ksiazki24h.pl
wprowadź własne kryteria wyszukiwania książek: (jak szukać?)
Twój koszyk:   1 egz. / 40.00 38,00   zamówienie wysyłkowe >>>
Strona główna > opis książki

BIZNESPLAN MODEL NAJLEPSZYCH PRAKTYK Z PŁYTĄ CD


SKRZYPEK JERZY T.

wydawnictwo: POLTEXT , rok wydania 2011, wydanie I

cena netto: 40.00 Twoja cena  38,00 zł + 5% vat - dodaj do koszyka

W książce zaprezentowano zestaw zasad i procedur sporządzania biznesplanu określany mianem modelu najlepszych praktyk, który jest wynikiem wieloletnich doświadczeń Autora. W kolejnych rozdziałach zostały omówione elementy modelu, proces konstruowania studium wykonalności i biznesplanu oraz wzajemne związki między nimi; zasady prezentacji przedsiębiorstwa i koncepcji realizowanego przedsięwzięcia; plan strategiczny, marketingowy i organizacyjny. Szczególne miejsce zajmuje problematyka związana z przygotowaniem planu finansowego projektu, w tym zasad sporządzania prognoz oraz analiz finansowych. Autor przedstawił także opis działań, które należy podjąć, aby model dostosować do wymogów nakładanych przez wytyczne do projektów współfinansowanych ze źródeł unijnych. Biznesplan opracowany według modelu najlepszych praktyk stosunkowo łatwo jest dostosować do wymagań potencjalnego inwestora. Pomocne są tu wskazówki praktyczne oraz przykłady skutecznych planów działania uzupełnione o słownik podstawowych terminów.
Integralną część książki stanowi płyta CD. Zawarte na niej dodatkowe materiały, a szczególnie program komputerowy BPLAN-7, powinny ułatwić Czytelnikowi przygotowanie własnego biznesplanu. Mogą być też wykorzystywane w trakcie zajęć dydaktycznych, w tym szkoleń menedżerskich. Do skorzystania z zawartości CD powinna wystarczyć aktualna wersja przeglądarki internetowej, funkcjonującej w środowisku WINDOWS, oraz aplikacja do odczytywania plików przygotowanych w formacie PDF. Czytelnicy, którzy posiadają pakiet biurowy, będą mogli skorzystać z dodatkowych prezentacji i aplikacji, przygotowanych przy użyciu arkusza kalkulacyjnego.

Książka jest adresowana do szerokiego grona Czytelników – przedsiębiorców przygotowujących się do realizacji projektów, osób sporządzających biznesplany, a także tych, którzy będą oceniać plany działania. Publikacja powinna być również pomocna dla studentów, uczniów na zajęciach z zakresu przedsiębiorczości oraz uczestników kursów i szkoleń biznesowych.

O AUTORZE
Jerzy Skrzypek – dr nauk ekonomicznych, pracownik Katedry Ekonometrii i Badań Operacyjnych Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie, praktyk w dziedzinie sporządzania biznesplanów, w tym planów finansowych, wykorzystywanych także przy opracowywaniu wniosków o dofinansowanie projektów z funduszy unijnych. Wykładowca na kursach i treningach menedżerskich z zakresu szeroko rozumianej przedsiębiorczości.


Wstęp
Rozdział 1
Model najlepszych praktyk sporządzania biznesplanu
1.1. Biznesplan i studium wykonalności
1.1.1. Podstawowe definicje
1.1.2. Przesłanki sporządzania biznesplanu
1.2. Zasady konstrukcji modelu najlepszych praktyk
1.2.1. Wprowadzenie
1.2.2. Elementy i struktura modelu
1.3. Proces konstrukcji biznesplanu
1.3.1. Wprowadzanie
1.3.2. Cykl życia projektu
1.3.3. Wspomaganie formułowania celów
1.3.4. Model symulacyjny w konstrukcji planu finansowego
1.4. Dostosowanie modelu najlepszych praktyk do wymogów inwestora
1.5. Krótkie podsumowanie
Rozdział 2
Charakterystyka przedsiębiorstwa oraz koncepcja realizowanego przedsięwzięcia
2.1. Zalecana struktura rozdziału
2.2. Charakterystyka przedsiębiorstwa
2.2.1. Dane przedsiębiorstwa
2.2.2. Historia przedsiębiorstwa
2.2.3. Zamierzenia na przyszłość
2.3. Identyfikacja przedsięwzięcia
2.3.1. Podstawowe zasady
2.3.2 Identyfikacja projektu spółki "CEGBUD"
2.3.3. Analiza wykonalności i rozwiązań alternatywnych
Rozdział 3
Plan strategiczny
3.1. Zalecana struktura rozdziału
3.2. Podstawowe założenia
3.3. Analiza strategiczna
3.3.1. Podstawowe zasady
3.3.2. Analiza SWOT dla spółki "CEGBUD"
3.4. Strategia przedsiębiorstwa
3.4.1. Cele działania przedsiębiorstwa
3.4.2. Ocena pozycji strategicznej
3.5. Wybór strategii oraz sposób jej wdrożenia
3.5.1. Wybór strategii
3.5.2. Wdrożenie strategii
Rozdział 4
Plany dziedzinowe
4.1. Zalecana struktura rozdziału
4.2. Plan marketingowy
4.2.1. Struktura planu marketingowego
4.2.2. Podstawowe cele strategiczne w sferze marketingowej
4.2.3. Analiza potrzeb klientów
4.2.4. Proponowane działania
4.2.5. Prognoza sprzedaży
4.2.6. Koszty sfery marketingowej
4.3. Plan techniczny
4.3.1. Zalecana struktura rozdziału
4.3.2. Opis produktów i usług
4.3.3. Nakłady inwestycyjne i odtworzeniowe
4.3.4. Koszty produkcji
4.4. Plan organizacyjny
4.4.1. Zalecana struktura rozdziału
4.4.2. Podstawowe cele strategiczne w sferze organizacyjnej
4.4.3. Harmonogram przedsięwzięcia
4.4.4. Organizacja pracy i zasoby ludzkie
4.4.5. Koszty zatrudnienia
Rodział 5
Plan finansowy
5.1. Zalecana zawartość rozdziału
5.1.1. Zadania stawiane przed planem finansowym
5.1.2. Elementy planu finansowego
5.2. Sporządzanie prognoz sprawozdań finansowych
5.2.1. Podstawowe zasady
5.3. Charakterystyka podstawowych sprawozdań finansowych
5.3.1. Wprowadzenie
5.3.2. Bilans
5.3.3. Rachunek zysków i strat
5.3.4. Rachunek przepływów pieniężnych
5.4. Potencjalne źródła finansowania projektów
Rozdział 6
Prognozy elementów planu finansowego
6.1. Kolejność sporządzania prognoz
6.2. Prognoza aktywów trwałych
6.3. Rachunek zysków i strat
6.3.1. Rachunek zysków i strat - wariant "koszty stałe i zmienne"
6.3.2. Rachunek zysków i strat - wariant porównawczy oraz kalkulacyjny
6.4. Aktywa obrotowe
6.5. Pasywa
6.6. Rachunek przepływów pieniężnych
Rozdział 7
Zestaw analiz finansowych
7.1. Wprowadzenie
7.2. Analiza płynności
7.2.1. Analiza trwałości finansowej projektu
7.2.2. Wskaźniki płynności finansowej
7.2.3. Kapitał obrotowy netto
7.3. Analiza rentowności
7.3.1. Poziom zysku netto
7.3.2. Wskaźniki rentowności (zyskowności)
? 7.3.3. Próg rentowności
7.4. Analiza zadłużenia
7.5. Analiza sprawności działania
7.6. Pozostałe analizy
7.6.1. Analiza wskaźnikowa DuPonta
7.6.2. Analiza kapitału oraz majątku przedsiębiorstwa
7.7. Ocena efektywności projektów inwestycyjnych
7.7.1. Wprowadzenie
7.7.2. Przygotowanie rachunku przepływów pieniężnych
7.7.3. Sposoby określenia stopy dyskontowej
7.7.4. Obliczanie wskaźników oceny efektywności projektu
7.7.5. Analiza wrażliwości
7.8. Wycena wartości przedsiębiorstwa
7.8.1. Wprowadzenie
7.8.2. Grupa metod majątkowych
7.8.3. Grupa metod dochodowych
7.8.4. Grupa metod mieszanych
7.8.5 Podsumowanie
Rozdział 8
Dostosowanie modelu najlepszych praktyk do wytycznych dla projektów współfinansowanych z funduszy unijnych
8.1. Wprowadzenie
8.2. Analiza finansowa
8.2.1. Założenia ogólne
8.2.2. Projekcja podstawowych sprawozdań finansowych
8.2.3. Sposób rozliczenia dofinansowania
8.2.4. Ustalenie poziomu dofinansowania z funduszy unijnych
8.2.5. Wskaźniki efektywności projektu
8.2.6. Ocena finansowej trwałości projektu
8.3. Analiza ekonomiczna
8.3.1. Założenia
8.3.2. Korekty o efekty fiskalne oraz korzyści i koszty społeczne
8.3.3. Wskaźniki ekonomicznej efektywności projektu
8.4. Analiza wrażliwości i ryzyka
Rozdział 9
Uwagi końcowe
9.1. Zalecane procedury
9.2. Aspekty techniczne
9.2.1. Opracowanie redakcyjne
9.2.2. Programy komputerowe
9.3. Dodatkowe materiały dydaktyczne
Słownik terminów
Bibliografia
Wykaz tabel
Wykaz rysunków
Wykaz wykresów
Wykaz wzorów

240 stron, format 165/235, miękka oprawa

Po otrzymaniu zamówienia poinformujemy,
czy wybrany tytuł polskojęzyczny lub anglojęzyczny jest aktualnie na półce księgarni.

 
Wszelkie prawa zastrzeżone PROPRESS sp. z o.o. 2012-2022