ksiazki24h.pl
wprowadź własne kryteria wyszukiwania książek: (jak szukać?)
Twój koszyk:   0 zł   zamówienie wysyłkowe >>>
Strona główna > opis książki

ADOBE ILLUSTRATOR PROJEKTY Z KLASĄ


WILLIAMS R.

wydawnictwo: ONE PRESS , rok wydania 2012, wydanie I

cena netto: 46.00 Twoja cena  43,70 zł + 5% vat - dodaj do koszyka

Adobe Illustrator

Projekty z klasą


Doskonały podręcznik dla użytkowników Adobe Illustrator!

Robin Williams przez lata kształciła kolejne pokolenia projektantów. Systematyczne podejście do wiedzy oraz opatrzone bajecznymi ilustracjami opisy przysporzyły jej licznych zwolenników. Teraz masz szansę sięgnąć po jej książkę poświęconą Illustratorowi. To narzędzie ze stajni Adobe, służące do tworzenia wektorowych grafik, kryje w sobie naprawdę ogromny potencjał. Zastanawiasz się, jak go wykorzystać? Masz ochotę poznać tajniki tego programu, a może czujesz potrzebę wzbogacenia swojego warsztatu? Wystarczy otworzyć tę książkę - dzięki niej uda Ci się osiągnąć naprawdę wiele!

W trakcie lektury dowiesz się, jak dostosować środowisko do własnych preferencji, oraz doskonale opanujesz używanie dostępnych narzędzi. Ponadto nauczysz się skutecznie korzystać z mechanizmu warstw, podwarstw oraz stylów. Jeżeli chcesz uzyskać atrakcyjne efekty wizualne, to umiejętne korzystanie z gradientów jest kluczem do sukcesu. Illustrator pozwala również świetnie pracować z tekstami, a umiejętność ich graficznego opracowywania na pewno zaprocentuje w przyszłości. Wyrusz w fascynującą podróż z Robin oraz Jonhem i odkryj najważniejsze funkcje, a także narzędzia programu Adobe Illustrator. Codziennie wzbogacaj swoje ilustracje i projekty.

Dzięki tej książce błyskawicznie opanujesz:

  • najlepsze techniki pracy na warstwach

  • metody grupowania elementów i pracy z grupami

  • narzędzie LiveTrace

  • techniki przekształcania i modyfikowania obiektów

 

Wzbogać swój warsztat o najlepszy program do obróbki grafiki wektorowej!


Spis treści:

CZĘŚĆ I PODSTAWY

1. Zanim zaczniesz (3)

  • Co to jest ilustracja wektorowa? (4)
  • Kilka przydatnych ustawień na dobry początek (5)

2. Zanim zaczniesz rysować (9)

  • Tworzenie nowego dokumentu (10)
  • Omówienie przestrzeni roboczej Illustratora (12)
  • Pasek aplikacji (14)
  • Panel Control (Sterowanie) (15)
  • Panel Tools (Narzędzia) (16)
  • Zarządzanie panelami przestrzeni roboczej (18)
  • Praca z obszarami roboczymi (20)
  • Linie pomocnicze Cię poprowadzą (24)

3. Naucz się wybierać (27)

  • Zaznaczanie obiektów (28)
  • Co zaznaczyłeś? (31)
  • Łatwiejsze zaznaczanie w trybie Outline (Kontur) (32)
  • Zaznaczanie podobnych obiektów (32)
  • Tworzenie grup (33)
  • Narzędzie Group Selection (Zaznaczanie grupowe) (33)
  • Menu Select (Zaznacz) (34)
  • Zapisz zaznaczenie "na później" (35)
  • Polecenia Bring to Front (Przesuń na wierzch) i Send to Back (Przesuń na spód) (36)

CZĘŚĆ II TWORZENIE GRAFIKI WEKTOROWEJ

4. Rysowanie linii i kształtów (39)

  • Rysowanie przy użyciu narzędzi kształtów (40)
  • Rysowanie linii (44)
  • Ścieżki złożone (51)
  • Spróbuj tego! (52)

5. Rysowanie przy użyciu narzędzi Pen (Pióro) i Pencil (Ołówek) (53)

  • Podstawowe szkolenie obsługi narzędzia Pen (Pióro) (54)
  • Podstawowe zadania dla narzędzia Pen (Pióro) (56)
  • Rysowanie za pomocą narzędzia Pencil (Ołówek) (61)
  • Dostosowanie obrysów z wykorzystaniem panelu Stroke (Obrys) (64)
  • Spróbuj tego! (67)
  • A teraz spróbuj tego! (70)
  • Spróbuj też tego! (72)

6. Pędzle wektorowe (75)

  • Pędzle wektorowe (76)
  • Pędzel Blob (Kropla) (89)
  • Spróbuj tego! (96)

7. Narzędzie Width (Szerokość) (97)

  • Poszalejmy z narzędziem Width (Szerokość) (98)
  • Spróbuj tego! (104)

8. Rysowanie przy użyciu polecenia Live Trace (Aktywny obrys) (105)

  • Ustawienia polecenia Live Trace (Aktywny obrys) (106)
  • Obrysowywanie, czyli od szkicu do ilustracji (108)
  • Spróbuj tego! (112)

CZĘŚĆ III WIĘCEJ PRZYDATNYCH FUNKCJI

9. Praca z warstwami (115)

  • Panel Layers (Warstwy) (116)
  • Zarządzanie dokumentem z wieloma warstwami (118)
  • Kilka innych funkcji związanych z warstwami (120)

10. Praca z tekstem (121)

  • Podstawy składu tekstu (122)
  • Panel Character (Typografia) (129)
  • Panel Paragraph (Akapit) (131)
  • Panel Glyphs (Glify) (132)
  • Opcje fontów OpenType (133)
  • Tabulatory i wcięcia (134)
  • Arkusze stylów znakowych i akapitowych (138)
  • Modyfikowanie obiektów tekstowych (142)
  • Spróbuj tego! (146)

11. Kolory i gradienty (147)

  • Metody dodawania kolorów (148)
  • Wybieranie i dodawanie kolorów z zastosowaniem narzędzia Eyedropper (Kroplomierz) (150)
  • Panel Swatches (Próbki) (152)
  • Zmień kolorystykę grafiki jednym kliknięciem (157)
  • Wypróbuj panel Color Guide (Wzornik kolorów) (159)
  • Panel Kuler (160)
  • Gradienty kolorów (161)
  • Spróbuj tego! (166)

CZĘŚĆ IV MANIPULOWANIE OBIEKTAMI

12. Przekształcanie i modyfikowanie obiektów (169)

  • Obracanie obiektów (170)
  • Odbijanie obiektów (172)
  • Ścinanie obiektów (174)
  • Skalowanie (zmiana rozmiaru) oraz zniekształcanie obiektów (175)
  • Wymazywanie i cięcie obiektów (178)
  • Użycie formy do zmiany kształtu obiektów (180)
  • Przekształcanie obiektów przy użyciu efektów typu Pathfinder (Odnajdywanie ścieżek) (182)
  • Wyrównywanie i rozmieszczanie obiektów (184)
  • Panel Appearance (Wygląd) (186)
  • Spróbuj tego! (188)

13. Tworzenie nowych kształtów, przejść kolorów i siatek (189)

  • Narzędzie Shape Builder (Generator kształtów) (190)
  • Tworzenie przejść ścieżek, kształtów i kolorów (194)
  • Niesamowite obiekty siatkowe (200)
  • Style graficzne (207)
  • Spróbuj tego! (210)

14. Aktywne malowanie i inne ciekawe rzeczy (211)

  • Grupy aktywnego malowania (212)
  • Magia masek kryjących (218)
  • Zastosowanie masek przycinania (219)
  • Spróbuj tego! (220)

Skorowidz (221)


230 stron, Format: 16.5x24.0cm, oprawa miękka

Po otrzymaniu zamówienia poinformujemy,
czy wybrany tytuł polskojęzyczny lub anglojęzyczny jest aktualnie na półce księgarni.

 
Wszelkie prawa zastrzeżone PROPRESS sp. z o.o. 2012-2022