ksiazki24h.pl
wprowadź własne kryteria wyszukiwania książek: (jak szukać?)
Twój koszyk:   1 egz. / 104.00 98,80   zamówienie wysyłkowe >>>
Strona główna > opis książki

GLOBALIZACJA A SPOŁECZNE ASPEKTY PRZEOBRAŻEŃ I ZMIAN ORGANIZACYJNYCH


RED. POTOCKI A.

wydawnictwo: DIFIN , rok wydania 2009, wydanie I

cena netto: 104.00 Twoja cena  98,80 zł + 5% vat - dodaj do koszyka

W publikacji autorzy określili, jakie zmiany nastąpiły w funkcjonowaniu organizacji w aspekcie społecznym, co jest szczególnie istotne z tego względu, że organizacje są systemami społecznymi. Oznacza to, że tworzą je ludzie i od nich zależy upadek, trwanie, czy ich przyszły rozwój. Zatem zasadne jest udzielnie odpowiedzi na pytania: jak funkcjonuje pracownik w organizacji? Czy globalizacja wpłynęła na zmianę jego roli? Czy kapitał ludzki jest traktowany przez menedżerów jako najważniejszy czynnik rozwoju organizacji? Takich pytań nasuwa się oczywiście więcej. W książce zaprezentowano poglądy na te kwestie zarówno teoretyków, jak i praktyków zarządzania.

Pierwszy fragment książki zawiera rozważania o nowych rolach menedżerskich, o ich odpowiedzialności finansowej, ale również społecznej. Podnoszone są relacje menedżer – pracownik na tle internacjonalizacji działalności firm, w tym małych i średnich.

Globalizacja doprowadziła do powstania tzw. gospodarki opartej na wiedzy, której
w funkcjonowaniu organizacji odpowiada koncepcja zarządzania opartego na wiedzy. Eksponuje ona nie tylko znaczenie wiedzy posiadanej przez pracowników, ale i wiedzy skodyfikowanej
w postaci patentów, licencji, nowych rozwiązań organizacyjnych, techniczno-technologicznych. Istotnymi są tu zagadnienia oceny i efektywności wykorzystania potencjału wiedzy
w przedsiębiorstwie. Zwraca się coraz częściej uwagę na upadającą w naszych przedsiębiorstwach działalność badawczo-rozwojową.

Globalizacja opiera się m.in. na swobodzie przepływu kapitałów finansowych, dóbr, informacji, siły roboczej i możliwości przenoszenia miejsca funkcjonowania organizacji. Konsekwencją tego jest korzystanie z kultury narodowej zatrudnionych, ale i powstawanie nowych wyzwań
(w tym barier) dla zarządzania w warunkach wielokulturowości.

Owe wyzwania dotyczą także komunikowania się. Proces ten wspomagany jest nowoczesną techniką informatyczną, co z jednej strony pozwala na porozumiewanie się pracowników
w różnych częściach świata, na tworzenie wirtualnych zespołów wiedzy, a z drugiej rodzi problemy z ochroną informacji wykorzystywanych w procesie funkcjonowania organizacji.

Powyższe problemy zostały szczegółowo omówione w kolejnych częściach  publikacji.


Spis treści:


Wprowadzenie

Arkadiusz Potocki

Rozdział 1. Doskonalenie przywództwa i zarządzania kapitałem ludzkim

1. Organizacja w perspektywie psychoanalitycznej – wybrane zagadnienia

Adela Barabasz

2. Motywacyjne aspekty podejścia kompetencyjnego do zarządzania zasobami ludzkimi

Maria Białasiewicz

3. Pomiar i ocena skuteczności oraz efektywności przywództwa. Analiza teorii i praktyki

Ewa Czarnecka-Wójcik, Marian Wójcik

4. Ocena przez podwładnych jako narzędzie zmiany postaw pracowników

Małgorzata Grabus

5. Szkolenia on- i off-the-job we współczesnej organizacji

Marek Jabłoński

6. Pracownik w nowych warunkach techniczno-technologicznych przedsiębiorstwa

Zdzisław Jasiński

7. Diagnoza czynników motywacyjnych w podlaskich mikroprzedsiębiorstwach

Joanna Jończyk

8. Kultura organizacyjna w siłach zbrojnych RP a oczekiwania przyszłej kadry oficerskie

Joanna Kacała

9. Pracownik w czasach nowej gospodarki

Tomasz Kawka

10. Przedsiębiorca jako agent zmiany

Andrzej Kozina, Jolanta Walas-Trębacz
 

11. Nowoczesne systemy wynagrodzeń jako przejaw zmian w zarządzaniu zasobami ludzkimi

Anna Kwiecień

12. Zmiany w sferze pracy menedżerskiej w warunkach nowych form organizacji przedsiębiorstw

Stefan Lachiewicz

13. Kierunki zmian funkcji personalnej w przedsiębiorstwach

Tadeusz Listwan

14. Audyt menedżerski jako instrument zarządzania i rozwijania kadr kierowniczych na przykładzie Sitech Sp. z o.o.

Gabriel Łasiński, Piotr Głowicki, Ewa Korwek

15. Kompetencje menedżerów w procesie internacjonalizacji małych i średnich firm technologicznych

Marek Matejun

16. Wyłanianie elity w aspekcie zmian zarządzania zasobami ludzkimi firmy

Mieczysław Morawski

17. Charakter postaw i zachowań pracowniczych w warunkach turbulencji otoczenia

Katarzyna Piórkowska

18. Zmiany aktywności zawodowej kobiet w obliczu nowych wyzwań zarządzania przedsiębiorstwem

Estera Piwoni-Krzeszowska, Agnieszka Łakoma, Anna Kozłowska

19. Deficyt problematyki etyki biznesu w ofertach firm szkoleniowych

Janina Stankiewicz, Patrycja Łychmus, Hanna Bortnowska

20. Zachowania pracowników w fazie post merger

Magdalena Maria Stuss

21. Zachowania menedżerów w sytuacji kryzysu w przedsiębiorstwie

Anna Walecka

22. Zastosowanie controllingu personalnego w praktyce gospodarczej

Piotr Zając

Rozdział 2. Zarządzanie oparte na wiedzy

1. Zarządzanie innowacjami i jego wspomaganie wiedzą

Jerzy Baruk

2. Zarządzanie talentami jako koncepcja budowania lojalności i ograniczania odejść z organizacji kluczowych pracowników

Mariusz Cielemęcki

3. Pracownicy wiedzy jako wyzwanie dla zarządzania zasobami ludzkimi

Halina Czubasiewicz

4. Zarządzanie wiedzą w przedsiębiorstwach województwa podkarpackiego

Bernadetta Dziura

5. Podnoszenie sprawności systemu gospodarki odpadami w przedsiębiorstwie poprzez instytucjonalne wspomaganie organizacji procesów poznawczych

Grzegorz Kobyłko

6. Współczesne systemy pomiaru efektywności organizacyjnej

Marcin Kowalewski

7. Model systemu innowacyjności w przedsiębiorstwie bazującym na wiedzy

Leszek Kozioł

8. Wiedza akademicka w kreowaniu przedsięwzięć nowej technologii

Anna Kwiotkowska

9. Ochrona wiedzy w polskich organizacjach gospodarczych oraz w administracji publicznej

Piotr Lachowicz

10. Doskonalenie relacji uniwersytetu z otoczeniem na przykładzie wybranych uczelni technicznych

Krzysztof Leja

11. Wybrane czynniki determinujące prowadzenie działalności badawczo-rozwojowej

Paweł Łukasik

12. Przesłanki eventowego coachingu agenta wiedzy

Kazimierz Perechuda, Wojciech Idzikowski

13. Wokół pomiaru innowacyjności organizacji – zalety i wady działalności patentowej

Magdalena Pichlak

14. Pracownicy w gospodarce opartej na wiedzy

Anna Pietruszka-Ortyl

15. Metodyka oceny potencjału wiedzy w przedsiębiorstwie

Adam Stabryła

16. System zarządzania wiedzą na przykładzie TETA SA

Edyta Tabaszewska
 

17. Założenia modelu oceny efektywności organizacji uczącej się

Bernard Ziębicki

Rozdział 3. Zarządzanie w warunkach wielokulturowości

1. Postrzeganie procesów wielokulturowych w organizacji przez jej menedżerów

Katarzyna Gajek

2. Specyfika kultury organizacyjnej polskich przedsiębiorstw z perspektywy zarządzania wiedzą

Aldona Glińska-Neweś

3. Mariaże organizacyjne – konsekwencje kulturowe

Rafał Krupski, Sylwia Stańczyk
 

4. Kultura organizacji jako determinanta sprawności zmian

Ryszard Rutka, Małgorzata Czerska
 

5. Interpersonalne, grupowe, organizacyjne i interkulturowe przesłanki kształtowania komunikacji w organizacjach

Renata Winkler

Rozdział 4. Komunikacja we współczesnych organizacjach

1. Komunikacja pomiędzy grupami międzynarodowymi. Wyniki eksperymentu

Jolanta Bernais, Olaf Flak

2. Telepraca i technologie informacyjno-komunikacyjne jako narzędzia wspomagające niepełnosprawnych i wykluczonych na rynku pracy

Marek Makowiec

3. Komunikacja wewnętrzna a sprawność funkcjonowania organizacji

Marek Makowiec, Wojciech Matusiński

4. Zarządzanie zmianą w praktyce wdrażania systemów informatycznych klasy ERP

Marek Makowiec, Jacek Słowik

5. Skuteczność procesów komunikacji – prezentacja wyników badań empirycznych

Bogusz Mikuła

6. Telepraca jako sposób zwiększania elastyczności organizacji

Mirosław Moroz

7. Technologia sieci semantycznych w zarządzaniu przedsiębiorstwem

Grażyna Paliwoda-Pękosz

8. Wewnętrzna komunikacja werbalna w wybranych przedsiębiorstwach Małopolski w warunkach globalizacji

Arkadiusz Potocki

9. Wybrane problemy wdrażania systemów informatycznych w obszarze łańcucha dostaw dla potrzeb konsolidacji przedsiębiorstw

Jacek Słowik

10. Skuteczność pracy zespołu wirtualnego

Tomasz Stefaniuk


568 stron, B5, oprawa miękka

Po otrzymaniu zamówienia poinformujemy,
czy wybrany tytuł polskojęzyczny lub anglojęzyczny jest aktualnie na półce księgarni.

 
Wszelkie prawa zastrzeżone PROPRESS sp. z o.o. 2012-2022