ksiazki24h.pl
wprowadź własne kryteria wyszukiwania książek: (jak szukać?)
Twój koszyk:   0 zł   zamówienie wysyłkowe >>>
Strona główna > opis książki

NAUCZYCIEL ANDRAGOG WE WSPÓŁCZESNYM SPOŁECZEŃSTWIE


HORYŃ W. MACIEJEWSKI J. RED.

wydawnictwo: WYD UN WROCŁAW , rok wydania 2010, wydanie I

cena netto: 46.20 Twoja cena  43,89 zł + 5% vat - dodaj do koszyka

Nauczyciel andragog we współczesnym społeczeństwie


W XXI wieku edukacja stała się fundamentem rozwoju świata – gospodarki opartej na wiedzy. Dlatego też, mówiąc o kształceniu i doskonaleniu zawodowym, pamiętać należy o osobach za to odpowiedzialnych, o ludziach, którzy tworzą edukację jako nauczyciele andragodzy oraz o uczestnikach tego procesu - ludziach dorosłych.

Niniejsza publikacja podejmuje problem funkcjonowania nauczyciela andragoga oraz ról, w jakich występuje współcześnie, odnosi się do zmian ustrojowych, które miały wpływ na współczesny kształt edukacji w Polsce, wskazuje na znaczenie społeczeństwa informacyjnego oraz roli Internetu w edukacji ludzi dorosłych (e-learning), porusza problematykę związaną z edukacją kadr kierowniczych i menedżerskich czy podyplomowym kształceniem nauczycieli i pielęgniarek.

Publikacja podzielona została na cztery działy. Pierwszy zajmuje się funkcjonowaniem nauczyciela andragoga i jego rolami we współczesnym świecie. Dział drugi zawiera artykuły, których autorzy wskazują na znaczenie społeczeństwa informacyjnego, a także rolę internetu oraz e-learningu w edukacji dorosłych. Edukacji dorosłych poświęcony jest dział następny. Problematyka związana z ludźmi starszymi i ich aktywnością edukacyjną, zwłaszcza uniwersytetami trzeciego wieku, obejmuje dział czwarty. Tom jest zbiorem głosów naukowców polskich i zagranicznych oraz praktyków na temat nauczyciela andragoga we współczesnym świecie.


Wstęp

Introduction

ROZDZIAŁ I

Współczesny nauczyciel andragog

Kazimierz Żegnałek, Edukacja społeczeństwa wobec współczesnych wyzwań i potrzeb

Bogdan M. Szulc, Wiedza czy mądrość? Kompetencje i wartości we współczesnym społeczeństwie

Janusz Mika, Nauczyciel andragog we współczesnym systemie edukacji Republiki Czeskiej

Tadeusz Aleksander, Przemiany modelu i funkcji nauczyciela dorosłych (oświatowca) we współczesnej rzeczywistości polskiej

Olga Czerniawska, Pamięć historyczno-kulturalna uczących się dorosłych

Elżbieta Dubas, Nauczyciel dorosłych jako mentor (w kontekście projektu Adults Mentoring)

Joanna Swędrak, Fenomen koncepcji Marii Montessori motorem kształcenia ustawicznego nauczycieli. Kontekst pedagogiczno-socjologiczny

Monika Budnik, Ewolucja rol i warsztatu pracy nauczyciela w kontekście prognozowania zawodów przyszłości

Tomasz Landmann, Lesław Wełyczko, Miejsce, rola i zadania nauczyciela andragoga w europejskiej edukacji regionalnej społeczeństwa wielokulturowego

Anna Jaroszewska, Kompetencje kluczowe nauczyciela geragoga w kontekście nauczania języków obcych w wymiarze międzykulturowym

Barbara Dobrowolska, Ewa Brodacka-Adamowicz, Wielokulturowość i międzykulturowość – kompetencje nauczyciela a potrzeby edukacyjne

Walentyna Wróblewska, Rola nauczyciela akademickiego w rozwoju procesu autoedukacji studentów

Martyna Pryszmont-Ciesielska, Doktorant w roli nauczyciela dorosłych – o ukrytym programie edukacji akademickiej

ROZDZIAŁ II

Andragog a społeczeństwo informacyjne

Beata Stachowiak, Nauczyciel andragog wobec wyzwań społeczeństwa informacyjnego

Katarzyna Dojwa, Rola i znaczenie internetu w budowaniu w Polsce społeczeństwa wiedzy

Kinga Czernichowska, Andragogika w dobie internetu. Rola i charakter przekazywanych informacji w procesie kształcenia ludzi dorosłych

Radosław Hennig, E-learning w procesie edukacji permanentnej w Polsce. Wybrane aspekty

Katarzyna Kowalewska, E-learning jako alternatywa w edukacji osób niepełnosprawnych w Polsce

ROZDZIAŁ III

Edukacja ludzi dorosłych

Kazimierz Doktor, Kształcenie kierowników i specjalistów

Włodzimierz Chojnacki, Szkolenie w formie samokształcenia kierowanego

Dariusz Socha, Szkolenia wewnętrzne dla pracowników na przykładzie spółki energetycznej

Halyna Hruts’, Ihor Hrynenko, Spiritual and Technological Aspects of Creativity Development

Jarosław Skurej, Podyplomowe kształcenie nauczycieli

Krystyna Baszak, Transformacja w kształceniu pielęgniarek

Katarzyna Bieńkowska-Robak, Studenci niepełnosprawni w polskich uczelniach – wybrane zagadnienia

Joanna Domańska, Obraz rodzicielstwa byłych wychowanków domów dziecka

Jacek Żołądź, Edukacja społeczna i obywatelska pracowników administracji publicznej w Polsce w zakresie mediacji

Antoni Benedikt, Efektywne wdrożenie programu etycznego w jednostkach administracji samorządowej

Sylwia Budzianowska, Kształcenie ustawiczne w ujęciu społeczno-prawnym

ROZDZIAŁ IV

Edukacja ludzi starszych

Joanna Wawrzyniak, Społeczno-kulturowy wizerunek starości

Andrzej Łapa, Edukacja dorosłych w jednoczącej się Europie. Dylematy społeczne i kulturowe

Katarzyna Zamorska, Wokół wyzwań polityki społecznej: kształcenie jako czynnik

aktywizacji ludzi w wieku poprodukcyjnym

Walentyna Wnuk, Refleksje dotyczące polityki społecznej wobec dolnośląskich seniorów

Magdalena Wnuk-Olenicz, Spotkania nakarmione historiami życia. Czego nauczyli mnie wrocławscy stulatkowie

Dorota Moroń, Działalność osób starszych w trzecim sektorze jako sposób zaspokajania potrzeb edukacyjnych w społeczeństwie wiedzy

Zbigniew Kuźniar, Artur Fronczyk, Uniwersytety trzeciego wieku w edukacji społeczeństwa

Aleksander Kobylarek, Uniwersytet trzeciego wieku jako kanał transferu wiedzy i informacji

Ewa Grabowska, Znaczenie uniwersytetów trzeciego wieku w kształtowaniu osobowości twórczej i stymulowaniu procesu twórczego jako istotnego elementu edukacji społeczeństwa

Katarzyna Rutkowska, Błażej Stasiaczyk, Uczestnictwo w uniwersytecie trzeciego wieku jako szansa na aktywność i rozwój w starszym wieku

CONTENTS

Wstęp

Introduction

CHAPTER I

Modern andragogue

Kazimierz Żegnałek, Education of society, and modern challenges and needs

Bogdan M. Szulc, Knowledge or wisdom? Competences and values in modern society

Janusz Mika, Andragogue in the modern education system in the Czech Republic

Tadeusz Aleksander, Transformations of the model and functions of the andragogue (educator) in the Polish reality today

Olga Czerniawska, The historical and cultural memory of adult learners

Elżbieta Dubas, The andragogue as a mentor (in the context of the Adults Mentoring project)

Joanna Swędrak, The Maria Montessori phenomenon as a driving force in life-long learning of teachers

Monika Budnik, The evolution of the roles and methods of teachers in the context of predicting the professions of the future

Tomasz Landmann, Lesław Wełyczko, The place, role and tasks of the andragogue in the European regional education of a multicultural society

Anna Jaroszewska, On the need to develop intercultural competence among seniors

Barbara Dobrowolska, Ewa Brodacka-Adamowicz, Multicultural and intercultural – teachers’ competence and educational needs

Walentyna Wroblewska, The role of university teachers in the development of self education of students

Martyna Pryszmont-Ciesielska, PhD students as teachers of adults – on the hidden programme of university education

CHAPTER II

The andragogue and the information society

Beata Stachowiak, The andragogue and the challenges of the information society

Katarzyna Dojwa, The role and importance of the internet in building a knowledge society in Poland. A sociological approach

Kinga Czernichowska, Andragogy in the internet era. The role and nature of information in the education of adults

Radosław Hennig, E-learning in continuous education in Poland. Selected aspects

Katarzyna Kowalewska, E-learning as an alternative in the education of the disabled in Poland

CHAPTER III

Education of adults

Kazimierz Doktor, Education of managers and specialists

Włodzimierz Chojnacki, Training in the form of guided self-education

Dariusz Socha, In-house training for employees as seen in an energy company

Halyna Hruts’, Ihor Hrynenko, Spiritual and technological aspects of creativity development

Jarosław Skurej, Post-graduate education of teachers. A sociological context

Krystyna Baszak, Transformation in the education of nurses

Katarzyna Bieńkowska-Robak, Disabled students at Polish universities – selected problems

Joanna Domańska, The image of parenthood of people brought up in children’s homes

Jacek Żołądź, Social and civic education of public administration employees in Poland with regard to mediation

Antoni Benedikt, Effective implementation of an ethics programme in local administration units

Sylwia Budzianowska, Life-long learning from the perspective of society and law

CHAPTER IV

Education of seniors

Joanna Wawrzyniak, The social and cultural image of old age

Andrzej Łapa, Education of adults in the united Europe. Social and cultural dilemmas

Katarzyna Zamorska, On the challenges of social policy: education as a boost for people past the age of vocational activity

Walentyna Wnuk, Reflections on the social policy applied to seniors in Lower Silesia

Magdalena Wnuk-Olenicz, Meetings filled with life stories. What I have learned from Wrocław’s centenarians

Dorota Moroń, The activity of seniors in the third sector as a way to satisfy the educational needs in the information society

Zbigniew Kuźniar, Artur Fronczyk, Universities of the Third Age in the education of society

Aleksander Kobylarek, The University of the Third Age as a channel for transferring knowledge and information

Ewa Grabowska, The significance of the Universities of the Third Age in developing a creative personality and stimulating the creative process as an important element in the education of society

Katarzyna Rutkowska, Błażej Stasiaczyk, The participation in the University of the Third Age as an opportunity for becoming active and for developing in old age


396 stron, Format: 16.6x23.8cm, oprawa miękka

Po otrzymaniu zamówienia poinformujemy,
czy wybrany tytuł polskojęzyczny lub anglojęzyczny jest aktualnie na półce księgarni.

 
Wszelkie prawa zastrzeżone PROPRESS sp. z o.o. 2012-2022