Książka ta to podstawowe kompendium wiedzy na temat praktycznego zastosowania
marketingu
Swobodne poruszanie się w wirtualnym świecie i doskonała znajomość możliwości,
szans, a także zagrożeń, jakie niesie ze sobą Internet w obszarze promocji to obecnie
bardzo ważne i pożądane umiejętności dobrego marketera.
Jeśli zatem chcesz:
- optymalnie przygotować internetową witrynę firmową i fachowo nią zarządzać,
- właściwie stosować reklamę w Internecie,
- zrozumieć istotę promocji wykorzystującej wyszukiwarki internetowe,
- kreować wizerunek on-line oraz poznać środki promocji uzupełniającej,
- mierzyć efektywność i skuteczność działań promocyjnych on-line,
możesz o tym wszystkim przeczytać w książce, dzięki której dodatkowo poznasz:
- zasady projektowania oraz sposoby wykorzystania systemów ekstranetowych oraz
intranetowych (aby skutecznie kształtować relacje z partnerami zewnętrznymi oraz
pracownikami),
- podstawowe założenia badań marketingowych realizowanych w Internecie,
- modele budowania programów lojalnościowych w Internecie.
"Promocja w Internecie" to żródło wiedzy dla:
- praktyków-specjalistów ds. marketingu i PR oraz menedżerów - zainteresowanych
strategicznym wykorzystaniem marketingu internetowego,
- dydaktyków marketingu - zainteresowanych nowymi sposobami komunikowania się
przedsiębiorstw z szeroko rozumianym klientem,
- studentów - gdyż informuje o nowych obszarach promocji w sieci, a ta wiedza umożliwi
im rozwój kariery zawodowej praktycznie w każdej branży.
Dr Grzegorz Mazurek jest pracownikiem naukowym Katedry Marketingu WSPiZ im. L.
Koźmińskiego w Warszawie. Pracuje również jako niezależny konsultant i trener w
zakresie marketingu internetowego oraz e-biznesu. Opublikował wiele artykułów
specjalistycznych i naukowych wydanych w kraju i za granicą. Jego zainteresowania naukowe
to szeroko rozumiane innowacje w marketingu, a także rozwój idei społeczeństwa
opartego na wiedzy. Od 2000 roku autor związany jest zawodowo z branżą internetową. Do
tej pory zrealizował szereg projektów o charakterze strategicznym, operacyjnym i
doradczym dla takich marek, jak m.in.: Eden, Egmont, IKEA, Kredyt Bank S.A., Majonez
Kielecki, Meble.pl, Michelin, Monsanto, Nikon, Nokia Poland, Polpharma, PZU Życie,
Unizeto Technologies. Przez ponad trzy lata pracował na stanowisku kierowniczym w
wiodącej agencji interaktywnej w Polsce - K2 Internet S.A.
Spis treści
Wstęp
Rozdział I. Znaczenie Internetu dla działalności promocyjnej
- Instrumenty promocji w Internecie
- Strategiczne ujęcie promocji prowadzonej w Internecie
- Błędy i pułapki w zarządzaniu działalnością promocyjną w Internecie
Rozdział II. Internetowa witryna firmowa
- Istota oraz cele realizowane przez witrynę firmową
- Podmioty zaangażowane w tworzenie i zarządzanie internetową witryną firmową
- Tworzenie internetowej witryny firmowej
- Przeprowadzenie analizy przedwdrożeniowej
- Przygotowanie briefu interaktywnego
- Wybór podmiotu realizującego projekt
- Projektowanie serwisu
- Testowanie strony
- Uruchomienie oraz popularyzacja adresu strony
Rozdział III. Inne rodzaje witryn internetowych
- Witryna produktowa
- Witryna ekspercka
- Witryna społecznościowa
Rozdział IV. Reklama internetowa
- Specyfika i potencjał reklamy internetowej
- Formy reklamy internetowej
- Reklama za pośrednictwem poczty elektronicznej
- Przygotowanie kampanii reklamowej w Internecie - zarządzanie kampanią
- Modele zakupu przestrzeni reklamowej w Internecie
Rozdział V. Wykorzystanie Internetu w programach lojalnościowych
- Programy lojalnościowe oparte na korzyściach
- Programy lojalnościowe oparte na relacji
- Otwarte programy lojalnościowe
Rozdział VI. Promocja uzupełniająca
- Kupony
- Konkursy
- Darmowe próbki
Rozdział VII. Public relations i sponsoring w Internecie
- Internetowa witryna firmowa jako platforma działań PR w Internecie
- Media relations w Internecie
- Specyfika współpracy z mediami internetowymi
- Znaczenie portali tematycznych
- Wirtualne biuro prasowe na witrynie
- Narzędzia komunikacji zewnętrznej
- Komunikacja wewnętrzna i zewnętrzna z partnerem biznesowym
- Monitoring Internetu
- Zarządzanie sytuacją kryzysową w Internecie
- Skuteczny Internet PR
Rozdział VIII. Promocja z wykorzystaniem wyszukiwarek
- Wyszukiwarki internetowe
- Katalogi internetowe
- Serwisy specjalistyczne
- Ustalanie optymalnych haseł kluczowych
- Optymalizacja serwisu internetowego z punktu widzenia wyszukiwarek
- Wykorzystanie płatnych narzędzi do promocji serwisu w wyszukiwarkach
- Popularyzacja serwisu w innych miejscach w sieci
Rozdział IX. Skuteczność i efektywność działań promocyjnych on-line
- Mierniki skuteczności i efektywności w Internecie
- Model leja
- Wskaźniki związane z serwisem internetowym
- Wskaźnik lepkości/śliskości serwisu internetowego
- Wskaźnik skupienia
- Współczynnik świeżości
Rozdział X. Intranet - jego rola w komunikacji wewnątrzorganizacyjnej
- Narzędzia dostępne w ramach aplikacji intranetowej
- Znaczenie integracji wiedzy w organizacji
- Zarządzanie projektami
- Zarządzanie czasem
- Zarządzanie zmianą
- Wdrażanie nowych pracowników i integracja zespołu
- Zarządzanie komunikacją wewnątrz organizacji
- Projektowanie aplikacji intranetowej
Rozdział XI. Ekstranet - komunikacja z partnerami biznesowymi
- Analiza przedwdrożeniowa
- Narzędzia dostępne w ramach aplikacji ekstranetowej
- Kształtowanie relacji z partnerami biznesowymi
Rozdział XII. Badania marketingowe w Internecie
- Badanie ruchu na witrynie internetowej
- Kwestionariusz internetowy
- Wirtualne zogniskowane wywiady grupowe
- Minisonda
- Badanie źródeł wtórnych
Zakończenie
Bibliografia
186 stron, B5, miękka oprawa