ksiazki24h.pl
wprowadź własne kryteria wyszukiwania książek: (jak szukać?)
Twój koszyk:   0 zł   zamówienie wysyłkowe >>>
Strona główna > opis książki

WARTOŚĆ KOMUNIKACYJNA OPAKOWAŃ JEDNOSTKOWYCH


ANKIEL-HOMA M.

wydawnictwo: WYD UE POZNAŃ , rok wydania 2012, wydanie I

cena netto: 63.00 Twoja cena  59,85 zł + 5% vat - dodaj do koszyka

WARTOŚĆ KOMUNIKACYJNA OPAKOWAŃ JEDNOSTKOWYCH


Zasadniczym celem poznawczym pracy jest identyfikacja i wyodrębnienie znaków, generujących wartość komunikacyjną opakowań jednostkowych, oraz ocena ich wpływu na postrzeganie, postawy i decyzje nabywcze konsumentów w stosunku do wybranych produktów mleczarskich.

Dla potrzeb realizacji celu głównego przyjęto następujące cele szczegółowe:

- usystematyzowanie wiedzy o roli opakowań jednostkowych w decyzjach nabywczych konsumentów,

- usystematyzowanie wiedzy na temat znaczenia opakowania jednostkowego, rozumianego jako zespół znaków zorganizowanych w kody w komunikacji marketingowej,

- identyfikacja i pogłębiona analiza znaków, kodów oraz komunikatów znaczeniowych, których nośnikiem są opakowania jednostkowe produktów mleczarskich,

- wyodrębnienie determinant wartości komunikacyjnej opakowań jednostkowych produktów mleczarskich, wpływających na postrzeganie opakowanych produktów i decyzje nabywcze konsumentów,

- wyznaczenie kluczowych zbiorów znaków kodu podstawowego i uzupełniającego opakowań w zakresie postrzegania cech i atrybutów produktu i opakowania oraz wpływu na decyzję zakupu produktów mleczarskich.

W rozprawie sformułowano cztery hipotezy, które zweryfikowano w trakcie prowadzonych badań:

1. Opakowanie jednostkowe produktów mleczarskich to zespół znaków zorganizowanych w kody, który wpływa na fazę kognitywną, afektywną i behawioralną konsumentów.

2. Wpływ wartości komunikacyjnej opakowań jednostkowych produktów mleczarskich na decyzje nabywcze konsumentów zależy od kategorii produktu i stopnia jego homogeniczności oraz struktury i formy znaków, tworzących opakowanie.

3.    Znaki opakowań jednostkowych przekazują komunikaty o treściach użytkowych, społeczno-kulturowych, komercyjnych i psychologicznych, wpływając na postrzeganie tak opakowania, jak i opakowanego produktu.

4. Kody uzupełniające opakowań jednostkowych produktów mleczarskich determinują wartość informacyjną, uzależnioną od formy i struktury znaków, tworzących te kody oraz od kategorii opakowanego produktu.


Wstęp 5

Rozdział 1
Opakowanie jednostkowe w procesie podejmowania decyzji nabywczych konsumenta 13
1.1. Pojęcie, klasyfikacja i funkcje opakowań 13
1.2. Opakowanie jednostkowe jako instrument marketingu 21
1.3. Rola opakowań jednostkowych w decyzjach nabywczych
konsumenta 30

Rozdział 2
Rola i miejsce opakowań jednostkowych w komunikacji marketingowej 48
2.1. Istota, pojęcie i narzędzia procesu komunikacji marketingowej 48
2.2. Opakowanie jednostkowe jako zespół znaków w komunikacji marketingowej. 65
2.2.1. Pojęcie i klasyfikacja znaków 65
2.2.2. Klasyfikacja znaków i kodów opakowań jednostkowych 71

Rozdział 3
Rola opakowania jednostkowego w procesie zakupu produktów mleczarskich 82
3.1. Charakterystyka badań konsumenckich 82
3.1.1. Przedmiot badań 83
3.1.2. Cel i metodyka badań 89
3.1.3. Dobór jednostek badawczych 93
3.2. Analiza znaków i kodów opakowań jednostkowych badanych produktów mleczarskich 100
3.3. Identyfikacja elementów komunikacyjnych opakowań jednostkowych istotnych w procesie zakupu produktów mleczarskich 107
3.4. Opakowanie jednostkowe jako determinanta zakupu produktów mleczarskich 113
3.5. Identyfikacja kluczowych znaków opakowań jednostkowych, wpływających na decyzje zakupu produktów mleczarskich 119

Rozdział 4
Znaki opakowań jednostkowych jako nośnik komunikatów znaczeniowych o produkcie i opakowaniu 132
4.1. Komunikaty znaczeniowe opakowań j ednostkowych produktów mleczarskich 13 2
4.2. Identyfikacja i pomiar znaczeń konotacyjnych opakowań jednostkowych produktów mleczarskich metodą dyferencjału semantycznego Osgooda 141
4.3. Identyfikacja treści społeczno-kulturowych komunikowanych przez opakowania jednostkowe produktów mleczarskich 159

Rozdział 5
Wartość informacyjna znaków opakowań jednostkowych produktów mleczarskich 178
5.1. Identyfikacja i analiza determinant wartości informacyjnej opakowań jednostkowych produktów mleczarskich 178
5.2. Identyfikacja kluczowych informacji zakodowanych na opakowaniach, wpływających na decyzje zakupu produktów mleczarskich 190
5.3. Analiza semiotyczna znaków, tworzących wartość informacyjną opakowań jednostkowych produktów mleczarskich 201

Zakończenie 212
Załączniki 221
Bibliografia 245
Spis tabel 259
Spis rysunków 262


263 strony, B5, oprawa miękka

Po otrzymaniu zamówienia poinformujemy,
czy wybrany tytuł polskojęzyczny lub anglojęzyczny jest aktualnie na półce księgarni.

 
Wszelkie prawa zastrzeżone PROPRESS sp. z o.o. 2012-2022