ksiazki24h.pl
wprowadź własne kryteria wyszukiwania książek: (jak szukać?)
Twój koszyk:   0 zł   zamówienie wysyłkowe >>>
Strona główna > opis książki

DETALICZNA BANKOWOŚĆ ELEKTRONICZNA


ŚWIECKA B.

wydawnictwo: CEDEWU , rok wydania 2007, wydanie I

cena netto: 40.30 Twoja cena  38,29 zł + 5% vat - dodaj do koszyka

Beata Świecka pokazuje detaliczną bankowość elektroniczną jako zjawisko podlegające dynamicznym zmianom, rozwojowe.

W książce koncentruje uwagę na:

  • klientach bankowości detalicznej,
  • instrumentach finansowych i stosowanych urządzeniach technicznych,
  • rynku bankowości elektronicznej i zasadach jego funkcjonowania.

Przedstawia technologie i operacje bankowości elektronicznej.

Książka stanowi kompendium wiedzy o bankowości elektronicznej w odniesieniu do segmentu gospodarstw domowych.Sposób prezentacji poszczególnych elementów i najważniejszych dotyczących ich kwestii jest właściwy dla tego typu opracowań

  • zwięzły i przejrzysty,
  • eksponujący rzeczy najważniejsze.

Dodatkowo, co warte odnotowania, kompendium zawiera wiele graficznych ilustracji, a zebrany materiał statystyczny jest bogaty, wystarczająco i nie nadmiernie szczegółowy, aby móc ukazać zmienność zjawiska i jego fenomen.

Detaliczna Bankowość Elektroniczna to książka adresowana zarówno do osób oferujących te usługi, jak i ich odbiorców - klientów detalicznych. Jednak przede wszystkim może być pomocna dla studentów szkół wyższych zarówno o profilu ekonomicznym, jak i innym, oraz uczniów ekonomicznych szkół średnich.

Prof. Dorota Korenik


Spis treści

Wprowadzenie

Rozdział 1. Istota bankowości detalicznej i jej specyfika

1.1. Pojęcie i rozwój bankowości detalicznej na świecie
1.2. Rozwój bankowości detalicznej w Polsce
1.3. Pojęcie i klasyfikacja klientów bankowości detalicznej
1.4. Klienci indywidualni jako członkowie gospodarstwa domowego
1.5. Potrzeby finansowe klientów detalicznych

Rozdział 2. Koncepcja detalicznej bankowości elektronicznej

2.1. Pojęcie i elementy detalicznej bankowości elektronicznej
2.2. Bankowość elektroniczna jako efekt rewolucji informacyjnej i element społeczeństwa informacyjnego
2.3. Ewolucja detalicznej bankowości elektronicznej
2.4. Zasady funkcjonowania i główne przyczyny rozwoju detalicznej bankowości elektronicznej
2.4.1. Zasady funkcjonowania detalicznej bankowości elektronicznej
2.4.2. Główne przyczyny rozwoju detalicznej bankowości elektronicznej
2.5. Tradycyjne i elektroniczne kanały dystrybucji usług bankowych

Rozdział 3. Instrumenty bankowości elektronicznej. Pojęcie i klasyfikacja

3.1. Bankowość internetowa jako wiodący element bankowości elektronicznej
3.1.1. Pojęcie i ewolucja bankowości internetowej
3.1.2. Klasyfikacja banków świadczących usługi poprzez Internet
3.2. Bankowość telefoniczna jako dopełnienie usług świadczonych poprzez Internet
3.2.1. Pojecie i formy bankowości telefonicznej
3.3. Bankowość modemowa jako system obsługi klientów indywidualnych
3.4. Bankowość terminalowa a samoobsługa klientów detalicznych
3.4.1. Banomaty - pojęcie i ewolucja
3.4.2. Klasyfikacja bankomatów
3.4.3. Elektroniczne terminale do akceptowania kart
3.4.4. Kioski multimedialne
3.5. Elektroniczne instrumenty płatnicze
3.5.1. Pojęcie i klasyfikacja elektronicznych instrumentów płatniczych
3.5.2. Podmioty biorące udział w realizacji płatności z wykorzystaniem elektronicznych instrumentów płatniczych
3.5.3. Wydawcy elektronicznych instrumentów płatniczych
3.5.4. Posiadacze elektronicznych instrumentów płatniczych
3.5.5. Agenci rozliczeniowi i akceptanci elektronicznych instrumentów płatniczych
3.5.6. Systemy (organizacje) elektronicznych instrumentów płatniczych
3.5.7. Umowa o elektroniczny instrument płatniczy
3.5.8. Pojęcie i klasyfikacja kart płatniczych
3.5.9. Pieniądz elektroniczny - pojęcie i rodzaje

Rozdział 4. Kształtowanie rynku detalicznej bankowości elektronicznej na świecie i w Polsce

4.1. Wpływ rozpowszechnienia Internetu i telefonii komórkowej na rozwój detalicznej bankowości elektronicznej
4.1.1. Internet i telefonia komórkowa w Unii Europejskiej
4.1.2. Internet i telefonia komórkowa w Polsce
4.2. Rozwój detalicznej bankowości internetowej na świecie i w Polsce
4.2.1. Rozwój bankowości internetowej na świecie
4.2.2. Bankowość internetowa w Polsce
4.3. Rozwój bankowości mobilnej i terminalowej na świecie i w Polsce
4.3.1. Rozwój bankowości mobilnej na świecie i w Polsce
4.3.2. Rozwój i prognozy rynku bankowości terminalowej
4.4 Rozwój rynku bankowych kart płatniczych na świecie
4.5. Rozwój rynku bankowych kart płatniczych w Polsce

Rozdział 5. Perspektywy rozwoju detalicznej bankowości elektronicznej

5.1. Potrzeby klientów detalicznych na rynku bankowości elektronicznej w Polsce
5.2. Czynniki rozwoju detalicznego rynku bankowości elektronicznej w Polsce
5.2.1. Czynniki ekonomiczno-technologiczne
5.2.2. Czynniki demograficzno-edukacyjne
5.2.3. Czynniki psychospołeczne
5.2.4. Czynniki instytucjonalno-prawne
5.3. Znaczenie technologii informacyjnych w rozwoju bankowości detalicznej
5.4. Wpływ rozwoju bankowości elektronicznej na zagrożenie bankructwem klientów detalicznych
5.5. Analiza szans i zagrożeń rozwoju detalicznej bankowości elektronicznej

Słownik
Bibliografia

163 strony, B5, miękka oprawa

Po otrzymaniu zamówienia poinformujemy,
czy wybrany tytuł polskojęzyczny lub anglojęzyczny jest aktualnie na półce księgarni.

 
Wszelkie prawa zastrzeżone PROPRESS sp. z o.o. 2012-2022