ksiazki24h.pl
wprowadź własne kryteria wyszukiwania książek: (jak szukać?)
Twój koszyk:   0 zł   zamówienie wysyłkowe >>>
Strona główna > opis książki

BANKOWOŚĆ ELEKTRONICZNA W DZIAŁALNOŚCI PRZEDSIĘBIORSTWA


GRZYWACZ J.

wydawnictwo: SGH , rok wydania 2004, wydanie I

cena netto: 38.00 Twoja cena  36,10 zł + 5% vat - dodaj do koszyka

W książce w sposób kompleksowy omówiono zasady funkcjonowania bankowych usług elektronicznych i możliwości wykorzystania ich w działalności bieżącej przedsiębiorstwa. Zwrócono uwagę na istotę bankowości elektronicznej, formy świadczenia usług, wskazano również na rolę systemów cash-management w zarządzaniu środkami pieniężnymi. Istotną część książki stanowią zagadnienia bezpieczeństwa informatycznego, w tym rodzaje zagrożeń oraz możliwości skutecznego zabezpieczania się przed włamaniem do systemów. Dokonano również oceny bezpieczeństwa systemów informatycznych wykorzystywanych przez banki w Polsce. Treść książki nawiązuje ściśle do aktualnej sytuacji na rynku usług bankowych w Polsce. Uwzględniono także wyniki badań z zakresu wykorzystania bankowości elektronicznej, jej oceny oraz barier rozwojowych.

Dr hab. Jacek Grzywacz - profesor w Katedrze Zarządzania Finansami Przedsiębiorstwa w Szkole Głównej Handlowej w Warszawie, gdzie pełni również funkcję prodziekana Studium Dyplomowego - jest autorem wielu artykułów i publikacji książkowych z dziedziny finansów przedsiębiorstwa i bankowości. W swoich publikacjach szeroko wykorzystuje bogaty dorobek naukowy oraz wieloletnie doświadczenie nabyte podczas pracy w bankach, początkowo jako rewident, później dyrektor pionów operacyjnych.


SPIS TREŚCI

Wstęp

Rozdział I Bankowość elektroniczna w usługach finansowych

1.1. Idea bankowości elektronicznej
1.1.1. Różnorodność definicji
1.1.2. Standardy budowy dokumentów elektronicznych - EDI
1.2. Przyczyny wprowadzenia elektronicznych usług bankowych
1.3. Formy świadczenia usług za pośrednictwem bankowości elektronicznej
1.3.1. Systemy bankowości elektronicznej
1.3.2. Sposoby dostępu do usług bankowych
1.3.2.1. Home banking i office banking
1.3.2.2. Wykorzystanie telefonu w bankowości elektronicznej
1.3.2.3. Bank wirtualny, czyli Internet w banku
1.3.2.4. Bankowość samoobsługowa (selfbanking)
1.4. Podsumowanie

Rozdział II Zarządzanie środkami pieniężnymi w przedsiębiorstwie

2.1. Potrzeba zarządzania finansami w przedsiębiorstwie
2.2. Płynność finansowa w przedsiębiorstwie
2.2.1. Istota płynności
2.2.2. Znaczenie płynności w przedsiębiorstwie
2.2.3. Skuteczna analiza płynności finansowej a baza informacyjna
2.2.4. Historyczne uwarunkowania płynności finansowej przedsiębiorstw w Polsce
2.3. Zarządzanie zasobami pieniężnymi w przedsiębiorstwie
2.3.1. Potrzeba racjonalizacji poziomu środków pieniężnych w przedsiębiorstwie
2.3.2. Podstawowe narzędzia zarządzania środkami pieniężnymi
2.4. Podsumowanie

Rozdział III Rola systemu office banking w obsłudze finansowej przedsiębiorstwa

3.1. Idea systemów office banking
3.2. Systemy office banking
w Polsce
3.3. Możliwości systemów office banking
3.4. Cash management w zarządzaniu środkami pieniężnymi
3.4.1. Cash pooling
3.4.2. Polecenie zapłaty w obrocie gospodarczym
3.4.3. Krótkoterminowe lokaty bankowe przedsiębiorstwa
3.4.4. Inne wybrane usługi funkcjonujące w systemie cash management
3.4.4.1. Bieżąca obsługa operacji
3.4.4.2. Automatyczne rozpoznanie należności
3.4.4.3. Płatność z przyszła datą realizacji
3.4.4.4. Międzynarodowe zarządzanie płynnością
3.4.4.5. Obsługa płatności masowych
3.5. MultiCash w obsłudze przedsiębiorstw
3.6. Internetowe odpowiedniki systemów office banking
3.7. Podsumowanie

Rozdział IV Bezpieczeństwo w bankowości elektronicznej

4.1. Znaczenie bezpieczeństwa elektronicznych usług bankowych
4.2. Zagrożenia systemów informatycznych
4.2.1. Istota i rodzaje zagrożeń
4.2.1.1. Przyczyny występowania zagrożeń informatycznych
4.2.1.2. Rodzaje i źródła zagrożeń
4.2.2. Zagrożenia ze strony ludzi
4.3. Regulacje prawne dotyczące bezpieczeństwa informatycznego
4.4. Możliwości zabezpieczania systemów informatycznych
4.4.1. Istota systemów zabezpieczeń
4.4.2. Znaczenie metod kryptograficznych
4.4.3. Środki kontroli dostępu - uwierzytelnianie
4.4.4. Podpis cyfrowy
4.4.5. Fizyczne i techniczne zabezpieczenia systemów informatycznych
4.4.6. Środki programowe
4.5. Ocena bezpieczeństwa informatycznego w bankach
4.6. Podsumowanie

Rozdział V Bankowe usługi elektroniczne wśród przedsiębiorstw w Polsce

5.1. Wykorzystanie bankowości elektronicznej przez przedsiębiorców
5.2. Ograniczenia rozwoju bankowości elektronicznej w Polsce
5.3. Perspektywy rozwoju elektronicznych usług bankowych
5.4. Podsumowanie

Zakończenie
Bibliografia

181 stron, miękka oprawa

Po otrzymaniu zamówienia poinformujemy,
czy wybrany tytuł polskojęzyczny lub anglojęzyczny jest aktualnie na półce księgarni.

 
Wszelkie prawa zastrzeżone PROPRESS sp. z o.o. 2012-2022