ksiazki24h.pl
wprowadź własne kryteria wyszukiwania książek: (jak szukać?)
Twój koszyk:   0 zł   zamówienie wysyłkowe >>>
Strona główna > opis książki

ZARZĄDZANIE MARKETINGOWE


ROSA G. RED.

wydawnictwo: C.H.BECK , rok wydania 2012, wydanie I

cena netto: 50.00 Twoja cena  47,50 zł + 5% vat - dodaj do koszyka

Zarządzanie marketingowe


Publikacja jest zbiorem najważniejszych i najbardziej aktualnych zagadnień z zakresu zarządzania marketingowego.

Zawiera nowe spojrzenie na problematykę, zarówno od strony zarządzania, jak i marketingu.

Książka składa się z czterech części.

  • Podstawy zarządzania marketingowego, w której omówiono miejsce marketingu w naukach o zarządzaniu oraz koncepcję zarządzania marketingowego.

  • Marketing w przedsiębiorstwie, w której przedstawiono marketing w strukturze organizacyjnej przedsiębiorstwa, misję i planowanie marketingowe, analizę sytuacji marketingowej przedsiębiorstwa na rynku oraz system informacji marketingowej.

  • Strategie marketingowe, w której scharakteryzowano strategie przedsiębiorstw, a zwłaszcza strategię marketingową, strategie konkurencyjne, strategie personalne, oraz wdrażanie strategii i kontrolę strategiczną. 

  • Marketing w perspektywie, w której wskazano i omówiono nowoczesne trendy w zarządzaniu marketingowym, strategie na rynkach globalnych oraz wykorzystanie Internetu w zarządzaniu marketingowym.

Każdy rozdział kończą pytania problemowe, które mogą być wykorzystane przez wykładowców jako punkt wyjścia do ćwiczeń lub warsztatów.

Opracowanie kierowane jest do:

  • studentów kierunków ekonomicznych i zarządzania,
  • nauczycieli akademickich poszukujących nowych narzędzi dydaktycznych,
  • osób prowadzących szkolenia z zakresu zarządzania marketingowego,
  • słuchaczy studiów podyplomowych i doktoranckich związanych z marketingiem i zarządzaniem,
  • menedżerów zarządzających przedsiębiorstwami.

Zespół autorski tworzą pracownicy naukowo-dydaktyczni Katedry Marketingu Usług i Katedry Organizacji i Zarządzania Wydziału Zarządzania i Ekonomiki Usług Uniwersytetu Szczecińskiego.


Spis treści:

Wstęp

Część pierwsza. Podstawy zarządzania marketingowego

Rozdział 1. Miejsce marketingu w naukach o zarządzaniu (Wojciech Downar)
1.1.Nauki o zarządzaniu jako część nauk ekonomicznych
1.2.Przedmiot zarządzania
1.3.System zarządzania i jego elementy
1.4.Miejsce i rola marketingu w systemie zarządzania

Rozdział 2. Koncepcja zarządzania marketingowego (Grażyna Rosa)
2.1.Etapy rozwoju marketingu
2.2.Przedmiot i zakres zarządzania marketingowego
2.3.Zarządzanie instrumentami marketingowymi

Część druga. Marketing w przedsiębiorstwie

Rozdział 3. Marketing w strukturze organizacyjnej przedsiębiorstwa (Włodzimierz Durka)
3.1.Organizacja formalna przedsiębiorstwa
3.2.Rodzaje schematów organizacyjnych
3.3.Struktury nieformalne w organizacji
3.4.Organizacja działu marketingu

Rozdział 4. Misja przedsiębiorstwa i planowanie marketingowe (Anna Szwajlik)
4.1.Misja przedsiębiorstwa - istota i sposoby kształtowania oraz przykłady
4.2.Planowanie marketingowe - istota i zakres
4.3.Przykładowe propozycje kompozycji planu marketingowego

Rozdział 5. Analiza sytuacji marketingowej przedsiębiorstwa na rynku (Izabela Ostrowska)
5.1.Przedmiot i zakres analizy sytuacji marketingowej
5.2.Pojęcie rynku przedsiębiorstwa
5.3.Zdefiniowanie pojęć: pole rynkowe i SJB
5.4.Analiza rynku
5.5.Analiza tendencji zmian w otoczeniu przedsiębiorstwa
5.6.Analiza aktywów rynkowych przedsiębiorstwa
5.7.Analiza obecnej struktury działalności i perspektyw rozwoju firmy

Rozdział 6. System informacji marketingowej (Magdalena Małachowska)
6.1.Informacja w marketingu
6.2.Istota i zadania SIM
6.3.Składowe systemu, sposoby pozyskiwania danych do systemu informacji marketingowej
6.4.SIM w nowoczesnej firmie

Część trzecia. Strategie marketingowe

Rozdział 7. Strategie przedsiębiorstw (Agnieszka Smalec)
7.1.Istota strategii przedsiębiorstwa
7.2.Poziomy strategii przedsiębiorstw
7.3.Wybrane rodzaje strategii przedsiębiorstw

Rozdział 8. Strategia marketingowa (Józef Perenc)
8.1.Istota, rodzaje, funkcje strategii marketingowych
8.2.Proces kształtowania i wdrażania strategii marketingowej
8.3.Strategia marketingowa a innowacyjność produktów

Rozdział 9. Strategie marketingowe  klasyfikacje (Kamila Peszko)
9.1.Uwarunkowania i celowość klasyfikacji strategii marketingowych
9.2.Strategie instrumentów marketingowych

Rozdział 10. Strategie konkurencyjne (Agnieszka Smalec)
10.1.Przewaga konkurencyjna i wybrane strategie konkurencyjne
10.2.Strategie konkurencyjne według Portera
10.3.Strategie konkurencyjne według Kotlera

Rozdział 11. Strategie zarządzania zasobami ludzkimi (Agnieszka Smalec)
11.1.Istota i modele zarządzania zasobami ludzkimi
11.2.Funkcje i wymiary zarządzania zasobami ludzkimi
11.3.Wybrane strategie zarządzania personelem

Rozdział 12. Wdrażanie strategii i kontrola strategiczna (Małgorzata Smolska, Katarzyna Zioło)
12.1.Proces wdrażania strategii
12.2.Rola świadomości i zaangażowania kierownictwa w proces wdrażania strategii marketingowej
12.3.Uwarunkowania procesu wdrażania strategii marketingowej
12.4.Strategia marketingowa a struktura organizacyjna
12.5.Strategia marketingowa a kultura organizacyjna
12.6.Kontrola strategiczna

Część czwarta. Zarządzanie marketingowe w perspektywie

Rozdział 13. Nowoczesne trendy w zarządzaniu marketingowym (Grażyna Rosa)
13.1.Charakterystyka i nowe kierunki zachowań współczesnych konsumentów
13.2.Trendy w zarządzaniu marketingowym
13.3.Kierunki rozwoju zarządzania marketingowego
13.4.Nowe technologie w zarządzaniu marketingowym

Rozdział 14. Strategie na rynkach globalnych (Agnieszka Smalec)
14.1.Ogólne strategie działania na rynkach globalnych
14.2.Strategie wejścia na rynek globalny
14.3.Wybrane strategie na rynkach globalnych dotyczące instrumentów marketingowych

Rozdział 15. Wykorzystanie Internetu w zarządzaniu marketingowym (Agnieszka Smalec)
15.1.Istota i cechy Internetu
15.2.Charakterystyka użytkowników Internetu
15.3.Wybrane narzędzia marketingowe wykorzystywane w zarządzaniu marketingowym w Internecie

Bibliografia

Indeks rzeczowy


322 strony, Format: 16.5x24.0cm, oprawa miękka

Po otrzymaniu zamówienia poinformujemy,
czy wybrany tytuł polskojęzyczny lub anglojęzyczny jest aktualnie na półce księgarni.

 
Wszelkie prawa zastrzeżone PROPRESS sp. z o.o. 2012-2022