ksiazki24h.pl
wprowadź własne kryteria wyszukiwania książek: (jak szukać?)
Twój koszyk:   0 zł   zamówienie wysyłkowe >>>
Strona główna > opis książki

SPOŁECZNY WIZERUNEK PARTII POLITTYCZNYCH


DOLIŃSKA D.

wydawnictwo: ADAM MARSZAŁEK , rok wydania 2009, wydanie I

cena netto: 43.20 Twoja cena  41,04 zł + 5% vat - dodaj do koszyka

Społeczny wizerunek partii politycznych


Prezentowana książka łączy teorię oraz praktykę funkcjonowania partii politycznych w Polsce, ma także wymiary komunikologiczne – analizuje teorię i praktykę politycznych public reliations.

Książka w sposób interesujący podejmuje wiele wątków tematycznych z zakresu: politologii, socjologii, marketingu politycznego, komunikacji politycznej, politycznych public relations.

Celem, jaki postawiła sobie autorka, jest analiza zjawiska kształtowania się społecznego wizerunku partii politycznych w ujęciu funkcjonalnym – z perspektywy partii i kandydatów.


Wstęp

Rozdział 1
PARTIE POLITYCZNE: ASPEKTY TEORETYCZNE I PRAWNE
1.1. Sposoby definiowania partii
1.2. Funkcje partii
1.3. Zasady tworzenia i likwidacji partii
1.4. Reguły członkostwa
1.5. Struktury organizacyjne partii
1.6. Źródła finansowania partii

Rozdział 2
PODZIAŁ LEWICA - PRAWICA NA POLSKIEJ SCENIE POLITYCZNEJ.
2.1. Określenie pojęć lewica i prawica, kryteria podziału
2.2. Geneza Platformy Obywatelskiej oraz Prawa i Sprawiedliwości
2.3. System partyjny a podziały społeczne
2.3.1. Religijność i stosunek do Kościoła
2.3.2. Podziały wynikające ze stosunku do przeszłości
2.3.3. Konsekwencje wejścia Polski do Unii Europejskiej

Rozdział 3
WYBORY I WYBORCY. DETERMINANTY PREFERENCJI WYBORCZYCH
3.1. Zapotrzebowanie na tworzenie nowych struktur partyjnych
3.2. Zaufanie społeczeństwa do partii politycznych i polityków
3.3. Determinanty preferencji wyborczych
3.4. Charakterystyka elektoratów Platformy Obywatelskiej oraz Prawa i Sprawiedliwości. Zjawisko partii drugiego wyboru
3.5. Opinie elektoratów partyjnych na temat istotnych kwestii społeczno-politycznych

Rozdział 4
KAMPANIE WYBORCZE PARTII POLITYCZNYCH. ANALIZA MARKETINGOWA
4.1. Marketing polityczny a marketing wyborczy
4.2. Kampania wyborcza i jej skuteczność
4.2.1. Etapy postępowania marketingowego w kampanii wyborczej
4.2.2. Fazy i przebieg kampanii wyborczej
4.3. Formy komunikowania z elektoratem
4.3.1. Komunikacja bezpośrednia
4.3.2. Komunikacja pośrednia
4.4. E-wybory w polskim wydaniu
4.5. Analiza porównawcza parlamentarnych i prezydenckich kampanii wyborczych Platformy Obywatelskiej oraz Prawa i Sprawiedliwości
4.5.1. Kampanie parlamentarne i prezydenckie Platformy Obywatelskiej
4.5.2. Kampanie parlamentarne i prezydenckie Prawa i Sprawiedliwości
4.6. Programy wyborcze Platformy Obywatelskiej oraz Prawa i Sprawiedliwości jako element walki wyborczej

Rozdział 5
WPŁYW ŚRODKÓW MASOWEGO KOMUNIKOWANIA NA TWORŻENIE WIZERUNKU PARTII POLITYCZNYCH I ICH LIDERÓW
5.1. Polityka a środki masowej informacji. Wpływ mediów na kształtowanie opinii społecznej
5.2. Media jako narzędzie tworzenia wizerunku politycznego
5.3. Polityczna reklama telewizyjna jako forma komunikacji perswazyjnej.
5.4. Analiza przebiegu kampanii wyborczej Platformy Obywatelskiej oraz Prawa i Sprawiedliwości w mediach elektronicznych
5.5. Polityka sondażowa w środkach masowego przekazu i jej wpływ na wyborcę

Rozdział 6
WIZERUNEK POLITYCZNY
6.1. Polityczne public relations w procesie kształtowania wizerunku
6.2. Elementy i typy wizerunku politycznego
6.3. Autokreacja wizerunku w procesie komunikowania politycznego
6.4. Przekaz obrazu kandydata na poziomie biograficznym
6.5.Ewolucja wizerunku Platformy Obywatelskiej oraz Prawa i Sprawiedliwości w latach 2000-2006
6.5.1. Ewolucja wizerunku Platformy Obywatelskiej
6.5.2. Ewolucja wizerunku Prawa i Sprawiedliwości
6.6. Platforma Obywatelska oraz Prawo i Sprawiedliwość o sobie

ZAKOŃCZENIE
BIBLIOGRAFIA
Źródła, dokumenty i opracowania źródłowe
Opracowania zwarte
Artykuły i studia
Prasa
Strony internetowe

SPIS TABEL I RYSUNKÓW


275 stron, B5, oprawa miękka

Po otrzymaniu zamówienia poinformujemy,
czy wybrany tytuł polskojęzyczny lub anglojęzyczny jest aktualnie na półce księgarni.

 
Wszelkie prawa zastrzeżone PROPRESS sp. z o.o. 2012-2022