ksiazki24h.pl
wprowadź własne kryteria wyszukiwania książek: (jak szukać?)
Twój koszyk:   0 zł   zamówienie wysyłkowe >>>
Strona główna > opis książki

BANKOWOŚĆ DLA PRAKTYKÓW EUROPEJSKI CERTYFIKAT BANKOWCA EFCB T.1 T.2.


EFCB

wydawnictwo: WIB EFCB , rok wydania 2010, wydanie III

cena netto: 231.00 Twoja cena  219,45 zł + 5% vat - dodaj do koszyka

cena netto + 5% Vat


Przedstawiamy trzecie, uaktualnione wydanie "Bankowości dla praktyków. Europejski Certyfikat Bankowca EFCB" to szczególny dwutomowy podręcznik i przewodnik dla osób, które pragną poszerzać, aktualizować i systematyzować wiedzę o rynku usług finansowych. Tegoroczne wydanie zawiera szereg nowych treści związanych z szybko zmieniającym się europejskim rynkiem usług finansowym. Zmiany tego rynku są następstwem, z jednej strony procesów integracyjnych w ramach Unii Europejskiej, ale też wynikiem kryzysu gospodarczego, który ogarnął cały glob jako skutek m.in. błędów w polityce gospodarczej i nadzorczej niektórych państw, jak również braku profesjonalizmu i odpowiedzialności kierownictw szeregu instytucji finansowych. Nie można spokojnie myśleć o przyszłości bez rzetelnej analizy przyczyn powstałej sytuacji oraz wypracowania programów naprawczych, a także rozwiązań minimalizujących ryzyko recydywy podobnych błędów. To zadanie regulatorów, nadzorców, uczonych, polityków, ale też finansistów, którym każdego dnia miliony osób powierzają swój los.


Certyfikacja EFCB (the European Foundation Certificate in Banking) została opracowana przez wiodące instytucje kształcenia bankowego z 17 krajów Europy, będące członkami EBTN (European Banking and Financial Services Training Association). Ze strony Polski w pracach nad certyfikacją uczestniczyli: Gdańska Akademia Bankowa, Międzynarodowa Szkoła Bankowości i Finansów oraz Warszawski Instytut Bankowości.

Europejski Certyfikat Bankowca EFCB jest elementem Systemu Standardów Kwalifikacyjnych w Bankowości Polskiej. Zdanie egzaminu ECB EFCB oznacza otrzymanie certyfikatu europejskiego i jednocześnie uprawnia do ubiegania się o stopień zawodowy Dyplomowanego Pracownika Bankowego.

Do kogo skierowana jest certyfikacja?
Certyfikacja ECB EFCB jest adresowana do wszystkich pracowników instytucji finansowych oraz osób zainteresowanych karierą w tym sektorze.

Jak prowadzone są egzaminy?
Egzaminy uprawniające do uzyskania ECB EFCB prowadzone są wyłącznie w formie pisemnej (test), w języku polskim. Zgłoszenia na egzaminy przyjmują GAB, MSBiF i WIB.

Zainteresowanym uzyskaniem certyfikatu w trybie eksternistycznym polecamy podręcznik „Bankowość dla praktyków. Europejski Certyfikat Bankowca EFCB”, wyd. III 2010.


CZĘŚĆ I

Jak korzystać z samokształceniowych materiałów szkoleniowych?
Moduł A
1. Otoczenie ekonomiczne
1.1 Główne cechy europejskiej gospodarki
1.2 Funkcja i struktura systemu finansowego
1.3 Otoczenie bankowe obszaru europejskiego
2. Polityka pieniężna na obszarze europejskim
2.1 Eurosystem
2.2 Narodowy system pieniężny

Moduł B
1. Klienci banku
1.1 Klienci banku, kryteria segmentacji
1.2 Segmentacja klientów indywidualnych
1.3 Segmentacja przedsiębiorców
1.4 Klient instytucjonalny z sektora finansowego
2. Produkty i usługi bankowe
2.1 Rynek produktów i usług bankowych a rynek finansowy
2.2 Rodzaje klasyfikacji produktów i usług bankowych
2.3 Produkty i usługi bankowe przeznaczone dla klientów indywidualnych
2.4 Potrzeby finansowe przedsiębiorcy a produkty i usługi bankowe
2.5 Kredytowanie przedsiębiorcy

CZĘŚĆ II
3. Bank w roli pośrednika
3.1 Istota pośrednictwa bankowego
3.2 Bankowe kanały dystrybucji
4. Bilans banku i jego analiza
4.1 Sprawozdania finansowe banku
4.2 Ocena efektywności banku
5. Zarządzanie aktywami i pasywami, ryzykiem i kosztami
5.1 Zarządzanie aktywami i pasywami
5.2 Wycena produktów bankowych
5.3 Zarządzanie ryzykiem
5.4 Zarządzanie finansowe w banku

Moduł C
1. Etyka
1.1 Etyczne myślenie
1.2 Etyka w biznesie
1.3 Bankowość i etyka
2. Marketing
2.1 Znaczenie marketingu dla banku
2.2 Segmentacja rynku i jej powiązania ze strategią
2.3 Jakość a satysfakcja i lojalność klienta
2.4 Marketingowe aspekty bankowości detalicznej, w tym koncepcja bankowości prywatnej
2.5 Marketingowe aspekty bankowości korporacyjnej
2.6 Scentralizowany i zdecentralizowany marketing w banku
2.7 Procesy planowania marketingowego
2.8 Rola oddziału w strategii marketingowej banku
2.9 Proces monitoringu i kontroli marketingowej na poziomie oddziału
2.10 Koncepcja marketingu mix
2.11 Procesy marketingu bezpośredniego oraz marketing relacji
2.12 Marketing a systemy informatyczne (bazy danych dostępne w banku)
3. Zarządzanie
3.1 Planowanie jako funkcja zarządzania: warunki wstępne niezbędne dla efektywnego planowania, hierarchia celów w organizacji
3.2 Podstawowe formy struktury organizacyjnej: funkcjonalna i przedmiotowa
3.3. Kompetencje do podejmowania decyzji i delegowanie w organizacji; różnice pomiędzy personelem sprzedażowym (produkcyjnym) a personelem wsparcia
3.4. Rola i funkcje zarządzania zasobami ludzkimi (ZZL), krajowe przepisy dotyczące zatrudnienia
3.5. Ocena wyników oraz planowanie kariery
3.6. Szkolenie i rozwój osobisty oraz ich związek z samozatrudnieniem
3.7. Różnica pomiędzy zarządzaniem a przywództwem
3.8. Rola komunikacji w procesie zarządzania
3.9. Kontrola zarządcza a planowanie zarządcze
3.10. Kultura i tożsamość korporacyjna
3.11. Samozarządzanie jako narzędzie osobistego rozwoju
3.12. Motywacja
3.13. Komunikacja werbalna i niewerbalna
3.14. Panowanie nad konfliktem i stresem

Książka wydana w dwóch częściach, w miękkiej okładce.
Objętość: I część 365 stron, II część 333 stron.

Po otrzymaniu zamówienia poinformujemy,
czy wybrany tytuł polskojęzyczny lub anglojęzyczny jest aktualnie na półce księgarni.

 
Wszelkie prawa zastrzeżone PROPRESS sp. z o.o. 2012-2022