|
WARTOŚĆ KOMUNIKACYJNA OPAKOWAŃ JEDNOSTKOWYCH
ANKIEL-HOMA M. wydawnictwo: WYD UE POZNAŃ , rok wydania 2012, wydanie I cena netto: 63.00 Twoja cena 59,85 zł + 5% vat - dodaj do koszyka WARTOŚĆ KOMUNIKACYJNA OPAKOWAŃ JEDNOSTKOWYCH
Zasadniczym celem poznawczym pracy jest identyfikacja i wyodrębnienie znaków,
generujących wartość komunikacyjną opakowań jednostkowych, oraz ocena ich wpływu na
postrzeganie, postawy i decyzje nabywcze konsumentów w stosunku do wybranych produktów
mleczarskich.
Dla potrzeb realizacji celu głównego przyjęto następujące cele szczegółowe:
- usystematyzowanie wiedzy o roli opakowań jednostkowych w decyzjach nabywczych
konsumentów,
- usystematyzowanie wiedzy na temat znaczenia opakowania jednostkowego, rozumianego jako
zespół znaków zorganizowanych w kody w komunikacji marketingowej,
- identyfikacja i pogłębiona analiza znaków, kodów oraz komunikatów znaczeniowych,
których nośnikiem są opakowania jednostkowe produktów mleczarskich,
- wyodrębnienie determinant wartości komunikacyjnej opakowań jednostkowych produktów
mleczarskich, wpływających na postrzeganie opakowanych produktów i decyzje nabywcze
konsumentów,
- wyznaczenie kluczowych zbiorów znaków kodu podstawowego i uzupełniającego opakowań
w zakresie postrzegania cech i atrybutów produktu i opakowania oraz wpływu na decyzję
zakupu produktów mleczarskich.
W rozprawie sformułowano cztery hipotezy, które zweryfikowano w trakcie prowadzonych
badań:
1. Opakowanie jednostkowe produktów mleczarskich to zespół znaków zorganizowanych
w kody, który wpływa na fazę kognitywną, afektywną i behawioralną konsumentów.
2. Wpływ wartości komunikacyjnej opakowań jednostkowych produktów mleczarskich na
decyzje nabywcze konsumentów zależy od kategorii produktu i stopnia jego
homogeniczności oraz struktury i formy znaków, tworzących opakowanie.
3. Znaki opakowań jednostkowych przekazują komunikaty o treściach
użytkowych, społeczno-kulturowych, komercyjnych i psychologicznych, wpływając na
postrzeganie tak opakowania, jak i opakowanego produktu.
4. Kody uzupełniające opakowań jednostkowych produktów mleczarskich determinują
wartość informacyjną, uzależnioną od formy i struktury znaków, tworzących te kody
oraz od kategorii opakowanego produktu.
Wstęp 5
Rozdział 1
Opakowanie jednostkowe w procesie podejmowania decyzji nabywczych konsumenta
13
1.1. Pojęcie, klasyfikacja i funkcje opakowań 13
1.2. Opakowanie jednostkowe jako instrument marketingu 21
1.3. Rola opakowań jednostkowych w decyzjach nabywczych
konsumenta 30
Rozdział 2
Rola i miejsce opakowań jednostkowych w komunikacji marketingowej 48
2.1. Istota, pojęcie i narzędzia procesu komunikacji marketingowej 48
2.2. Opakowanie jednostkowe jako zespół znaków w komunikacji marketingowej. 65
2.2.1. Pojęcie i klasyfikacja znaków 65
2.2.2. Klasyfikacja znaków i kodów opakowań jednostkowych 71
Rozdział 3
Rola opakowania jednostkowego w procesie zakupu produktów mleczarskich 82
3.1. Charakterystyka badań konsumenckich 82
3.1.1. Przedmiot badań 83
3.1.2. Cel i metodyka badań 89
3.1.3. Dobór jednostek badawczych 93
3.2. Analiza znaków i kodów opakowań jednostkowych badanych produktów mleczarskich 100
3.3. Identyfikacja elementów komunikacyjnych opakowań jednostkowych istotnych w procesie
zakupu produktów mleczarskich 107
3.4. Opakowanie jednostkowe jako determinanta zakupu produktów mleczarskich 113
3.5. Identyfikacja kluczowych znaków opakowań jednostkowych, wpływających na decyzje
zakupu produktów mleczarskich 119
Rozdział 4
Znaki opakowań jednostkowych jako nośnik komunikatów znaczeniowych o produkcie
i opakowaniu 132
4.1. Komunikaty znaczeniowe opakowań j ednostkowych produktów mleczarskich 13 2
4.2. Identyfikacja i pomiar znaczeń konotacyjnych opakowań jednostkowych produktów
mleczarskich metodą dyferencjału semantycznego Osgooda 141
4.3. Identyfikacja treści społeczno-kulturowych komunikowanych przez opakowania
jednostkowe produktów mleczarskich 159
Rozdział 5
Wartość informacyjna znaków opakowań jednostkowych produktów mleczarskich
178
5.1. Identyfikacja i analiza determinant wartości informacyjnej opakowań jednostkowych
produktów mleczarskich 178
5.2. Identyfikacja kluczowych informacji zakodowanych na opakowaniach, wpływających na
decyzje zakupu produktów mleczarskich 190
5.3. Analiza semiotyczna znaków, tworzących wartość informacyjną opakowań
jednostkowych produktów mleczarskich 201
Zakończenie 212
Załączniki 221
Bibliografia 245
Spis tabel 259
Spis rysunków 262
263 strony, B5, oprawa miękka
Po otrzymaniu zamówienia poinformujemy, czy wybrany tytuł polskojęzyczny lub
anglojęzyczny jest aktualnie na półce księgarni.
|