ksiazki24h.pl
wprowadź własne kryteria wyszukiwania książek: (jak szukać?)
Twój koszyk:   0 zł   zamówienie wysyłkowe >>>
Strona główna > opis książki

SPOŁECZEŃSTWO WIELOKULTUROWE WYZWANIEM W PRACY NAUCZYCIELA ANDRAGOGA


HORYŃ J. MACIEJEWSKI J. RED.

wydawnictwo: WYD UN WROCŁAW , rok wydania 2010, wydanie I

cena netto: 28.88 Twoja cena  27,44 zł + 5% vat - dodaj do koszyka

Społeczeństwo wielokulturowe wyzwaniem w pracy nauczyciela andragoga


Wydarzenia historyczne na przełomie XX i XXI wieku oraz zmiany ekonomiczno-polityczne będące ich konsekwencjami zaowocowały nowym spojrzeniem na edukację wielokulturową i międzykulturową w Zjednoczonej Europie – Europie bez granic. Migracje społeczne i rozwój cywilizacji spowodowały, że świat uległ „zmniejszeniu”, a to doprowadziło do przenikania się kultur i narodów.

Żyjemy w społeczeństwie, w którym odmienność językowa, rasowa, kulturowa czy religijna mogą być pomostem między różnymi społecznościami. Pomijanie tej różnorodności może sprzyjać wielu problemom społecznym, związanym z tradycją, obyczajami czy językiem; może również budzić wzajemną niechęć i uprzedzenia, co jest efektem stereotypowego myślenia oraz braku wiedzy na temat odmienności kulturowych.


Wstęp

Introduction

ROZDZIAŁ I

Problemy kształtowania się społeczeństwa wielokulturowego

Jan Maciejewski, Marek Bodziany, Integracja i asymilacja kulturowa jako obszary odniesień do koegzystencji narodów w wielokulturowym świecie

Anna Frąckowiak, Andragogiczne dylematy w obliczu wielokulturowości społeczeństwa

Wojciech Welskop, Edukacja międzykulturowa — relacje między stereotypem, uprzedzeniem społecznym i stygmatyzacją

Anna Walulik CSFN, Edukacja religijna a dorosły w społeczeństwie wielokulturowym

Anna Musiał-Gąsiorowska, Edukacja w przestrzeni muzeum

Jiří Prokop, Prawo do kształcenia w języku rodzimym dzieci imigrantów w Unii Europejskiej

Anna Linka, Kompetencja międzykulturowa w nauczaniu języków obcych. Edukacja językowa

a międzynarodowy rynek pracy

Ewa Skibińska, Wielokulturowość w świadomości studentów

ROZDZIAŁ II

Oblicza edukacji Romów

Łukasz Kwadrans, Międzykulturowość a edukacja Romów

Monika Wiktorowicz, Sytuacja społeczna Romów na przykładzie romskich rodzin zastępczych

z Wrocławia. Ujęcie socjologiczne

Beata Popiołek, Wędrowcy czy mieszkańcy? Edukacja Romów w Polsce na przykładzie Płocka

Jolanta Horyń, Edukacja Romów problemem społecznym

Hristo Kyuchukov, History, culture and language of Bulgarian and Turkish Muslim Gypsies (Roma)

Katarína Vanková, Obyčajové tradície pri obradoch u Rómov na Slovensku

Beata Orłowska, Edukacja i dialog w społeczności wielokulturowej

ROZDZIAŁ III

Edukacja mniejszości narodowych w Polsce oraz poza jej granicami

Sebastian Fikus, Modele ochrony praw mniejszości narodowych na Górnym Śląsku 1918–2008

Iwona Wit-Świątkowska, Zaspokajanie potrzeb edukacyjnych łemkowskiej mniejszości etnicznej na przykładzie Legnicy

Bożena Domagała, Rola szkoły w podtrzymywaniu tożsamości językowej Ukraińców na Warmii i Mazurach — historia i perspektywy na przyszłość

Luba Jakubowska-Malicka, Polityczno-edukacyjne tło odrodzenia się kultury polskiej w Kazachstanie

Małgorzata Kamińska-Płaza, Edukacja języka polskiego na przykładzie obwodu żytomierskiego na Ukrainie

Arleta Rentz-Tylińska, Swoi i obcy w wielokulturowym społeczeństwie Rosji. Potrzeba edukacji międzykulturowej


264 strony, B5, oprawa miękka

Po otrzymaniu zamówienia poinformujemy,
czy wybrany tytuł polskojęzyczny lub anglojęzyczny jest aktualnie na półce księgarni.

 
Wszelkie prawa zastrzeżone PROPRESS sp. z o.o. 2012-2022