ksiazki24h.pl
wprowadź własne kryteria wyszukiwania książek: (jak szukać?)
Twój koszyk:   0 zł   zamówienie wysyłkowe >>>
Strona główna > opis książki

ANDROID PROGRAMOWANIE GIER NA TABLETY


KERFS J.

wydawnictwo: HELION , rok wydania 2012, wydanie I

cena netto: 39.00 Twoja cena  37,05 zł + 5% vat - dodaj do koszyka

Android

Programowanie gier na tablety


Tablety z Androidem na pokładzie zdobywają coraz większą popularność. Jednym z powodów tego zjawiska jest niezwykle korzystny stosunek jakości i możliwości do ceny. Czy są jakieś inne? Oczywiście - ogromny wybór przydatnych aplikacji oraz atrakcyjnych gier. Duże ekrany i mocne, często wielordzeniowe procesory dają programistom pole do popisu. Jeżeli chcesz dołączyć do tego grona i przygotować genialną grę na platformę Android, potrzebujesz tylko kilku rzeczy: czasu, chęci oraz tej książki!

Dzięki niej poznasz wszystkie niuanse tworzenia gier na tablety pracujące pod kontrolą systemu Android. Na samym początku dowiesz się, jak przygotować środowisko pracy oraz jakich narzędzi i bibliotek będziesz potrzebować. Po krótkim wstępie przejdziesz do sedna sprawy. Nauczysz się wykorzystywać ekrany dotykowe, moc wielordzeniowych procesorów oraz informacje z czujników położenia. Ponadto poznasz tajniki tworzenia sztucznej inteligencji oraz mechanizmów dla wielu graczy. O sukcesie gry decyduje atrakcyjna oprawa dźwiękowa i wizualna, dlatego autor kładzie duży nacisk właśnie na te aspekty tworzenia gier. Na sam koniec sprawdzisz, jak opublikować grę w Google Play Store (dawniej Android Market). Jest to idealna pozycja dla każdego pasjonata systemu Android.

Sięgnij po tę książkę, a następnie:

  • zaprojektuj własną grę dla Androida

  • przygotuj grę dla jednego i wielu graczy

  • wykorzystaj moc współczesnych procesorów

  • opublikuj swoje dzieło w Google Play Store


Spis treści:

O autorze (7)
O redaktorze technicznym (8)
Podziękowania (9)

Rozdział 1. Konfiguracja środowiska programistycznego Java dla systemu Android 3.0 (11)

  • Czym jest system Android? (11)
    • Początki systemu Android (11)
    • Główne cechy systemu Android 3.0 (13)
  • Czego potrzeba do tworzenia gier w systemie Android? (14)
    • Co należy wiedzieć? (14)
    • Środowisko programistyczne (15)
  • Konfiguracja środowiska programistycznego (16)
    • Instalacja pakietu Java JDK (16)
    • Instalacja środowiska Eclipse (17)
    • Instalacja pakietu SDK dla systemu Android (20)
    • Konfiguracja narzędzi Androida oraz urządzenia wirtualnego w środowisku Eclipse (23)
  • Sprawdzanie działania narzędzi programistycznych (26)
    • Tworzenie projektu dla systemu Android (27)
    • Projekt programu dla systemu Android w Eclipsie (29)
    • Tworzenie wirtualnego urządzenia z Androidem (31)
    • Uruchamianie aplikacji (33)
    • Pierwsze zmiany w aplikacji (33)
  • Podsumowanie (35)

 

Rozdział 2. Tworzenie prostych gier z użyciem ruchomych sprajtów (37)

  • Praca z obrazami (37)
    • Tworzenie podłoża do wyświetlania obrazów (38)
    • Rysowanie obrazu (42)
    • Używanie sprajtów (44)
    • Uruchomienie gry (49)
  • Nadawanie grze profesjonalnego wyglądu (51)
  • Implementacja zarządzania czasem oraz złożonym ruchem (52)
  • Wykrywanie kolizji (53)
  • Podsumowanie (54)

 

Rozdział 3. Pobieranie danych od użytkownika (55)

  • Sposoby pobierania danych wejściowych (55)
  • Pobieranie danych wejściowych w tablecie (57)
  • Reagowanie na dotyk (59)
  • Reagowanie na gesty (61)
  • Korzystanie z kolejek wejścia (64)
  • Reagowanie na dane pochodzące z czujników (70)
  • Korzystanie z danych z czujnika (73)
  • Podsumowanie (75)

 

Rozdział 4. Dodawanie efektów dźwiękowych, muzyki oraz sekwencji filmowych (77)

  • Przygotowanie do odtwarzania dźwięków (78)
    • Szukanie oraz dodawanie efektów dźwiękowych (78)
    • Odtwarzanie efektów dźwiękowych (79)
    • Odtwarzanie wielu efektów dźwiękowych (80)
    • Dopasowanie efektów dźwiękowych do zdarzeń (84)
  • Dodawanie muzyki (85)
  • Dodawanie sekwencji filmowych (86)
  • Zarządzanie obsługą muzyki (87)
  • Podsumowanie (94)

 

Rozdział 5. Tworzenie jednoosobowej gry z utrudnieniami (95)

  • Planowanie gry jednoosobowej - AllTogether (95)
  • Tworzenie gry jednoosobowej (96)
    • Ulepszanie sprajtów gry (97)
    • Dodawanie nagrody za ukończenie gry (100)
    • Śledzenie stanu sprajtów (101)
  • Podsumowanie (109)

 

Rozdział 6. Gra w odbijaną piłkę (111)

  • Początki (111)
    • Gromadzenie zasobów używanych w grze (112)
    • Tworzenie nowego projektu (113)
  • Przygotowanie środowiska gry (114)
    • Modyfikacja pliku SpriteObject.java (114)
    • Modyfikacja pliku GameView.java (114)
  • Dodawanie wykrywania kolizji oraz obsługi zdarzeń (117)
  • Dodawanie obsługi dotyku, dźwięku oraz nagród (121)
    • Dodawanie dotykowego sterowania rakietką (121)
    • Dodawanie dźwięków (122)
    • Inicjalizacja bloków (123)
    • Usuwanie nieaktywnych bloków (125)
  • Podsumowanie (126)

 

Rozdział 7. Tworzenie gry dwuosobowej (127)

  • Podstawy gier wieloosobowych (127)
    • Gry wieloosobowe wykorzystujące serwer gier (128)
    • Gry wieloosobowe z połączeniami równorzędnymi (128)
    • Wybór metody rozgrywki wieloosobowej (129)
  • Gra dwuosobowa z połączeniami równorzędnymi (130)
    • Dodawanie połączeń Bluetooth (130)
    • Zarządzanie połączeniami Bluetooth (134)
    • Modyfikacja kodu gry dla dwóch graczy (140)
    • Testowanie gry (141)
  • Podsumowanie (142)

 

Rozdział 8. Jednoosobowa gra strategiczna. Część I. Tworzenie gry (143)

  • Wprowadzenie do obrony portu (144)
  • Składanie elementów gry (144)
    • Tworzenie falochronu (145)
    • Dodawanie gruntu oraz zamku (148)
    • Tworzenie łodzi (149)
    • Dodawanie dział (151)
    • Dodawanie obrazów (151)
  • Testowanie gry (152)
  • Podsumowanie (154)

 

Rozdział 9. Jednoosobowa gra strategiczna. Część II. Programowanie gry (155)

  • Rozszerzenie sprajtów używanych w grze (156)
  • Projektowanie sterowania grą (157)
  • Rozmieszczanie elementów na ekranie (162)
  • Dodawanie łodzi oraz sterowanie nimi (163)
  • Strzelanie z dział (164)
  • Wynik działania gry (167)
  • Analiza gry (168)
  • Podsumowanie (169)

 

Rozdział 10. Publikacja gry (171)

  • Poprawianie aplikacji (171)
    • Dodawanie ekranu początkowego (171)
    • Reakcja na wciśnięcie przycisku (174)
  • Opakowywanie gry (175)
  • Rozpowszechnianie gry (176)
    • Otwieranie konta w usłudze Google Play (179)
    • Wysyłanie aplikacji do sklepu Google Play (180)
  • Reklamowanie gry (180)
  • Podsumowanie (181)

 

Dodatek A Testowanie gier dla systemu Android na prawdziwym urządzeniu (183)
Skorowidz (187)


192 strony, Format: 158x235 , oprawa miękka

Po otrzymaniu zamówienia poinformujemy,
czy wybrany tytuł polskojęzyczny lub anglojęzyczny jest aktualnie na półce księgarni.

 
Wszelkie prawa zastrzeżone PROPRESS sp. z o.o. 2012-2022