ksiazki24h.pl
wprowadź własne kryteria wyszukiwania książek: (jak szukać?)
Twój koszyk:   1 egz. / 60.50 57,48   zamówienie wysyłkowe >>>
Strona główna > opis książki

PATOLOGIE W ŚRODOWISKU PRACY ZPOBIEGANIE I LECZENIE


KOZAK S.

wydawnictwo: DIFIN , rok wydania 2009, wydanie I

cena netto: 60.50 Twoja cena  57,48 zł + 5% vat - dodaj do koszyka

Po raz pierwszy w zwartym opracowaniu omówiono i poddano analizie kilkanaście rodzajów patologii najczęściej występujących w organizacjach.

Omówiono pojęcie, przyczyny, mechanizmy psychospołeczne powstawania zjawisk patologicznych oraz ich skutki dla osób nimi dotkniętych, ich rodzin i zakładów pracy.

Zainteresowany czytelnik może skorzystać z przedstawionych narzędzi badawczych, które umożliwią diagnozę omawianych patologii - uzależnień i zachowań odbiegających od norm w przedsiębiorstwach i innych typach organizacji. W perspektywie interdyscyplinarnej wskazano też sposoby ograniczania tych niekorzystnych zjawisk.


Spis treści:

Wstęp

Rozdział 1. Zjawiska patologiczne w ujęciu interdyscyplinarnym

Wprowadzenie

1.1. Pojęcie, rodzaje i przyczyny patologii

1.2. Charakterystyka zjawisk dewiacyjnych (patologicznych)

1.3. Patologie w środowisku pracy i ich klasyfikacja

1.4. Kultura organizacyjna a sposoby przeciwdziałania zjawiskom patologicznym

1.5. Psychologiczna i socjologiczna analiza środowiska pracy – psychospołeczne uwarunkowania

Rozdział 2. Osobowość pracownika a jego funkcjonowanie w zakładzie pracy

Wprowadzenie

2.1. Definicja osobowości i metody badań psychologicznych

2.2. Motywacje i potrzeby człowieka a czynniki ukierunkowujące działania pracownika

2.3. Środowisko pracy a możliwość zachowań patologicznych (uzależnień i innych patologii)

2.4. Psychospołeczne mechanizmy uzależnienia osobowości od alkoholu a funkcjonowanie pracownika w środowisku pracy i w rodzinie

Rozdział 3. Pracoholizm – nowe groźne uzależnienie

Wprowadzenie

3.1. Pojęcie, przyczyny oraz diagnoza pracoholizmu

3.2. Cechy osobowości osób uzależnionych – profil pracoholika

3.3. Sytuacja psychologiczna żon pracoholików oraz dzieci dorosłych pracoholików

3.4. Leczenie pracoholików – czy jest możliwe?

Rozdział 4. Wypalenie zawodowe jako skutek długotrwałego stresu zawodowego

Wprowadzenie

4.1. Pojęcie, przyczyny, objawy i skutki stresu zawodowego

4.2. Określenie, etapy wypalenia zawodowego oraz diagnoza

4.3. Wypalenie zawodowe w różnych zawodach

4.4. Walka z wypaleniem zawodowym

Rozdział 5. Mobbing jako patologia w środowisku pracy

Wprowadzenie

5.1. Określenie, fazy i przyczyny mobbingu

5.2. Sposoby mobbingowania pracownika przez mobbera i cechy mobbingu

5.3. Romans w pracy – czy to patologia?

Rozdział 6. Patologiczne zjawisko analfabetyzmu emocjonalnego jako przeciwieństwo empatii

Wprowadzenie

6.1. Pojęcie inteligencji ogólnej i emocjonalnej oraz rola emocji w funkcjonowaniu pracownika w firmie i życiu rodzinnym

6.2. Pojęcie i rola empatii w ujęciu interdyscyplinarnym

Rozdział 7. Zachowania nieasertywne pracowników: agresja, uległość i manipulowanie jako zachowania patologiczne

Wprowadzenie

7.1. Istota asertywności i diagnoza

7.2. Zachowania nieasertywne i sposoby obrony przed nimi

7.3. Plotka w organizacji i w życiu prywatnym – czy to przejaw agresji?


Rozdział 8. Patologiczne zjawiska związane z pracą: dyskryminacja, nietolerancja, ageizm, bezrobocie oraz emigracja zarobkowa

Wprowadzenie

8.1. Istota i przyczyny dyskryminacji w pracy

8.2. Bezrobocie – przyczyny i skutki psychologiczne i społeczne

8.3. Emigracja zarobkowa – sytuacja psychologiczna, rodzinna i społeczna emigrantów oraz zjawisko eurosieroctwa w Polsce

Wykaz dzieł wykorzystanych


304 strony, miękka oprawa

Po otrzymaniu zamówienia poinformujemy,
czy wybrany tytuł polskojęzyczny lub anglojęzyczny jest aktualnie na półce księgarni.

 
Wszelkie prawa zastrzeżone PROPRESS sp. z o.o. 2012-2022