Reżyseria filmu reklamowego
Pierwsza, i jak do tej pory jedyna, w Polsce książka poruszająca tematykę
reżyserii i produkcji filmu reklamowego.
Napisana przez fachowców z dwóch dopełniających się branż:
filmowej i reklamowej. W niezwykle ciekawy i nigdzie na świecie niepraktykowany dotąd
sposób zestawia punkt widzenia dyrektora kreatywnego agencji reklamowej, decydującego o
tym, który z reżyserów dostanie zlecenie oraz reżysera, wykonującego to zlecenie.
Czytelnik dowie się, co zrobić, aby dostać się do branży i jak
się w niej utrzymać, jak radzić sobie z klientem na planie, czego oczekuje od niego
agencja reklamowa, jakie pułapki mogą czyhać na niego na każdym etapie tworzenia filmu
reklamowego, zarówno wysoko, jak i niskobudżetowego. Książka jest pełnym kursem
reżyserii filmowej, dostarcza szerokiej wiedzy o rzemiośle reżyserskim,
przeprowadzając czytelnika przez cały proces przygotowań, produkcji i postprodukcji
filmu. Bogata w anegdoty, ilustrowana przykładami storyboardów, shootingboardów,
eksplikacji reżyserskich, kosztorysów i innych materiałów z prawdziwych produkcji
reklamowych, zaopatrzona w przydatny słowniczek slangu branżowego, stanowi kopalnię
wiedzy praktycznej.
Żaden reżyser w żadnej książce o reżyserii nie odkrywa tylu pilne
strzeżonych tajemnic zawodu. Opanowanie ich pozwoli ci bez lęku stanąć za kamerą i
poprowadzić ekipę filmową nie tylko w reklamie.
Reżyserem filmów reklamowych można zostać niekoniecznie kończąc
szkołę filmową. Książka jest więc przeznaczona zarówno dla tych, którzy z
reżyserią do tej pory niewiele mieli wspólnego, jak i dla studentów szkół filmowych,
ale także dla profesjonalnych reżyserów, którzy chcieliby zacząć kręcić reklamy.
Docenią ją z pewnością także pracownicy agencji reklamowych i działów marketingu,
odpowiedzialnych za reklamę.
Obowiązkowa pozycja dla studentów filmówek, szkół reklamy,
filmoznawców i reklamoznawców, agencji reklamowych i zawodowców zajmujących się
filmem, reklamą, komunikacją i marketingiem.
Katarzyna Dragović od początku istnienia reklamy w
Polsce pracuje w takich agencjach reklamowych jak: DMB&D, J.Walter Thompson,
McCann-Erickson, Euro RSCG. Zaczynała jako copywriter, aby przejść przez wszystkie
szczeble w hierarchii agencyjnej, aż do dyrektora kreatywnego. Laureatka nagród
branżowych, jurorka polskich i zagranicznych konkursów reklamy, założycielka Szkoły
Mistrzów Reklamy, jedynej w Polsce szkoły typu „portfolio”, przygotowującej do
pracy w agencji reklamowej. Wykładowca w Łódzkiej Szkole Filmowej, SGH, Miami Ad
School, Minneapolis College of Art and Design.
Nono Dragović, doktor teorii filmu, absolwent
wydziału reżyserii Łódzkiej Szkoły Filmowej. Reżyser filmowy, teatralny,
telewizyjny, operowy i reklamowy, z wieloletnim doświadczeniem. Twórca uznanych seriali
telewizyjnych, filmów dokumentalnych, przedstawień teatralnych i operowych. Autor
książki „Poetyka reżyserii filmowej” oraz wielu publikacji filmowych. Wykładowca w
szkołach filmowych w Łodzi, Belgradzie i Warszawie. Założyciel studium Reżyseria
Filmu Reklamowego w Szkole Mistrzów Reklamy i Szkoły Filmowej przy SWSPIZ w Łodzi i
Warszawie. Wyróżniony odznaką honorową „Zasłużony dla Kultury Polskiej”.
606 stron, Format: 16.5x23.5cm, oprawa miękka