ksiazki24h.pl
wprowadź własne kryteria wyszukiwania książek: (jak szukać?)
Twój koszyk:   1 egz. / 33.60 31,92   zamówienie wysyłkowe >>>
Strona główna > opis książki

FIRMY RODZINNE. JAK OSIĄGNĄĆ SUKCES W SZTAFECIE POKOLEŃ


SUŁKOWSKI Ł. MARJAŃSKI A.

wydawnictwo: POLTEXT , rok wydania 2011, wydanie I

cena netto: 33.60 Twoja cena  31,92 zł + 5% vat - dodaj do koszyka

Firmy rodzinne są najstarszym sposobem prowadzenia biznesu i jednym z fundamentów rozwoju gospodarczego każdego kraju.

Zarządzanie przedsiębiorstwem należącym do rodziny jest jednak często trudniejsze niż kierowanie inną formą biznesu, ponieważ splatają się tu zarówno więzi pokrewieństwa, jak i relacje biznesowe nie zawsze tak samo pojmowane przez członków rodziny, zwłaszcza starszych i młodszych. Jak zatem wyważyć pomiędzy wartościami rodzinnymi a nadrzędnym celem, którym jest rozwój i konkurencyjność firmy; jak ją zorganizować, aby uniknąć konfliktów międzypokoleniowych?

Autorzy tej książki przedstawiają skuteczne sposoby, metody i narzędzia zarządzania przedsiębiorstwami "familijnymi" różnych branż i wielkości.

Nie ma tu gotowych recept i rozwiązań, ale jest pakiet wiedzy i praktycznych instrumentów, które umiejętnie stosowane powinny przyczynić się do lepszego zrozumienia istoty i celów biznesu rodzinnego, problemów sukcesji, przekazywania władzy i własno?ci oraz uporządkowania systemów, strategii, kultury organizacji i zarządzania, a także przełamania stereotypów kojarzących family business z działalnością prowadzoną nieprofesjonalnie i na małą skalę. Pomogą w tym również zamieszczone w książce testy psychologiczne, kwestionariusze kwalifikacyjne, bilanse i plany sukcesyjne, a także przykłady i studia przypadków znanych firm rodzinnych.

Publikacja adresowana jest do właścicieli i menedżerów firm rodzinnych, osób, które przygotowują się do podjęcia tego typu działalności, wykładowców i studentów kierunków biznesowych, szerokiego kręgu odbiorców zainteresowanych tą problematyką.


Spis treści

Przedmowa
Wstęp, czyli rodzina to serce biznesu

Rozdział 1. Istota family business, czyli grunt to rodzina
1.1. Wokół definicji biznesu rodzinnego
1.2. Modele firm rodzinnych
1.3. Etapy rozwoju przedsiębiorstwa rodzinnego
1.4. Specyfika przedsiębiorstw rodzinnych
1.5. Podsumowanie dla niecierpliwych biznesmenów
1.6. Narzędzia zarządzania

Rozdział 2. Strategie sukcesyjne, czyli jak nie zepsuć dzieci
2.1. Problemy sukcesji rodzinnej
2.2. Podjęcie planowania sukcesji
2.3. Zaplanowanie etapów przeprowadzenia sukcesji
2.4. Wybór sukcesorów
2.5. Zaplanowanie czasu sukcesji
2.6. Wychowanie i wykształcenie sukcesora
2.7. Przekazanie własności i władzy
2.8. Procesy sukcesyjne w polskich biznesach rodzinnych
2.9. Podsumowanie dla niecierpliwych biznesmenów
2.10. Narzędzia zarządzania

Rozdział 3. Strategia firmy rodzinnej, czyli tata ma plan
3.1. Główne cechy firmy rodzinnej wpływające na proces zarządzania strategicznego
3.2. Misja, wizja i cele strategiczne family business
3.3. Procesy zarządzania strategicznego w biznesach rodzinnych
3.4. Zastosowanie koncepcji szkół strategii w małych i średnich firmach rodzinnych
3.5. Zastosowanie koncepcji zarządzania strategicznego w małych firmach rodzinnych
3.6. Podsumowanie dla niecierpliwych biznesmenów
3.7. Narzędzia zarządzania

Rozdział 4. Przedsiębiorczość rodzinna, czyli od pomysłu do przemysłu
4.1. Istota i znaczenie przedsiębiorczości
4.2. Źródła przedsiębiorczości rodzinnej
4.3. Relacje rodzina - firma
4.4. Przedsiębiorczy właściciel - menedżer biznesu rodzinnego
4.5. Podsumowanie dla niecierpliwych biznesmenów
4.6. Narzędzia zarządzania

Rozdział 5. Rodzinna kultura, czyli biznesmen na rozdrożu
5.1. Zarys kultury organizacyjnej firm rodzinnych
5.2. Badania kultur organizacyjnych przedsiębiorstw rodzinnych
5.3. Cechy kultur rodzinnych
5.3.1. Kultura słaba - kultura silna
5.3.2. Kultura pozytywna - kultura negatywna
5.3.3. Kultura pragmatyczna - kultura biurokratyczna
5.3.4. Kultura introwertyczna (zamknięta) - kultura ekstrawertyczna (otwarta)
5.3.5. Kultura konserwatywna - kultura innowacyjna
5.3.6. Kultura hierarchiczna - kultura równościowa
5.3.7. Kultura indywidualistyczna - kultura kolektywistyczna
5.4. Ocena kultury przedsiębiorstw rodzinnych
5.5. Tożsamość i wizerunek przedsiębiorstw rodzinnych
5.6. Podsumowanie dla niecierpliwych biznesmenów
5.7. Narzędzia zarządzania

Rozdział 6. Zarządzanie kadrami w firmach rodzinnych, czyli dzieci pod specjalnym nadzorem
6.1. Zarys problematyki kadrowej
6.2. Nabór pracowników
6.3. Motywowanie i rozwój pracowników
6.4. Kierowanie pracownikami
6.5. Charakterystyka zarządzania kadrami
6.6. Podsumowanie dla niecierpliwych biznesmenów
6.7. Narzędzia zarządzania

Rozdział 7. Rodzaje biznesów rodzinnych, czyli familijna menażeria .

7.1. Wielkość firm rodzinnych
7.2. Kryteria podziału przedsiębiorstw rodzinnych
7.3. Charakterystyka małych i średnich przedsiębiorstw rodzinnych
7.4. Typologia strategii małego i średniego przedsiębiorstwa rodzinnego
7.5. Korporacje rodzinne
7.6. Własność i zarządzanie w firmie rodzinnej
7.7. Nadzór właścicielski w przedsiębiorstwach rodzinnych
7.8. Struktury organizacyjne firm rodzinnych
7.9. Podsumowanie dla niecierpliwych biznesmenów
7.10. Narzędzia zarządzania

Aneks
Studia przypadków firm rodzinnych
1. Rodzinne imperium włókiennicze Scheiblerów
2. Firma z pokolenia na pokolenie
3. Współwłasność rodziny z zarządem jednej osoby
4. Współwłasność rodziny z zarządem pozarodzinnym
5. Współwłasność rodziny z zarządem wielu osób
6. Profesjonalizacja biznesu stanowiącego własność jednej osoby
7. Utrata rodzinnego charakteru

Bibliografia


216 stron, B5, miękka oprawa

Po otrzymaniu zamówienia poinformujemy,
czy wybrany tytuł polskojęzyczny lub anglojęzyczny jest aktualnie na półce księgarni.

 
Wszelkie prawa zastrzeżone PROPRESS sp. z o.o. 2012-2022