Animacja współpracy środowiskowej
Niniejsza publikacja wydaje się zapełniać wyraźną lukę w zakresie szeroko
rozumianej pedagogiki społecznej.
Oto bowiem problematyka podejmowana przez jedenastu autorów pracy w głównej mierze
odnosi się do kwestii procesu wychowania środowiskowego widzianego przez pryzmat
współpracy głównych sił społecznych środowiska (tj. rodziny, szkoły oraz
społeczności lokalnej) nakierowanej na realizację celów oraz zadań
edukacyjno-wychowawczych.
Tego typu opracowanie traktować należy zarówno w kategoriach podręcznika dla
pedagogów społecznych - animatorów życia społeczno-kulturalnego w środowisku;
autentycznych działaczy społecznych poszukujących sposobów oraz metod aktywizacji
własnego środowiska; rodziców i nauczycieli poszukujących obszarów oraz narzędzi
porozumienia i współpracy w celu optymalizacji funkcji szkoły; nauczycieli akademickich
i studentów, głównie pedagogiki, pracy socjalnej oraz socjologii, którzy pragną
rzetelnie przygotować się do przyszłych ról animatora życia społecznego, pracownika
socjalnego czy pedagoga społecznego.
W istocie niniejsza publikacja z powodzeniem służyć może bardzo szerokiemu gronu
ludzi, którzy pragną zrozumieć istotę funkcjonowania demokratycznego społeczeństwa,
mają chęć oraz wolę włączyć się w jego budowę, widzą potrzebę oraz sens
samodoskonalenia oraz samorealizacji poprzez działanie na rzecz przeobrażania własnego
środowiska.
368 stron, Format: 16.0x22.5cm, oprawa miękka