Człowiek starszy i jego wspomaganie – w stronę pedagogiki starości
Prezentowana praca jest próbą zebrania i uporządkowania najważniejszych zagadnień
dotyczących osób starszych oraz ich wspomagania, mieszczących się w ramach autorsko
ujętej pedagogiki starości (geragogiki).
Geragogika jest tu definiowana jako subdyscyplina pedagogiczna, głównym przedmiotem
zainteresowania której jest wychowanie człowieka starszego, rozumiane jako wspomaganie
jego rozwoju. Intencją autorki było stworzenie opracowania, którego treść może
stanowić materiał dydaktyczny dla studentów nauk społecznych, a przede wszystkim
pedagogiki. Opracowanie zostało przygotowane również jako przyczynek do dyskusji i
refleksji na temat pedagogicznych aspektów związanych ze starością i starzeniem się.
Treść publikacji może być także pomocna osobom starszym oraz wszystkim tym, którzy
chcą zawczasu przygotować się do starości swoich dziadków, rodziców bądź własnej,
aby móc przeżyć ją w sposób jak najbardziej racjonalny.
Autorka ma nadzieję, że prezentowane opracowanie przyczyni się do lepszego
zrozumienia ludzi starszych, ich problemów oraz specyficznej sytuacji, w jakiej się
znaleźli, a także optymalnego wspomagania osób w starszym wieku - w tym również
w ramach oddziaływać o charakterze pedagogicznym.
245 stron, B5, oprawa miękka