ksiazki24h.pl
wprowadź własne kryteria wyszukiwania książek: (jak szukać?)
Twój koszyk:   1 egz. / 28.00 26,60   zamówienie wysyłkowe >>>
Strona główna > opis książki

DZIENNIKARSTWO I MEDIA 1 PRZESTRZENIE KOMUNIKOWANIA


BORKOWSKI I. STASIUK-KRAJEWSKA K. RED.

wydawnictwo: WYD UN WROCŁAW , rok wydania 2010, wydanie I

cena netto: 28.00 Twoja cena  26,60 zł + 5% vat - dodaj do koszyka

Przestrzenie komunikowania

Dziennikarstwo i Media 1


Zebrane w tomie teksty poświęcone są zagadnieniu komunikacji ujętej z perspektywy dziennikarstwa i badań nad mediami.

Książka warta jest polecenia nie tylko studentom dziennikarstwa, innych kierunków humanistycznych, nauk społecznych, badaczom czy praktykom – pracownikom mediów, ale przede wszystkim odbiorcom informacji nadawanych codziennie przez środki masowego przekazu. W publikacji, oprócz mediów tradycyjnych: prasy, radia i telewizji, szczególnie szeroko opisywany jest internet.

Autorzy artykułów i komunikatów zwracają uwagę ma zjawiska tak istotne dla współczesnego uczestnika społeczeństwa medialnego, jak: edukacja medialna (na poziomie szkolnym i uniwersyteckim), wpływ obcego kapitału na media, tabloidyzacja mediów, blogi, media społecznościowe i dziennikarstwo alternatywne, analizują dobrze znane laikom gatunki dziennikarskie (np. prognoza pogody) i z dziedziny public relations (komunikaty biur promocji), komentują przypadki aktualnego i historycznego dyskursu politycznego. Zaletą książki, na równi z jej tematyką, jest przystępny język, jakim posługuje się większość autorów.


Wstęp

Igor Borkowski, Karina Stasiuk-Krajewska, Przestrzenie komunikowania

Artykuły

Piotr Kowalski, Refleksje o antropologii mediów

Andrzej Zawada, Mity założycielskie powojennego Wrocławia

Anna Bednarska-Stec, Przekład a współczesna popkulturowa narracja religijna — analiza w oparciu o amerykańskie chrześcijańskie strony internetowe

Łukasz Malina, Tabloidyzacja mediów a jej korzenie we współczesnej filozofii i myśli politycznej

Adam Szynol, Obcy kapitał w polskiej prasie ze szczególnym uwzględnieniem dzienników regionalnych w dwadzieścia lat po przełomie

Igor Borkowski, Prasa w systemie komunikacji w obrębie polskich zgromadzeń zakonnych: przykłady historyczne i współczesne

Karina Stasiuk-Krajewska, Granice dziennikarstwa alternatywnego. O (poczuciu) wolności w internecie

Karolina Lachowska, Marcin Pielużek, Indymedia — model mediów społecznie zaangażowanych

Kamil Łyżwa, Rewolucja czy naturalna ewolucja? O roli nowych mediów w komunikowaniu politycznym

Justyna Janus-Konarska, Parasol noś i przy pogodzie, czyli prognoza pogody jako tekst

Jacek Grębowiec, O niekonsekwencjach w powyborczym dyskursie PiS-u. Pragmalingwistyczne studium przypadku

Elżbieta Woźniak-Łojczuk, Komunikat prasowy jako podstawowe narzędzie w działaniach media  relations uczelni wyższych: Politechniki Wrocławskiej, Uniwersytetu Ekonomicznego, Uniwersytetu Przyrodniczego oraz Uniwersytetu Wrocławskiego

Magdalena Maziarz, Naprawdę jaka jest? Edukacja medialna i jej najbliższa przyszłość w polskiej szkole

Komunikaty

Marek Bratuń, Inżynieria multimedialno-internetowa

Karina Stasiuk-Krajewska, Specjalność: fotografia dziennikarska, reklamowa i artystyczna

Igor Borkowski, Podyplomowe Studia Dziennikarstwa i Public Relations w roku jubileuszu piętnastolecia


236 stron, Format: 17.0x23.0cm, oprawa miękka

Po otrzymaniu zamówienia poinformujemy,
czy wybrany tytuł polskojęzyczny lub anglojęzyczny jest aktualnie na półce księgarni.

 
Wszelkie prawa zastrzeżone PROPRESS sp. z o.o. 2012-2022