|
RÓWNA SZKOŁA MATEMATYKA WŁADZA I POLE WYTWARZANIA KULTURY
KOPCIEWICZ L. wydawnictwo: DIFIN , rok wydania 2012, wydanie I cena netto: 49.20 Twoja cena 46,74 zł + 5% vat - dodaj do koszyka Równa szkoła
Matematyka, władza i pole wytwarzania kultury
Problematyka książki wpisuje się w krytykę współczesnej szkoły służącej
maksymalizowaniu nierównych szans w społeczeństwie; szkoły poddanej dyktatowi
neoliberalnych rozwiązań. Pytania, które przyświecały powstaniu tej pracy dotyczą
tego, co matematyka robi z ludźmi (w sensie społecznym), ale i tego, co ludzie robią ze
szkolną matematyką.
W kontekście zaprezentowanych wyników badań empirycznych, wydaje się ważne
podkreślenie konieczności odejścia od języka, którym opisujemy matematykę i uczące
się/ nauczające podmioty jako stałe, esencjalne, o ustalonych tożsamościach.
Ważne jest również pytanie o to, kiedy matematyka zacznie rzeczywiście służyć
tym, którym jest najbardziej potrzebna (marginalizowanym grupom społecznym: kobietom,
mniejszościom etnicznym, osobom biednym). Może się tak stać wówczas, gdy cele
edukacji matematycznej będą obejmować nie tylko rozumienie matematyki, ale i
rozumienie: politycznego potencjału matematycznej wiedzy, matematycznej natury polityki
oraz samej polityki tworzenia wiedzy.
Spis treści:
Wstęp
Wprowadzenie: Matematyka, władza i pole wytwarzania kultury
1. Matematyka w ideologiach edukacyjnych
2. Edukacja matematyczna i jej mitotwórcze potencjały
3. Metodologiczna rama projektu badawczego. Postępowanie badawcze
4. Edukacja matematyczna i jej „zasoby dyskursywne” - wyniki badań
5. Ku równości przez matematykę
Zakończenie: Kiedy matematyka zacznie służyć tym, którym jest najbardziej
potrzebna?
Bibliografia
215 stron, B5, oprawa miękka
Po otrzymaniu zamówienia poinformujemy, czy wybrany tytuł polskojęzyczny lub
anglojęzyczny jest aktualnie na półce księgarni.
|