ksiazki24h.pl
wprowadź własne kryteria wyszukiwania książek: (jak szukać?)
Twój koszyk:   1 egz. / 55.00 52,25   zamówienie wysyłkowe >>>
Strona główna > opis książki

MEDIA I DZIENNIKARSTWO INTERNETOWE


OLSZAŃSKI L.

wydawnictwo: POLTEXT , rok wydania 2012, wydanie I

cena netto: 55.00 Twoja cena  52,25 zł + 5% vat - dodaj do koszyka

Media i dziennikarstwo internetowe


Internetowe środki przekazu, początkowo mało istotny dodatek do tradycyjnych mass mediów, w połowie pierwszej dekady XXI w. uzyskały status równorzędnego partnera, a na początku drugiej dekady XXI w. ich rozwój już znacznie je wyprzedził.   Internet stworzył media totalne. Osaczają nas w przestrzeni, przewijają się na wyświetlaczach w tramwajach i autobusach, błyskają w hotelach, na lotniskach i przy sklepowych kasach, wibrują w smartfonach, wypełniają ekrany podłączonych do sieci telewizorów. O naszą uwagę walczą wszystkimi środkami naraz – tekstem, obrazem, dźwiękiem i animacją.

Książka pojawia się w momencie fascynującym dla obserwatorów mediów, choć znacznie bardziej dla aktywnego uczestnika medialnego rynku. Na barkach obecnych i przyszłych dziennikarzy i redaktorów, blogerów, menedżerów społeczności, programistów i marketingowców spoczywać będzie ciężar odpowiedzi na najważniejsze pytania, które pozwolą dziennikarstwu przebyć drogę z analogowego do w pełni cyfrowego świata.

W serii Akademickie Warsztaty Dziennikarskie ukazują się podręczniki akademickie, książki o charakterze monograficznym i warsztatowym, a także tłumaczenia ważnych zagranicznych publikacji z dziedziny mediów.

Książka ta jest podręcznikiem akademickim dla studentów dziennikarstwa i komunikacji społecznej I i II stopnia, a konkretnie do wykładanego w ramach tych studiów przedmiotu Główne nurty w kulturze XX i XXI wieku.


Spis treści:

Wstęp

Rozdział 1
Rzut oka wstecz
1.1.Pierwsze kroki
1.2.Polska dołącza do stawki
1.3.Czas portali
1.4.Weblogi, od ekshibicjonizmu do dziennikarstwa
1.5.Dziennikarstwo społeczne i społecznościowe

Rozdział 2
Wielkie słowa mediów internetowych
2.1.B -jak biznes
2.2.D - jak dziennikarstwo
2.3.J - jak jakość. A raczej problemy z nią
2.4.Z-jak zasięg
2.5.S - jak sieci społecznościowe
2.6.C - jak curation
2.7.M - jak urządzenia przenośne

Rozdział 3
Tekstowe i hipertekstowe gatunki dziennikarstwa internetowego
3.1.Tekst w sieci
3.2.News gorący - wstępna wersja artykułu
3.3.News agencyjny - wersja pośrednia
3.4.News prasowy - wersja ostateczna
3.5.Raport big picture
3.6.Relacja na żywo

Rozdział 4
Artykuł drukowany a artykuł internetowy - podobieństwa i różnice
4.1.Specyfika tytułów - od tekstu do superstreszczenia
4.2.Optymalna objętość tekstu
4.3.Odniesienia czasowe
4.4.Piramida informacyjna w prasie i w internecie
4.5.Fotografia i infografika

Rozdział 5
Interaktywne i społecznościowe formy dziennikarskie
5.1.Budowanie społeczności online
5.1.1.Pierwsze kroki
5.1.2.Rozwój i dojrzałość
5.1.3.Dojrzała społeczność a dziennikarze
5.1.4.Dojrzałość i pielęgnacja internetowej społeczności
5.2.Blogi
5.3.Twitter i Facebook - media społecznościowe
5.4.Sieci społecznościowe a etyka
5.5.Formy bazodanowe i infograficzne
5.6.Artykuły multimedialne
5.6.1.Digital story‘telling
5.6.2.Kiedy korzystać z raportu multimedialnego
5.6.3.Budowa raportu multimedialnego
5.6.4.Technologia
5.6.5.Perspektywy multimedialnych gatunków dziennikarskich

Posłowie

Bibliografia

Indeks


328 stron, B5, oprawa miękka

Po otrzymaniu zamówienia poinformujemy,
czy wybrany tytuł polskojęzyczny lub anglojęzyczny jest aktualnie na półce księgarni.

 
Wszelkie prawa zastrzeżone PROPRESS sp. z o.o. 2012-2022