ksiazki24h.pl
wprowadź własne kryteria wyszukiwania książek: (jak szukać?)
Twój koszyk:   1 egz. / 69.00 65,55   zamówienie wysyłkowe >>>
Strona główna > opis książki

PRIVATE BANKING


DZIAWGO L.

wydawnictwo: OFICYNA EKONOMICZNA , rok wydania 2006, wydanie I

cena netto: 69.00 Twoja cena  65,55 zł + 5% vat - dodaj do koszyka

Private banking jest dynamicznie rozwijającą się dziedziną współczesnej bankowości i międzynarodowego rynku finansowego. W rozwój usług bankowych przeznaczonych dla zamożnych klientów indywidualnych są zaangażowane setki banków na całym świecie, w tym najważniejsze banki uniwersalne i inwestycyjne, a także rywalizujące z nimi instytucje finansowe.

Obsługa zamożnych klientów staje się też ważną częścią działalności bankowej w Polsce. Wiąże się ona jednak z wyzwaniami o charakterze kapitałowym, organizacyjnym i kadrowym. W książce skupiono się na istocie private banking, usystematyzowano i opisano podstawy funkcjonowania bankowości dla zamożnych klientów indywidualnych, uwzględniając najnowsze tendencje i koncepcje w tym zakresie.

Szczegółowo omówiono w niej następujące zagadnienia:

- ewolucję współczesnej bankowości na przykładzie private banking,

- pozyskiwanie i segmentację klientów private banking,

- tworzenie i dobór produktów oraz usług finansowych i pozafinansowych,

- funkcjonowanie instytucji oferującej private banking,

- wykorzystanie fuzji, przejęć i aliansów strategicznych w działalności private banking,

- wpływ private banking na międzynarodowy rynek finansowy,

- funkcjonowanie rynku private banking na świecie i w Polsce.

Książka jest przeznaczona dla pracowników instytucji finansowych, głównie banków, zamożnych klientów zainteresowanych efektywnym inwestowaniem oraz dla wykładowców i studentów uczelni ekonomicznych, w szczególności kierunku finanse i bankowość.


Prof dr hab. Leszek Dziawgo - wykładowca, Kierownik Katedry Zarządzania Finansami na Uniwersytecie Mikołaja Kopernika w Toruniu. Odbywał staże i prowadził wykłady na uniwersytetach zagranicznych: Nottingham Trent University, Universite de Rennes, Universidade de Santiago de Compostela. Wcześniej dyrektor regionalny w Bank Millennium i Raiffeisen Bank. Obecnie dalej zaangażowany w praktykę gospodarczą jako członek rad nadzorczych spółek. Wielokrotnie wyróżniany zarówno w biznesie, jak i w nauce.


Spis treści

Wstęp

Rozdział l. Istota i koncepcja private banking

Pojęcie private banking

Kwestie terminologiczne

Private banking a bankowość prywatna

Private banking a wealth management

Cele private banking

Ogólna klasyfikacja private banking

Rynek private banking

Globalny charakter rynku private banking

Znaczenie private banking dla bankowości i rynku finansowego

Rozdział 2. Private banking jako działalność bankowa

Nowa formuła bankowości

Ewolucja banków i bankowości

Przedsiębiorstwo bankowe wobec private banking

Private banking - nie całkiem nowa działalność bankowa

Private banking jako wyzwanie dla banku

Skoncentrowanie na kliencie jako podstawa funkcjonowania nowoczesnej bankowości

Segmentacja klientów

Podstawowe kryteria segmentacji

Bankowość dla klientów indywidualnych

Rozdział 3. Klient private banking

Wiedza o kliencie

Kryteria segmentacji klientów

Zamożność

Pochodzenie - kryterium geograficzne

Preferencje dla oferty

Aktywność klienta

Kryteria wyboru banku - wymagania klientów

Rozdział 4. Oferta produktów i usług private banking

Zakres i charakter współczesnej oferty private banking

Koncepcje oferowania produktów i usług

Value added creation

Core-satellite asset allocation framework

Open-product architecture

Competence/knowledge centres

Family office

Produkty i usługi private banking

Produkty i usługi rynku finansowego

Produkty i usługi bankowe 

Produkty i usługi pozabankowe

Produkty i usługi pozafinansowe

Nieruchomości

Metale i kamienie szlachetne

Art banking

Współfinansowanie ochrony środowiska

Rozdział 5. Obsługa klienta w private banking

Wybrane aspekty problemu

Model integracji działalności banku w obszarze private banking

Kadra

Zespół obsługi klienta

Współpraca z klientem

Identyfikacja klienta

Indywidualny plan finansowy

Relacja z klientem

Bankowość elektroniczna w private banking

Polityka cenowa

Załącznik l. "Profil inwestycyjny" private banking Kredyt Banku

Załącznik 2. Kwestionariusz Profil ryzyka

Rozdział 6. Private banking na rynku międzynarodowym

Rynek HNWI

Funkcjonowanie międzynarodowego rynku private banking

O ff-shore i on-shore private banking

Szwajcaria

Londyn

Wybrane banki na rynku private banking

UBS

Citigroup

Merrill Lynch

Coutts

Bank Sarasin

Rozdział 7. Private banking w Polsce

Emerging markets w Europie Środkowo-Wschodniej

Nowy rynek bankowy w Polsce

Wybrane uwarunkowania funkcjonowania i rozwoju polskiego rynku private banking

Klient

Rozwój rynku finansowego

Przygotowanie banku

Konkurencja na rynku private banking

Oferta banków

Kryteria doboru klientów

Elementy oferty

Pozafinansowe elementy oferty

Ocena oferty

Przykłady produktów i usług

Załącznik 3. Oferta private banking BRE Bank SA

Podsumowanie

Literatura

256 stron, miękka oprawa

Po otrzymaniu zamówienia poinformujemy,
czy wybrany tytuł polskojęzyczny lub anglojęzyczny jest aktualnie na półce księgarni.

 
Wszelkie prawa zastrzeżone PROPRESS sp. z o.o. 2012-2022