ksiazki24h.pl
wprowadź własne kryteria wyszukiwania książek: (jak szukać?)
Twój koszyk:   0 zł   zamówienie wysyłkowe >>>
Strona główna > opis książki

BANKOWOŚĆ DETALICZNA W POLSCE


HARASIM J.

wydawnictwo: CEDEWU , rok wydania 2009, wydanie II

cena netto: 63.00 Twoja cena  59,85 zł + 5% vat - dodaj do koszyka

Nowa książka Janiny Harasim to bardzo rzetelna monografia o bankowości detalicznej w Polsce.

Kompleksowe dane o bankowści detalicznej okażą sie przedatne dla wszystkich którzy interesują się bankowością detaliczną. Analiza usług dla klientów detalicznych banków jest pełna, uczciwa i rzetelna. Każdy kto weżmie tą książkę do ręki może mieć nowe spojrzenie na usługi sektora bankowego, zarówno specjaliści bankowi i osoby profesjonalnie zajmujące się bankowością, jak i klienci banków detalicznych, którzy chcą poszerzyć swoją wiedzę. Bankowość detaliczna staje się w ostatnich latach coraz atrakcyjniejszym obszarem aktywności banków, zarówno uniwersalnych, jak i specjalistycznych. Zaczynają się nią interesować nawet banki koncentrujące się dotąd tylko na obsłudze klientów korporacyjnych. Objęcie obsługą bankową tzw. masowego klienta, obok tradycyjnej grupy zamożnych osób fizycznych, rozszerzanie i różnicowanie skierowanej do nich oferty, tworzenie coraz doskonalszych i sprawniejszych narzędzi oceny ryzyka kredytowego związanego z tą grupą klientów, a także pojawienie się nowych możliwości pozwalających na znaczące obniżenie kosztów świadczenia detalicznych usług bankowych oraz gromadzenie informacji o klientach, segmentacja nabywców i bardziej precyzyjne stosowanie instrumentów marketingowych wpływają na wzrost efektywności bankowości detalicznej.


Spis treści

Rozdział 1 Sektor bankowości detalicznej w Polsce

1.1. Istota bankowości detalicznej i jej specyfika
1.2. Rozwój bankowości detalicznej na tle zmian w otoczeniu rynkowym
1.3. Identyfikacja sektora bankowości detalicznej w Polsce

Rozdział 2 Czynniki wpływające na rozwój bankowości detalicznej w Polsce

2.1. Sytuacja gospodarcza a rozwój bankowości detalicznej
2.2. Wpływ regulacji prawnych na prowadzenie bankowości detalicznej
2.3. Kształtowanie się popytu na detaliczne usługi bankowe
2.3.1. Czynniki demograficzne i stopień "ubankowienia" ludności
2.3.2. Ocena potencjału rynku usług depozytowych
2.3.3. Ocena potencjału rynku kredytów konsumpcyjnych
2.3.4. Ocena potencjału rozwoju produktów rozliczeniowych
2.4. Analiza konkurencji na rynku detalicznych usług bankowych w Polsce

Rozdział 3 Ocena zasobów materialnych i niematerialnych najważniejszych uczestników rynku detalicznych usług bankowych w Polsce

3.1. Wyposażenie kapitałowe banków i efektywność ich działania
3.1.1. Wielkość zasobów finansowych
3.1.2. Efektywność wykorzystania zasobów finansowych
3.1.3. Ocena poziomu wypłacalności banków
3.2. Ocena zasobów rzeczowych niezbędnych do prowadzenia bankowości detalicznej
3.2.1. Rozwój sieci stacjonarnej
3.2.2. Zasoby technologiczne banków
3.3. Zasoby ludzkie i ich jakość
3.3.1. Wielkość zatrudnienia w bankach
3.3.2. Wydajność i poziom kwalifikacji personelu bankowego
3.4. Aktywa rynkowe i inne zasoby niematerialne banków
3.4.1. Ocena pozycji rynkowej i wizerunku banków
3.4.2. Inne zasoby niematerialne banków

Rozdział 4 Czynniki przewagi konkurencyjnej na krajowym rynku detalicznych usług bankowych

4.1. Istota przewagi konkurencyjnej i kwestia jej trwałości
4.2. Czynniki przewagi konkurencyjnej w bankowości detalicznej na świecie i w Polsce
4.3. Rola wizerunku banku w osiąganiu przewagi nad konkurencją
4.4. Wysoka jakość usług bankowych jako źródło trwałej przewagi konkurencyjnej
4.5. Wykorzystanie nowoczesnej technologii w osiąganiu przewagi konkurencyjnej w bankowości detalicznej
4.5.1. Obszary zastosowania IT w bankowości detalicznej i warunki jej efektywnego wykorzystania
4.5.2. Rola nowoczesnych kanałów dystrybucji w osiąganiu przewagi konkurencyjnej w bankowości detalicznej
4.6. Cena jako instrument osiągania przejściowej przewagi na rynku

Rozdział 5 Podstawowe obszary wyboru strategicznego w bankowości detalicznej w Polsce

5.1. Pola wyboru strategicznego banków w sferze bankowości detalicznej
5.2. Decyzje strategiczne dotyczące wielkości banku i zasięgu jego działania
5.2.1. Drogi powiększania rozmiarów banku
5.2.2. Wielkość banku a korzyści skali i zakresu
5.2.3. Geograficzny zasięg prowadzenia bankowości detalicznej
5.3. Celowość i zakres dywersyfikacji działalności banków
5.3.1. Bankowość uniwersalna czy specjalistyczna
5.3.2. Konglomerat finansowy czy koncentracja na kluczowej działalności banku połączona z outsourcingiem
5.4. Decyzje strategiczne dotyczące wyboru docelowych grup klientów

Rozdział 6 Strategie konkurencyjne na rynku detalicznych usług bankowych w Polsce

6.1. Zmiany strategiczne w bankach w świetle badań
6.2. Wyzwania strategiczne dla sektora bankowego i bankowości detalicznej w Polsce i na świecie
6.3. Możliwość zastosowania wybranych strategii konkurencyjnych na krajowym rynku detalicznych usług finansowych

277 stron, B5, miękka oprawa

Po otrzymaniu zamówienia poinformujemy,
czy wybrany tytuł polskojęzyczny lub anglojęzyczny jest aktualnie na półce księgarni.

 
Wszelkie prawa zastrzeżone PROPRESS sp. z o.o. 2012-2022