ksiazki24h.pl
wprowadź własne kryteria wyszukiwania książek: (jak szukać?)
Twój koszyk:   0 zł   zamówienie wysyłkowe >>>
Strona główna > opis książki

INNOWACYJNOŚĆ PRUDUKTOWA PRZEDSIĘBIORSTW METODYKA OCENY


NAWROCKI T./ NA PRZYKŁADZIE SPÓŁEK GIEŁDOWYCH

wydawnictwo: CEDEWU , rok wydania 2012, wydanie I

cena netto: 64.90 Twoja cena  61,66 zł + 5% vat - dodaj do koszyka

Innowacyjność produktowa przedsiębiorstw

Metodyka oceny na przykładzie spółek giełdowych


W książce zaprezentowano w przejrzysty i całościowy sposób metodykę przeprowadzenia syntetycznej oceny innowacyjności produktowej przedsiębiorstw (kryteria oceny, źródła danych, model obliczeniowy) wraz z przedstawieniem jej przykładowego zastosowania w odniesieniu do wybranych spółek notowanych na GPW w Warszawie.


Do podstawowych wyróżników proponowanego w publikacji rozwiązania zaliczyć można przede wszystkim jego:

- kompleksowość - swoim zakresem obejmuje ono zarówno kwestie związane z zasobowym potencjałem innowacyjności produktowej przedsiębiorstw i ich zaangażowaniem w jego rozwój - potencjalna innowacyjność produktowa od strony zasobów i od strony nakładów, jak również z konkretnymi wynikami działalności innowacyjnej przedsiębiorstw w obszarze produktów - rezultatywna (wynikowa) innowacyjność produktowa;

- wymierność - za sprawą oparcia aparatu matematycznego na teorii zbiorów rozmytych możliwe jest, na podstawie kryteriów cząstkowych o różnych jednostkach i charakterze (tak ilościowym, jak i jakościowym), obliczenie jednej syntetycznej oceny innowacyjności produktowej badanych podmiotów, wyrażonej w przedziale od 0 do 1;

- użyteczność - otrzymane syntetyczne oceny innowacyjności produktowej badanych podmiotów, a także uzyskane w toku ich obliczeń pośrednie oceny cząstkowe, stwarzają duże możliwości w zakresie analizy porównawczej;

- łatwość zastosowania oraz aktualność - opiera się ono wyłącznie na ogólnodostępnych źródłach danych, w tym w szczególności raportach rocznych oraz informacjach ujawnianych przez przedsiębiorstwa na ich firmowych stronach internetowych;

- rynkowy punkt widzenia - na potrzeby opracowania aparatu matematycznego zastosowanego w modelu przeprowadzono badanie ankietowe dotyczące postrzegania przez analityków oraz indywidualnych inwestorów giełdowych różnych cząstkowych kryteriów oceny innowacyjności oraz ich wpływu na bardziej złożone kategorie.


Spis treści:

Wprowadzenie

Rozdział 1
Teoretyczne aspekty innowacyjności produktowej przedsiębiorstw
1.1.Istota i znaczenie zmian o charakterze innowacyjnym
1.2.Zagadnienia podstawowe - innowacja, innowacyjność, przedsiębiorstwo innowacyjne
1.3.Specyfika i rodzaje innowacji produktowych
1.4.Uwarunkowania działalności innowacyjnej w przedsiębiorstwach
1.5.Różne podejścia do oceny innowacyjności produktowej przedsiębiorstw

Rozdział 2
Ogólna koncepcja modelu oceny innowacyjności produktowej przedsiębiorstw
2.1.Podstawowe założenia modelu
2.2.Źródła danych o działalności innowacyjnej przedsiębiorstw
2.3.Kryteria oceny innowacyjności produktowej
2.4.Struktura modelu oceny innowacyjności produktowej przedsiębiorstw

Rozdział 3
Elementy teorii zbiorów rozmytych
3.1.Geneza zbiorów rozmytych oraz ich zastosowanie
3.2.Podstawowe pojęcia teorii zbiorów rozmytych
3.3.Operacje na zbiorach rozmytych
3.4.Zmienna lingwistyczna i reguły rozmyte
3.5.Modele rozmyte

Rozdział 4
Budowa modelu rozmytego oceny innowacyjności produktowej przedsiębiorstw
4.1.Ustalenia dotyczące obliczeń w modułach z logiką rozmytą
4.2.Ogólny podział przestrzeni wartości zmiennych modelu
4.3.Budowa baz wiedzy

Rozdział 5
Ocena innowacyjności produktowej wybranych spółek notowanych na GPW w Warszawie
5.1.Charakterystyka podmiotów badania
5.2.Podział przestrzeni wartości zmiennych wejściowych modelu dla badanych spółek
5.3.Przebieg obliczeń oraz uzyskane wyniki
5.3.1.Ocena potencjalnej innowacyjności produktowej
5.3.2.Ocena rezultatywnej innowacyjności produktowej
5.3.3.Ocena ogólnej innowacyjności produktowej

Zakończenie

Załączniki
Załącznik 1. Dane do obliczeń kryteriów oceny potencjalnej innowacyjności produktowej badanych podmiotów
Załącznik 2. Dane na potrzeby oceny innowacyjności produktów stanowiących ofertę rynkową badanych podmiotów
Załącznik 3. Wykresy rozkładu wartości zmiennych wejściowych do modelu
Załącznik 4. Obliczenia cząstkowe oraz wyniki końcowe ocen dokonań badanych podmiotów w obszarach produktów o niskim, średnim i wysokim poziomie innowacyjności

Bibliografia

Wykaz materiału źródłowego

Raporty roczne badanych spółek informatycznych


234 strony, B5, oprawa miękka

Po otrzymaniu zamówienia poinformujemy,
czy wybrany tytuł polskojęzyczny lub anglojęzyczny jest aktualnie na półce księgarni.

 
Wszelkie prawa zastrzeżone PROPRESS sp. z o.o. 2012-2022