Publikacja jest obecnie niedostępna
Bankowość elektroniczna to nie tylko pojęcie definiujące nietradycyjny sposób
świadczenia usług bankowych oraz pewien zestaw nowoczesnych kanałów dostępu do tych
usług, lecz także spektrum interdyscyplinarnych zjawisk z obszaru marketingu,
zarządzania i zachowań społecznych. To wyzwanie, przed którym stają banki, które
chcą wychodzić naprzeciw oczekiwaniom klientów, a także kreować wizerunek instytucji
o dużym potencjale i elastyczności. Przedstawione w niniejszej książce rozwiązania,
ich implementacje oraz uwarunkowania pokazują, jaki jest obecny stan bankowości
elektronicznej w Polsce.
Książka jest adresowana przede wszystkim do studentów kierunku finanse i
bankowość. Z podręcznika mogą również korzystać studenci innych kierunków
ekonomicznych, zwłaszcza zarządzania i marketingu. Wiadomości zawarte w pracy mogą
być także przydatne wszystkim obecnym i potencjalnym klientom banków, którzy zechcą
pogłębić swoją wiedzę z zakresu bankowości elektronicznej.
Spis treści
Wstęp
1. Geneza bankowości elektronicznej
1.1. Klient i jego oczekiwania w relacjach z bankiem
1.2. Zmiany i potrzeby sektora bankowego
1.3. Technologie informacyjno-komunikacyjne jako katalizator zmian
1.4. Historia i istota bankowości elektronicznej
2. Uwarunkowania organizacyjne bankowości elektronicznej
2.1. Koordynacja i standaryzacja działań w zakresie bankowości elektronicznej
2.2. Formy organizacyjne bankowości elektronicznej
2.3. Integracja funkcjonalna i systemowa bankowości elektronicznej z pozostałymi
obszarami działalności banku
3. Bezpieczeństwo bankowości elektronicznej
3.1. Definicje, normy i standardy
3.2. Bezpieczeństwo bankowości elektronicznej w ustawodawstwie polskim
3.3. Zagrożenia bezpieczeństwa bankowości elektronicznej
3.4. Kontrola dostępu
3.5. Współczesna kryptografia i jej zastosowania
3.6. Bezpieczeństwo kart płatniczych
4. Produkty i usługi bankowe w bankowości elektronicznej
4.1. Kanały elektronicznego dostępu do produktów bankowych
4.2. Rachunek bankowy
4.3. Produkty depozytowe
4.4. Produkty kredytowe
4.5. Karty płatnicze
4.6. Usługi bankowości elektronicznej
5. Rynek usług bankowości elektronicznej
5.1. Sytuacja na świecie
5.2. Sytuacja w Polsce
5.3. Rola banków w realizacji płatności elektronicznych
5.4. Trendy bankowości elektronicznej
Literatura
192 strony