ksiazki24h.pl
wprowadź własne kryteria wyszukiwania książek: (jak szukać?)
Twój koszyk:   0 zł   zamówienie wysyłkowe >>>
Strona główna > opis książki

DZIECKO Z ADHD W KLASIE


STRICHART S.S. MANGRUM C.T.

wydawnictwo: GWP , rok wydania 2009, wydanie I

cena netto: 34.90 Twoja cena  33,16 zł + 5% vat - dodaj do koszyka

Dziecko z ADHD w klasie

Planowanie pracy dzieci z zaburzeniami koncentracji uwagi


Niniejsza książka stanowi odpowiedź na pytanie, jak pracować z dzieckiem z ADHD.

Autorzy przedstawiają konkretne schematy działania, mające pomóc nauczycielom, a także rodzicom, w planowaniu pracy takich dzieci. Schematy te ułatwiają radzenie sobie z problemem zaburzeń koncentracji, wynikiem których są zaburzone procesy planowania i działania według planu.

W podręczniku, oprócz opisu poszczególnych umiejętności, jakie powinien opanować każdy uczeń, znajdują się też praktyczne ćwiczenia do wykorzystania na zajęciach.

Autorzy proponują ćwiczenie takich umiejętności i kompetencji, jak: interpretacja pomocy graficznych (wykresy, diagramy, tabele), zapamiętywanie informacji, robienie notatek na lekcji oraz z przeczytanego materiału czy wyszukiwanie ważnych informacji w tekście.

Podkreślają również, jak ważne jest planowanie w pracy krótko- i długoterminowej, czyli na przykład odpowiednio rozłożone w czasie przygotowywanie się do sprawdzianów i testów oraz pisanie wypracowania. Ponadto szczegółowo zostało omówione korzystanie z materiałów pomocniczych, takich jak encyklopedia.

Książka ta z pewnością zainteresuje nie tylko nauczycieli, pedagogów czy terapeutów mających na co dzień do czynienia z dziećmi przejawiającymi trudności w nauce, ale również rodziców takich dzieci oraz studentów kierunków pedagogicznych.


Spis treści:

Wstęp
Co zawiera niniejsza książka
Nauczanie oraz ocenianie strategii i umiejętności uczenia się.
Uwagi dla nauczyciela
Podziękowania
0 autorach

1. Zapamiętywanie informacji
Spis ćwiczeń
Jak korzystać z ćwiczeń
1.1. Techniki zapamiętywania informacji
1.2. Powtarzanie :
1.3. Obraz myślowy
1.4. Grupowanie
1.5. Rymowanie
1.6. Akronimy
1.7. Skróty
1.8. Zdania akronimowe
1.9. Organizacja graficzna (mapa myśli)
1.10. Strategia zapamiętywania
1.11. Ocena opanowania umiejętności i refleksja
Klucz odpowiedzi

2. Czytanie podręczników i robienie notatek
Spis ćwiczeń
Jak korzystać z ćwiczeń
2.1. Zapoznanie się z techniką PZPN
2.2. Jak stosować technikę PZPN
2.3. Zastosowanie techniki PZPN do wykonania ćwiczenia z socjologii
2.4. Zastosowanie techniki PZPN do wykonania ćwiczenia z nauk przyrodniczych
2.5. Ocena opanowania umiejętności i refleksja
Klucz odpowiedzi

3. Interpretacja pomocy graficznych
Spis ćwiczeń
Jak korzystać z ćwiczeń
3.1. Wykresy rysunkowe
3.2. Wykresy kołowe
3.3. Wykresy kolumnowe
3.4. Inny typ wykresu kolumnowego
3.5. Wykresy liniowe
3.6. Diagramy
3.7. Tabele
3.8. Schematy organizacyjne
3.9. Schematy blokowe
3.10. Osie czasu
3.11. Legenda mapy
3.12. Kompas na mapie
3.13. Podziatka mapy
3.14. Mapy polityczne i fizyczne
3.15. Mapy drogowe
3.16. Łączone typy map
3.17. Mapy pogody
3.18. Ocena opanowania umiejętności i refleksja
Klucz odpowiedzi

4. Robienie notatek na lekcji
Spis ćwiczeń
Jak korzystać z ćwiczeń
4.1. Jak robić notatki na lekcji
4.2. Etapy robienia notatek
4.3. Słowa-sygnaty
4.4. Zdania-sygnaty
4.5. Skracanie słów
4.6. Skracanie wyrażeń
4.7. Stosowanie symboli
4.8. Stosowanie jak najmniejszej liczby słów
4.9. Dwa powszechnie stosowane style prowadzenia wykładu
4.10. StyITPS
4.11. Styl POS
4.12. Przepisywanie notatek
4.13. Ocena opanowania umiejętności i refleksja
Klucz odpowiedzi

5. Efektywne wykorzystanie czasu i miejsca przeznaczonego na naukę
Spis ćwiczeń
Jak korzystać z ćwiczeń
5.1. Strategia odpowiedniego wykorzystania czasu przeznaczonego na naukę
5.2. Co należy wiedzieć o terminarzu semestralnym
5.3. Terminarz semestralny
5.4. Co należy wiedzieć o planie tygodniowym
5.5. Plan tygodniowy
5.6. Co należy wiedzieć o planie dziennym
5.7. Plan dzienny
5.8. Moje nawyki związane z uczeniem się
5.9. Poprawianie nawyków związanych z uczeniem się
5.10. Moje miejsce do nauki
5.11. Urządzanie miejsca do nauki
5.12. Ocena opanowania umiejętności i refleksja
Klucz odpowiedzi

6. Przygotowywanie się do sprawdzianów i zdawanie ich
Spis ćwiczeń
Jak korzystać z ćwiczeń
6.1. Przygotowywanie się do sprawdzianu
6.2. Pięciodniowy plan przygotowań do sprawdzianu
6.3. Strategia dobrego zdawania sprawdzianów POCNS
6.4. Test wyboru
6.5. Jak rozwiązywać test wyboru
6.6. Ćwiczenie rozwiązywania testu wyboru
6.7. Test prawda/fałsz
6.8. Ćwiczenie rozwiązywania testu prawda/fałsz
6.9. Test przyporządkowania
6.10. Ćwiczenie rozwiązywania testu przyporządkowania
6.11. Test uzupełnień
6.12. Ćwiczenie rozwiązywania testu uzupełnień
6.13. Strategia udzielania odpowiedzi na pytania otwarte SPUZO
6.14. SPUZO: Spytaj
6.15. Więcej słów-wskazówek
6.16. SPUZO: Podkreśl
6.17. SPUZO: Uporządkuj/Napisz
6.18. SPUZO: Zaplanuj
6.19. SPUZO: Oceń
6.20. Ocena opanowania umiejętności i refleksja
Klucz odpowiedzi

7. Korzystanie z materiałów pomocniczych
Spis ćwiczeń
Jak korzystać z ćwiczeń
7.1. Rodzaje materiałów pomocniczych
7.2. Elektroniczne materiały pomocnicze
7.3. Słowniki
7.4. Korzystanie ze słownika
7.5. Korzystanie z różnych słowników
7.6. Korzystanie ze słownika synonimów (tezaurusa)
7.7. Encyklopedie
7.8. Encyklopedie elektroniczne
7.9. Wyszukiwanie encyklopedii książkowych i elektronicznych
7.10. Korzystanie z encyklopedii książkowej
7.11. Korzystanie z encyklopedii multimedialnej
7.12. Korzystanie z almanachu
7.13. Korzystanie z atlasu
7.14. Korzystanie z atlasu elektronicznego
7.15. Wyszukiwanie informacji biograficznych
7.16. Ocena opanowania umiejętności i refleksja
Klucz odpowiedzi

8. Pisanie referatów
Spis ćwiczeń
Jak korzystać z ćwiczeń
8.1. Strategia pisania referatów
8.2. Wybór tematu
8.3. Ćwiczenie wybierania tematu
8.4. Jak sprawdzić, czy wybrało się dobry temat
8.5. Wyszukiwanie źródeł informacji
8.6. Opracowanie fiszek bibliograficznych
8.7. Opracowanie fiszek bibliograficznych do materiałów elektronicznych
8.8. Opracowanie fiszek z notatkami
8.9. Pisanie konspektu
8.10. Pisanie wersji wstępnej
8.11. Sprawdzanie wersji wstępnej
8.12. Przygotowanie strony tytułowej
8.13. Opracowanie spisu treści
8.14. Opracowanie bibliografii
8.15. Końcowa weryfikacja
8.16. Ocena opanowania umiejętności i refleksja
Klucz odpowiedzi

9. Wymawianie długich wyrazów
Spis ćwiczeń
Jak korzystać z ćwiczeń
9.1. Strategia wymawiania długich wyrazów PPRSP
9.2. Poznanie strategii PPRSP
9.3. Jak stosować strategię PPRSP
9.4. Złożenie wyrazu w całość
9.5. Formowanie wyrazów z przedrostkami
9.6. Formowanie wyrazów z przyrostkami
9.7. Formowanie wyrazów z przedrostkami i przyrostkami
9.8. Dzielenie rdzeni wielosylabowych: sam-spół/spół-sam
9.9. Dzielenie rdzeni wielosylabowych: sam/spół-sam
9.10. Dalsze ćwiczenie dzielenia rdzeni wielosylabowych
9.11. Zastosowanie strategii PPRSP
9.12. Ćwiczenie stosowania strategii PPRSP
9.13. Dalsze ćwiczenie stosowania strategii PPRSP
9.14. Ocena opanowania umiejętności i refleksja
Klucz odpowiedzi

10. Wyszukiwanie myśli przewodnich
Spis ćwiczeń
Jak korzystać z ćwiczeń
10.1. Poznanie strategii wyszukiwania myśli przewodniej POPS
10.2. Zastosowanie strategii POPS
10.3. Ćwiczenie stosowania strategii POPS
10.4. Wyszukiwanie zdania głównego
10.5. Ćwiczenie wyszukiwania zdania głównego
10.6. Wypisywanie zdania głównego
10.7. Dalsze ćwiczenie wypisywania zdania głównego
10.8. Identyfikacja tytułu urywka tekstu
10.9. Nadawanie tytułu
10.10. Ocena opanowania umiejętności i refleksja
Klucz odpowiedzi

11. Uczenie się znaczenia słów
Spis ćwiczeń
Jak korzystać z ćwiczeń
11.1. Przedstawienie strategii uczenia się znaczenia słów SZOZ
11.2. Poznanie strategii SZOZ
11.3. Wyszukiwanie skojarzeń
11.4. Ćwiczenie zbierania informacji
11.5. Dalsze ćwiczenie zbierania informacji
11.6. Ćwiczenie oceniania oraz łączenia skojarzeń i informacji
11.7. Dalsze ćwiczenie oceniania oraz łączenia skojarzeń i informacji
11.8. Definiowanie słowa
11.9. Zastosowanie strategii SZOZ do poznania znaczenia terminu z nauk społecznych
11.10. Zastosowanie strategii SZOZ do poznania znaczenia terminu z nauk przyrodniczych
11.11. Ocena opanowania umiejętności i refleksja
Klucz odpowiedzi

12. Pisownia nowych wyrazów
Spis ćwiczeń
Jak korzystać z ćwiczeń
12.1. Poznanie strategii uczenia się pisowni nowych wyrazów PPWPP
12.2. Osobisty słowniczek
12.3. Stosowanie strategii PPWPP
12.4. Reguły powtórzeń
12.5. Zastosowanie strategii PPWPP do nauczenia się pisowni wyrazów z dziedziny nauk przyrodniczych
12.6. Zastosowanie strategii PPWPP do nauczenia się pisowni wyrazów z dziedziny nauk społecznych
12.7. Zastosowanie strategii PPWPP do nauczenia się pisowni wyrazów z dziedziny językoznawstwa
12 8. Zastosowanie strategii PPWPP do nauczenia się pisowni wyrazów z dziedziny nauk matematycznych
12 9. Zastosowanie strategii PPWPP do nauczenia się pisowni wyrazów z dziedziny sztuki
12 10. Zastosowanie strategii PPWPP do nauczenia się pisowni wyrazów z dziedziny rekreacji
12.11. Zastosowanie strategii PPWPP do nauczenia się pisowni dowolnie wybranych wyrazów
12.12. Zastosowanie strategii PPWPP do nauczenia się pisowni wyrazów wybranych przez nauczyciela
12.13. Ocena opanowania umiejętności i refleksja


276 stron, B5, oprawa miękka

Po otrzymaniu zamówienia poinformujemy,
czy wybrany tytuł polskojęzyczny lub anglojęzyczny jest aktualnie na półce księgarni.

 
Wszelkie prawa zastrzeżone PROPRESS sp. z o.o. 2012-2022