Gry informacyjne
Dziennikarstwo epoki cyfrowej
W walce o przetrwanie dziennikarstwo sięgnęło po media cyfrowe. Większość
przedsięwzięć online ogranicza się jednak tylko do przenoszenia tradycyjnych praktyk w
sferę internetu, teksty pisze się i redaguje tak, jakby były przeznaczone do druku,
materiały audio i wideo przygotowuje tak, jakby miały być odtwarzane w radiu i w
telewizji.
Autorzy tej książki proponują inny sposób na dobre dziennikarstwo – gry
wideo.
Gry wideo nie są panaceum na wszystkie bolączki współczesnych mediów
informacyjnych. Jeśli jednak przemysł informacyjny dostrzeże w nich liczący się
sposób uprawiania dziennikarstwa – nie tylko okazjonalny upominek dla czytelników
prasy online – gry informacyjne mogą wydatnie przyczynić się do jego ożywienia.
Niniejsza praca jest bardzo ważną i całościową analizą
powstającego nowego modelu dziennikarstwa w nadchodzącej przyszłości, ukazującego
jego wiodący paradygmat, uwarunkowania, stojące za nim technologie oraz strategie
percepcyjne, powodujące określone modele interakcji społecznych ludzi, w procesie
organizacji swego życia zbiorowego.
Prof. nazw.dr hab. Ignacy S. Fiut
Książka znajdzie czytelników wśród ciągle rosnącej grupy
specjalistów rozwijających refleksje teoretyczną o grach komputerowych, ale przede
wszystkim przeznaczona jest dla studentów i wykładowców kierunków dziennikarskich i
związanych z komunikacją społeczną. Powinna też być zalecana dla adeptów
dziennikarstwa i samych dziennikarzy, i wszystkich tych, którzy mogą spożytkować
rozważania i przykłady zawarte w tej książce w pracy zawodowej.
Dr hab. Stanisław Jędrzejwski, prof. Akademii Leona Kozminskiego
Podziękowania VII
1 Gry informacyjne 1
2 Newsy 13
3 Infografiki 39
4 Dokumenty 69
5 Zagadki 93
6 Kompetencje 117
7 Społeczności 141
8 Platformy 167
9 Dziennikarstwo w grze 193
Bibliografia 201
Indeks 217
240 stron, B5, oprawa miękka