W publikacji zaprezentowano sposoby skutecznego kierowania organizacjami na podstawie
doświadczeń menedżerskich praktyków
z różnych obszarów funkcjonalnych zarządzania przedsiębiorstwem.
Zespół autorski składa się w znakomitej większości z menedżerów wyższego szczebla
i konsultantów biznesowych, których przedsiębiorstwa odniosły lub odnoszą sukcesy na
różnych rynkach branżowych w kraju, a także, co wydaje się szczególnie istotne, na
rynkach zagranicznych.
Spis treści:
Wstęp
Rozdział 1. Zarządzanie relacjami w nowoczesnych kanałach dystrybucji
Iwona Sierzputowska
Wprowadzenie
1.1. Relacje występujące w nowoczesnym kanale dystrybucji
1.2. Relacje dostawców z sieciami detalicznymi w kanałach dystrybucji w Polsce
1.3. Sposoby równoważenia asymetrii w kanale dystrybucji
Podsumowanie
Literatura
Rozdział 2. Strategie konkurencji na rynku finansowania samochodów
Ryszard Hada
Wprowadzenie
2.1. Rynek motoryzacyjny i sektor finansowania samochodów
2.1.1. Rynek samochodowy w Polsce
2.1.2. Sektor finansowania samochodów
2.1.2.1. Segment kredytów samochodowych (w
tym gotówkowych)
2.1.2.2. Segment leasingu
2.1.2.3. Segment najmu
2.1.3. Sektor hurtowego finansowania samochodów dla dealerów (i
importerów)
2.2. Strategie konkurencji na rynku finansowania pojazdów
2.2.1. Analiza strategiczna otoczenia rynkowego finansowania
pojazdów
2.2.1.1. Analiza pięciu sił M.E. Portera
2.2.1.2. Mapa grup strategicznych
2.2.1.3. Profile konkurencyjne
2.2.2. Strategie konkurencji
2.2.2.1. Strategie rozwoju
2.2.2.2. Strategia niskich kosztów jako
przykład strategii cenowych
2.2.2.3. Przywództwo jakościowe
(zróżnicowanie/dyferencjacja)
2.2.2.4. Strategia zintegrowana
2.2.2.5. Przewaga technologii i innowacji
2.2.2.6. Modele zysku w strefie zysku:
kompleksowość, kontrola strategiczna
i powtarzalność
2.2.2.7. „Integracyjne” strategie
konkurencji
2.2.2.8. Strategie konkurencji zależne od
obszaru konkurencji
Podsumowanie
Literatura
Rozdział 3. Internet jako medium marketingu interaktywnego w
przedsiębiorstwie
Michał Grabowiecki
Wprowadzenie
3.1. Przesłanki powstania marketingu interaktywnego
3.2. Indywidualizacja działań marketingowych
3.3. Charakterystyka marketingu interaktywnego
3.3.1. Media w marketingu relacji 1:1
3.3.2. Internet jako podstawowe medium interaktywne
3.3.3. Wykorzystanie usług internetowych w marketingu
interaktywnym
Podsumowanie
Literatura
Rozdział 4. Sposoby utrzymania lojalności klientów na rynku B2B
Violetta Hamerska, Iwona Sierzputowska
Wprowadzenie
4.1. Istota koncepcji marketingu partnerskiego 96
4.2. Relacje partnerskie na rynku B2B między dostawcą a nabywcą
4.3. Relacje transakcyjne a relacje długoterminowe
4.4. Typy relacji i modele współpracy na rynku B2B
4.5. Zaufanie i lojalność jako czynnik trwałych więzi pomiędzy dostawcą a nabywcą
4.6. Sposoby i narzędzia służące budowaniu i zarządzaniu relacją
Podsumowanie
Literatura
Rozdział 5. System ocen pracowników jako narzędzie zarządzania zasobami
ludzkimi w przedsiębiorstwie
Katarzyna Budzik
Wprowadzenie
5.1. Cele wprowadzenia systemu oceniania pracowników
5.2. Opracowanie procesu oceny pracowniczej
5.3. Wprowadzanie systemu ocen
5.4. Ocenianie jako umiejętność
5.5. Skuteczność ocen okresowych
5.6. Problemy z oceną
5.7. Zarządzanie procesem oceniania
Podsumowanie
Literatura
Rozdział 6. Etyczna sprzedaż ubezpieczeń
Anna Michałek
Wprowadzenie
6.1. Etyka w biznesie – wyzwania i problemy
6.2. Etyka zawodowa ubezpieczycieli – konieczność czy mit?
6.3. Kodeks etycznych zachowań w branży ubezpieczeniowej
6.4. Zasady etyki a sprzedaż ubezpieczeń
6.5. Nieetyczne praktyki oraz ich wpływ na rynek usług ubezpieczeniowych
Podsumowanie
Literatura
Rozdział 7. Zarządzanie przedsiębiorstwem deweloperskim przy uwzględnieniu
opcji realnych
Jacek Spoczyński
Wprowadzenie
7.1. Istota opcji realnych
7.2. Wycena opcji realnych
7.3. Klasyfikacja opcji realnych związanych z działalnością deweloperską
7.4. Wpływ opcji realnych na decyzje strategiczne firmy
Podsumowanie
Literatura
Rozdział 8. Strategie ekspansji rynkowej korporacji ponadnarodowych
Krzysztof Czyżewski
Wprowadzenie
8.1. Podstawy teoretyczne strategii ekspansji rynkowej korporacji
8.2. Motywy i determinanty ekspansji rynkowej
8.3. Strategie ekspansji rynkowej korporacji ponadnarodowej
8.4. Ewolucja strategii ekspansji rynkowej – obecne trendy
Podsumowanie
Literatura
Rozdział 9. Wpływ różnic kulturowych na zarządzanie organizacją - praktyka
zarządzania międzykulturowego w hiszpańskiej Katalonii
Sławek Mikulski
Wprowadzenie
9.1. Podstawowe orientacje kulturowe a zarządzanie międzykulturowe
9.2. Podstawowe wartości w kulturze hiszpańskiej
9.3. Sytuacja rynkowa analizowanego przedsiębiorstwa
9.4. Istotne elementy przygotowania do wdrożenia i pełnienia roli menedżera w
środowisku wielokulturowym
9.4.1. Fazy aklimatyzacji kulturowej
9.4.2. Poznawanie i dostosowanie w organizacji
9.5. Zarządzanie organizacją w środowisku międzykulturowym
9.5.1. Uwarunkowania pracy na stanowisku menedżera w otoczeniu
międzykulturowym
9.5.2. Etap zarządzania organizacją w sytuacji lepszego jej poznania
9.5.3. Stereotypy i uprzedzenia w międzykulturowym środowisku biznesowym
9.5.4. Realizacja strategii firmy a kultura
9.5.5. Wprowadzanie zmian w organizacji w kulturze hiszpańskiej (na
przykładzie zmian systemów motywacyjnych)
9.5.6. Sojusze w organizacji w kulturze hiszpańskiej
9.5.7. Komunikacja w firmie wielokulturowej
9.5.8. Efekty pracy w organizacji wielokulturowej
9.5.9. Znaczenie indywidualnych cech i predyspozycji menedżera w
wielokulturowym środowisku biznesowym
9.6. Rekomendacje dla menedżerów podejmujących się zarządzania organizacjami
zróżnicowanymi kulturowo
Podsumowanie
Literatura
Rozdział 10. Strategiczny wybór "adaptacja versus standaryzacja":
globalna strategia marketingowa firmy międzynarodowej
Łukasz Chałaczkiewicz
Wprowadzenie
10.1. Standaryzacja strategii marketingowych
10.2. Teoretyczne koncepcje standaryzacji
10.3. Próba stworzenia nowego modelu standaryzacji strategii marketingowej
Podsumowanie
Literatura
Rozdział 11. System decyzyjny w przedsiębiorstwie a standaryzacja programów
marketingowych: nowe tendencje na przykładzie polskiego rynku dóbr konsumpcyjnych
Mariusz Sagan
Wprowadzenie
11.1. Strategie marketingowe przedsiębiorstw międzynarodowych na rynkach zagranicznych
i rynku globalnym: standaryzacja versus adaptacja
11.2. System decyzyjny w korporacji a możliwości jej ekspansji opartej na unifikacji
programów marketingowych na poszczególnych rynkach docelowych
11.2.1. Charakterystyka systemu decyzyjnego w badanych podmiotach
międzynarodowych
11.2.2. Forma podległości organizacyjnej oraz zakres centralizacji decyzji
marketingowych
a standaryzacja
11.3. Rekomendacje dla polskich podmiotów realizujących opcję internacjonalizacji
Podsumowanie
Literatura
Noty o autorach
288 stron, B5, oprawa miękka