospodarcza
2. Przedmiot umowy consultingu
3. Podmioty umowy consultingu
3.1. Terminologia
3.2. Charakterystyka klienta
3.3. Charakterystyka jednostki consultingowej
3.4. Charakterystyka innych podmiotów umowy consultingu
4. Treść zobowiązania umowy consultingu
4.1. Prawa jednostki consultingowej
4.2. Obowiązki jednostki consultingowej
4.3. Prawa klienta
4.4. Obowiązki klienta
5. Inne postanowienia umowne
5.1. Klauzule umowne
5.2. Forma umowy
5.3. Czas trwania i sposoby zakończenia
6. Odpowiedzialność jednostki consultingowej

Rozdział III. Porównanie umowy consultingu z innymi umowami
1. Umowa consultingu a umowa zlecenia
2. Umowa consultingu a umowa o dzieło
3. Umowa consultingu a umowa know-how
4. Umowa consultingu a umowa o prace badawczo-rozwojowe
5. Umowa consultingu a umowa franchisingu

Rozdział IV. Umowa consultingu w Stanach Zjednoczonych Ameryki
1. Wiadomości ogólne
2. Wynagrodzenie
3. Treść umowy consultingu
4. Odpowiedzialność i środki ochrony prawnej
5. Umowa consultingu we wzorcach Banku Światowego
5.1. Zagadnienia wstępne
5.2. Informacje ogólne dotyczące prezentowanego wzorca
5.3. Strony umowy
5.4. Przedmiot umowy
5.5. Prawa i obowiązki konsultantów
5.6. Postanowienie zapobiegające konfliktowi interesów
5.7. Zasada poufności
5.8. Obowiązek informacyjny
5.9. Własność dokumentacji stworzonej w ramach realizacji umowy.
5.10. Wyposażenie i środki zapewnione przez klienta
5.11. Obowiązki klienta
5.12. Klauzula zgodnej współpracy
5.13. Rozwiązywanie sporów

Zakończenie

Wykaz skrótów

Bibliografia


140 stron, A5, oprawa miękka

Po otrzymaniu zamówienia poinformujemy,
czy wybrany tytuł polskojęzyczny lub anglojęzyczny jest aktualnie na półce księgarni.

 
Wszelkie prawa zastrzeżone PROPRESS sp. z o.o. 2012-2022