|
INWESTORSKI MARKETING MIX INSTRUMENTY SYGNALIZACJI W KOMUNIKACJI
MAMCARZ K. / Z INWESTORAMI wydawnictwo: C.H.BECK , rok wydania 2012, wydanie I cena netto: 53.90 Twoja cena 51,21 zł + 5% vat - dodaj do koszyka Inwestorski marketing - mix.
Instrumenty sygnalizacji w komunikacji z inwestorami.
Inwestorski marketing-mix to pewna filozofia innego sposobu spojrzenia na spółkę i
inwestorów na rynku kapitałowym.
Instrumenty sygnalizacji to działania zarządu podejmowane w różnych
obszarach finansów spółki, z którymi nieodłącznie wiążą się nowe informacje
przekazywane uczestnikom rynku akcji.
Głównym celem książki jest ocena i porównanie skuteczności stosowania czterech
instrumentów sygnalizacji:
niedoszacowania ceny emisyjnej akcji w pierwszej ofercie publicznej,
ogłoszenia podziału akcji,
ogłoszenia programu skupów akcji,
ogłoszenia wypłaty dywidendy w komunikacji spółek akcyjnych z inwestorami na
rynkach akcji na przykładzie GPW w Warszawie.
Do najważniejszych zalet publikacji należą:
- interdyscyplinarny charakter opracowania (połączenie elementów inwestorskiego
marketing-mixu z elementami rynku kapitałowego),
- tematyka, czyli mało zbadany obszar ekonomii, którym jest teoria sygnalizacji
instrumentów rynku kapitałowego,
- porównanie skuteczności czterech instrumentów sygnalizacji za pomocą trzech miar,
- przytaczanie wyników badań zrealizowanych w innych krajach,
- oparcie opracowania na bogatej literaturze przedmiotu, w tym obcojęzycznej.
Spis treści:
Wstęp
1.Inwestorski marketing-mix na rynkach akcji
1.1.Istota inwestorskiego marketing-mixu na rynkach akcji
1.1.1.Struktura i cele
1.1.2.Adaptacja do rynków akcji
1.2.Akcja jako komponent inwestorskiego marketing-mixu
1.2.1.Akcja jako instrument finansowy
1.2.2.Akcja jako produkt inwestorskiego marketing-mixu
1.2.3.Podstawowe miary oceny inwestycji w akcje
2.Instrumenty sygnalizacji wykorzystywane w komunikacji spółek akcyjnych z
inwestorami
2.1.Funkcjonowanie rynków akcji w warunkach asymetrii informacji
2.1.1.Pojęcie i rodzaje asymetrii informacji na rynkach akcji
2.1.2.Wpływ asymetrii informacji na efektywność informacyjną rynków akcji
2.2.Komunikacja spółek akcyjnych z inwestorami na rynkach akcji
2.3.Instrumenty sygnalizacji i pomiar skuteczności ich stosowania na rynkach akcji
2.3.1.Instrumenty sygnalizacji wykorzystywane przez spółki akcyjne
2.3.2.Pomiar skuteczności stosowania instrumentów sygnalizacji przez spółki akcyjne
2.4.Rozwój rynku akcji na Giełdzie Papierów Wartościowych w Warszawie
3.Skuteczność niedoszacowania ceny emisyjnej akcji w pierwszej ofercie
publicznej spółek notowanych na GPW w Warszawie
3.1.Pojęcie i istota pierwszej oferty publicznej akcji
3.2.Proces przeprowadzania pierwszej oferty publicznej i wprowadzania akcji do obrotu
giełdowego
3.2.1.Struktura procesu
3.2.2.Uczestnicy procesu
3.3.Motywy, ograniczenia, koszty upublicznienia i notowania spółki na rynku giełdowym
3.4.Procedury plasowania emisji akcji (metody ustalania ceny emisyjnej)
3.5.Niedoszacowanie ceny emisyjnej akcji w pierwszej ofercie publicznej
3.5.1.Asymetria informacji na rynku pierwszych ofert publicznych
3.5.2.Pojęcie i skutki niedoszacowania ceny emisyjnej akcji w pierwszej ofercie
publicznej
3.5.3.Hipotezy wyjaśniające niedoszacowanie ceny emisyjnej akcji w pierwszej ofercie
publicznej
3.6.Niedoszacowanie ceny emisyjnej akcji w pierwszej ofercie publicznej jako instrument
sygnalizacji
3.6.1.Kryteria oceny sukcesu pierwszej oferty publicznej
3.6.2.Metoda pomiaru niedoszacowania ceny emisyjnej akcji
3.6.3.Ocena skuteczności niedoszacowania ceny emisyjnej akcji w pierwszej ofercie
publicznej spółek notowanych na GPW w Warszawie
4.Skuteczność ogłoszenia podziału akcji spółek notowanych na GPW w Warszawie
4.1.Podział akcji i jego rodzaje
4.1.1.Istota i rodzaje podziału akcji
4.1.2.Obowiązujące w Polsce regulacje prawne w zakresie podziału akcji
4.2.Hipotezy wyjaśniające podział akcji
4.3.Motywy podziału akcji
4.4.Ocena skuteczności ogłoszenia podziału akcji spółek notowanych na GPW w Warszawie
5.Skuteczność ogłoszenia programu skupu akcji własnych i wypłaty dywidendy
przez spółki notowane na GPW w Warszawie
5.1.Skup akcji własnych
5.1.1.Skup akcji własnych jako alternatywa wypłaty dywidendy
5.1.2.Zalety i wady skupu akcji własnych
5.2.Znaczenie gospodarcze skupu akcji własnych
5.3.Skup akcji własnych i wypłata dywidendy w świetle obowiązujących w Polsce
regulacji prawnych
5.4.Metody skupu akcji własnych
5.4.1.Skup akcji własnych przez giełdę
5.4.2.Publiczne oferty skupu akcji własnych
5.4.3.Skup akcji własnych za pomocą instrumentów pochodnych
5.4.4.Negocjowany skup akcji własnych
5.4.5.Ocena poszczególnych metod skupu akcji własnych
5.5.Motywy skupu akcji własnych
5.6.Komunikacja spółek z inwestorami za pomocą ogłoszenia skupu akcji własnych i
wypłaty dywidendy
5.7.Ocena skuteczności ogłoszenia programu skupu akcji własnych i wypłaty dywidendy
przez spółki notowane na GPW w Warszawie
Podsumowanie
Bibliografia
Indeks
320 stron, Format: 16.5x23.8cm, oprawa miękka
Po otrzymaniu zamówienia poinformujemy, czy wybrany tytuł polskojęzyczny lub
anglojęzyczny jest aktualnie na półce księgarni.
|