|
ZARZĄDZANIE MARKETINGOWE
ROSA G. RED. wydawnictwo: C.H.BECK , rok wydania 2012, wydanie I cena netto: 50.00 Twoja cena 47,50 zł + 5% vat - dodaj do koszyka Zarządzanie marketingowe
Publikacja jest zbiorem najważniejszych i najbardziej aktualnych zagadnień z zakresu
zarządzania marketingowego.
Zawiera nowe spojrzenie na problematykę, zarówno od strony zarządzania, jak i
marketingu.
Książka składa się z czterech części.
Podstawy zarządzania marketingowego, w której omówiono
miejsce marketingu w naukach o zarządzaniu oraz koncepcję zarządzania marketingowego.
Marketing w przedsiębiorstwie, w której przedstawiono
marketing w strukturze organizacyjnej przedsiębiorstwa, misję i planowanie marketingowe,
analizę sytuacji marketingowej przedsiębiorstwa na rynku oraz system informacji
marketingowej.
Strategie marketingowe, w której scharakteryzowano
strategie przedsiębiorstw, a zwłaszcza strategię marketingową, strategie
konkurencyjne, strategie personalne, oraz wdrażanie strategii i kontrolę
strategiczną.
Marketing w perspektywie, w której wskazano i omówiono
nowoczesne trendy w zarządzaniu marketingowym, strategie na rynkach globalnych oraz
wykorzystanie Internetu w zarządzaniu marketingowym.
Każdy rozdział kończą pytania problemowe, które mogą być wykorzystane przez
wykładowców jako punkt wyjścia do ćwiczeń lub warsztatów.
Opracowanie kierowane jest do:
- studentów kierunków ekonomicznych i zarządzania,
- nauczycieli akademickich poszukujących nowych narzędzi dydaktycznych,
- osób prowadzących szkolenia z zakresu zarządzania marketingowego,
- słuchaczy studiów podyplomowych i doktoranckich związanych z marketingiem i
zarządzaniem,
- menedżerów zarządzających przedsiębiorstwami.
Zespół autorski tworzą pracownicy naukowo-dydaktyczni Katedry
Marketingu Usług i Katedry Organizacji i Zarządzania Wydziału Zarządzania i Ekonomiki
Usług Uniwersytetu Szczecińskiego.
Spis treści:
Wstęp
Część pierwsza. Podstawy zarządzania marketingowego
Rozdział 1. Miejsce marketingu w naukach o zarządzaniu (Wojciech
Downar)
1.1.Nauki o zarządzaniu jako część nauk ekonomicznych
1.2.Przedmiot zarządzania
1.3.System zarządzania i jego elementy
1.4.Miejsce i rola marketingu w systemie zarządzania
Rozdział 2. Koncepcja zarządzania marketingowego (Grażyna Rosa)
2.1.Etapy rozwoju marketingu
2.2.Przedmiot i zakres zarządzania marketingowego
2.3.Zarządzanie instrumentami marketingowymi
Część druga. Marketing w przedsiębiorstwie
Rozdział 3. Marketing w strukturze organizacyjnej przedsiębiorstwa (Włodzimierz
Durka)
3.1.Organizacja formalna przedsiębiorstwa
3.2.Rodzaje schematów organizacyjnych
3.3.Struktury nieformalne w organizacji
3.4.Organizacja działu marketingu
Rozdział 4. Misja przedsiębiorstwa i planowanie marketingowe (Anna
Szwajlik)
4.1.Misja przedsiębiorstwa - istota i sposoby kształtowania oraz przykłady
4.2.Planowanie marketingowe - istota i zakres
4.3.Przykładowe propozycje kompozycji planu marketingowego
Rozdział 5. Analiza sytuacji marketingowej przedsiębiorstwa na rynku
(Izabela Ostrowska)
5.1.Przedmiot i zakres analizy sytuacji marketingowej
5.2.Pojęcie rynku przedsiębiorstwa
5.3.Zdefiniowanie pojęć: pole rynkowe i SJB
5.4.Analiza rynku
5.5.Analiza tendencji zmian w otoczeniu przedsiębiorstwa
5.6.Analiza aktywów rynkowych przedsiębiorstwa
5.7.Analiza obecnej struktury działalności i perspektyw rozwoju firmy
Rozdział 6. System informacji marketingowej (Magdalena Małachowska)
6.1.Informacja w marketingu
6.2.Istota i zadania SIM
6.3.Składowe systemu, sposoby pozyskiwania danych do systemu informacji marketingowej
6.4.SIM w nowoczesnej firmie
Część trzecia. Strategie marketingowe
Rozdział 7. Strategie przedsiębiorstw (Agnieszka Smalec)
7.1.Istota strategii przedsiębiorstwa
7.2.Poziomy strategii przedsiębiorstw
7.3.Wybrane rodzaje strategii przedsiębiorstw
Rozdział 8. Strategia marketingowa (Józef Perenc)
8.1.Istota, rodzaje, funkcje strategii marketingowych
8.2.Proces kształtowania i wdrażania strategii marketingowej
8.3.Strategia marketingowa a innowacyjność produktów
Rozdział 9. Strategie marketingowe klasyfikacje (Kamila Peszko)
9.1.Uwarunkowania i celowość klasyfikacji strategii marketingowych
9.2.Strategie instrumentów marketingowych
Rozdział 10. Strategie konkurencyjne (Agnieszka Smalec)
10.1.Przewaga konkurencyjna i wybrane strategie konkurencyjne
10.2.Strategie konkurencyjne według Portera
10.3.Strategie konkurencyjne według Kotlera
Rozdział 11. Strategie zarządzania zasobami ludzkimi (Agnieszka Smalec)
11.1.Istota i modele zarządzania zasobami ludzkimi
11.2.Funkcje i wymiary zarządzania zasobami ludzkimi
11.3.Wybrane strategie zarządzania personelem
Rozdział 12. Wdrażanie strategii i kontrola strategiczna (Małgorzata
Smolska, Katarzyna Zioło)
12.1.Proces wdrażania strategii
12.2.Rola świadomości i zaangażowania kierownictwa w proces wdrażania strategii
marketingowej
12.3.Uwarunkowania procesu wdrażania strategii marketingowej
12.4.Strategia marketingowa a struktura organizacyjna
12.5.Strategia marketingowa a kultura organizacyjna
12.6.Kontrola strategiczna
Część czwarta. Zarządzanie marketingowe w perspektywie
Rozdział 13. Nowoczesne trendy w zarządzaniu marketingowym (Grażyna
Rosa)
13.1.Charakterystyka i nowe kierunki zachowań współczesnych konsumentów
13.2.Trendy w zarządzaniu marketingowym
13.3.Kierunki rozwoju zarządzania marketingowego
13.4.Nowe technologie w zarządzaniu marketingowym
Rozdział 14. Strategie na rynkach globalnych (Agnieszka Smalec)
14.1.Ogólne strategie działania na rynkach globalnych
14.2.Strategie wejścia na rynek globalny
14.3.Wybrane strategie na rynkach globalnych dotyczące instrumentów marketingowych
Rozdział 15. Wykorzystanie Internetu w zarządzaniu marketingowym
(Agnieszka Smalec)
15.1.Istota i cechy Internetu
15.2.Charakterystyka użytkowników Internetu
15.3.Wybrane narzędzia marketingowe wykorzystywane w zarządzaniu marketingowym w
Internecie
Bibliografia
Indeks rzeczowy
322 strony, Format: 16.5x24.0cm, oprawa miękka
Po otrzymaniu zamówienia poinformujemy, czy wybrany tytuł polskojęzyczny lub
anglojęzyczny jest aktualnie na półce księgarni.
|