ksiazki24h.pl
wprowadź własne kryteria wyszukiwania książek: (jak szukać?)
Twój koszyk:   1 egz. / 42.50 40,38   zamówienie wysyłkowe >>>
Strona główna > opis książki

KLIMAT DLA KREATYWNOŚCI. KONCEPCJE, METODY, BADANIA.


KARWOWSKI M.

wydawnictwo: DIFIN , rok wydania 2009, wydanie I

cena netto: 42.50 Twoja cena  40,38 zł + 5% vat - dodaj do koszyka

Książka prezentuje kilka studiów badawczych, w trakcie których konstruowane były narzędzia do pomiaru postrzeganego klimatu panującego w szkole, pracy, opisywane były też uwarunkowania tejże percepcji.

Po przeczytaniu pracy nauczyciel, ale i menedżer będzie dysponował wiedzą, ale i konkretnymi narzędziami, które pozwolą zbadać
i poprawić atmosferę tak, aby sprzyjała ona podejmowaniu działań o charakterze innowacyjnym i twórczym.

Podsumowaniem pracy jest wzór kwestionariusza do badania kreatogennego klimatu szkoły oraz kwestionariusza do badania kreatogennego klimatu pracy.


Spis treści:

Wprowadzenie

Rozdział 1. Wybrane społeczno-ekonomiczne uwarunkowania kreatywności
1.1. Socjologia twórczości i kreatywności - o wielości rozumień i paradygmatów
1.2. Twórczość - zboczenie, bunt, kontestacja
1.3. Socjologia kreatywności
1.4. Koncepcje twórczego społeczeństwa
1.5. Nurt międzykulturowy - między socjologią a psychologią międzykulturową
1.6. Ekonomia i nauki o zarządzaniu
1.7. Innowacja, twórcza destrukcja, przedsiębiorczość - echa teorii J. A. Schumpetera
1.8. Współczesne analizy innowacyjności gospodarek
1.9. Podsumowanie

Rozdział 2. Między jednostką a otoczeniem. O pożytkach z interakcyjnych i ekosystemowych analiz twórczości i kreatywności
2.1. Uwagi wstępne - o próbach integracji
2.2. Kreatologia - charakterystyka podejścia
2.3. Interakcyjne i systemowe modele kreatywności, twórczości i zdolności
2.3.1. Interakcja wewnątrzpodmiotowa - czynniki wewnętrzne
2.3.2. Interakcja ekopodmiotowa - między jednostką a otoczeniem
2.3.3. Interakcja ekologiczna - poza osobą
2.4. Podsumowanie

Rozdział 3. Twórczość w wymiarze ponadindywidualnym - o kilku koncepcjach i narzędziach
3.1. Uwagi wstępne - o klimacie dla twórczości
3.2. Klimat - charakterystyka otoczenia czy jednostki?
3.3. Wymiary klimatu dla twórczości - próba klasyfikacji
3.4. O narzędziach do pomiaru klimatu dla twórczości
3.5. Narzędzia dostępne w Polsce
3.6. Podsumowanie

Rozdział 4. Czy kreatogenny klimat rzeczywiście stymuluje kreatywność?
4.1. Uwagi wstępne - klimat, przyczyna czy skutek?
4.2. Dowody na relacje klimat - twórczość
4.3. Podsumowanie

Rozdział 5. Zarys modelu klimatu dla kreatywności
5.1. Wprowadzenie
5.2. Inspiracje
5.3. Ku modelowi klimatu sprzyjającego twórczości
5.4. Podsumowanie

Rozdział 6. Konstrukcja i wstępne rezultaty badań Kwestionariuszem Kreatywnego Klimatu KKK1 i KKK2 (Badania 1-2)
6.1. Uwagi wstępne - inspiracje przy tworzeniu Kwestionariusza Kreatywnego Klimatu
6.2. Badanie 1. Klimat dla twórczości w szkole
6.2.1. Metoda i próba
6.2.2. Hipotezy
6.2.3. Prezentacja wyników
6.3. Badanie 2. Klimat dla twórczości w różnych typach firm
6.3.1. Metoda i próba
6.3.2. Hipotezy
6.3.3. Prezentacja wyników
6.4. Podsumowanie

Rozdział 7. Kreatogenny klimat szkoły - narzędzie i wyniki badań (BADANIA 3-4)
7.1. Klimat dla twórczości - jedna czy kilka składowych?
7.2. Kolejny etap konstrukcji - od KKK1.0 do KKK1.1
7.3. Od Kwestionariusza Kreatywnego Klimatu (KKK1.1) do Kwestionariusza Kreatogennego Klimatu Szkoły (KKKS)
7.3.1. Badanie 3
7.3.2. Klimat szkoły w wyjaśnianiu negatywnych zjawisk wśród młodzieży (badanie 4)
7.3.3. Dyskusja wyników badania 4

Rozdział 8. Kreatogenny klimat pracy - narzędzie i wyniki badań (Badanie 5)
8.1. Uwagi wstępne
8.2. Od KKK2.0 do KKKP (badanie 5)
8.2.1. Metoda
8.2.2. Próba
8.2.3. Prezentacja wyników
8.2.4. Podsumowanie

Rozdział 9. Perspektywy i ograniczenia w badaniach nad klimatem dla twórczości
9.1. Uwagi wstępne
9.2. Dynamika interpersonalna i zadaniowa
9.3. Jaki klimat sprzyja kształtowaniu twórczości?
9.4. Szkoły niepubliczne versus publiczne
9.5. Klimat a styl i poziom twórczości
9.6. Klimat a zjawiska ryzykowne
9.7. Klimat a motywowanie do twórczości
9.8. Problemy i wątpliwości
9.8.1. Poziom analizy
9.8.2. Kierunek wpływów
9.8.3. O możliwościach kształtowania klimatu

Bibliografia
Aneks
1. Kwestionariusz kreatogennego klimatu szkoły - KKKS
2. Kwestionariusz kreatogennego klimatu pracy - KKKP

187 stron, B5, miękka oprawa

Osoby kupujące tę książkę wybierały także:
 

- TRENING TWÓRCZOŚCI
NĘCKA E. ORZECHOWSKI J. SŁABOSZ A. SZYMURA B.

- PSYCHOLOGIA TWÓRCZOŚCI
NĘCKA E.

Po otrzymaniu zamówienia poinformujemy,
czy wybrany tytuł polskojęzyczny lub anglojęzyczny jest aktualnie na półce księgarni.

 
Wszelkie prawa zastrzeżone PROPRESS sp. z o.o. 2012-2022