ksiazki24h.pl
wprowadź własne kryteria wyszukiwania książek: (jak szukać?)
Twój koszyk:   0 zł   zamówienie wysyłkowe >>>
Strona główna > opis książki

E-LEARNING W BIZNESIE I EDUKACJI


WOŹNIAK J.

wydawnictwo: WAIP , rok wydania 2009, wydanie I

cena netto: 49.00 Twoja cena  46,55 zł + 5% vat - dodaj do koszyka

Książka jest adresowana do wszystkich osób zainteresowanych wykorzystaniem technologii e-nauczania, zarówno pedagogów, jak i osób zarządzających rozwojem zasobów ludzkich. Może być wykorzystywana zarówno jako podręcznik akademicki, jak i źródło praktycznych informacji dla osób rozważających wykorzystywanie metod e-learningowych w szkoleniach organizacyjnych i nauczaniu dorosłych. Prezentuje aktualne dyskusje toczone wśród praktyków i badaczy potencjału nauczania wspomaganego nowymi technologiami.


Spis treści:

CZĘŚĆ PIERWSZA
e-Learning jako narzędzie edukacyjne

Rozdział 1
Działalność edukacyjna w organizacjach
1.1. Tradycyjne rozumienie szkoleń w naukach o zarządzaniu
1.2. Dwa rodzaje szkoleń w organizacjach
1.3. Rozwijanie umiejętności pracowników poprzez różne rodzaje uczenia

Rozdział 2
e-Learning jako kształcenie na odległość
2.1. Sposoby definiowania e-learningu
2.2. Kształcenie na odległość a samokształcenie - problem certyfikacji kompetencji
2.3. e-Learning jako sposób rozwiązania problemów kształcenia na odległość
2.4. Motywatory do wykorzystywania narzędzi e-learningowych
2.5. Motywowanie osób uczących się w kursach e-learningowych i w szkoleniach tradycyjnych
2.6. Jakie treści wymagają uzupełnienia nauczania e-learningowego poprzez szkolenia w sali

Rozdział 3
Typologie e-learningu ze względu na rodzaje komunikacji
3.1. Zróżnicowania komunikacyjne w e-learningu
3.2. Trzy typy rozumienia interaktywności w kursie e-learningowym
3.3. e-Learning trzeciego poziomu a strategie zarządzania wiedzą w organizacjach

Rozdział 4
Porównanie tradycyjnych i e-learningowych narzędzi dydaktycznych
4.1. Kwestionariusz autodiagnozy jako narzędzia e-learningu
4.2. Wykład i samouczek treści
4.2.1. Instrukcje
4.2.2. Prezentacja informacji
4.2.3. Podsumowanie dyskusji grupowej
4.3. Ćwiczenia symulacyjne
4.3.1. Definiowanie ćwiczeń symulacyjnych w polskiej literaturze szkoleniowej
4.3.2. Symulowanie rozmów jako typ ćwiczeń symulacyjnych
4.3.3. Symulacje stosowane w e-learningu
4.3.4. Symulacje stosowane w e-learningu w polskich przedsiębiorstwach

Rozdział 5
Fazy dojrzewania rynku e-learningu
5.1 Etapy rozwoju e-learningu w przedsiębiorstwach amerykańskich
5.2. Uczenie na życzenie i formy jego realizacji

CZĘŚĆ DRUGA
Praktyka e-learningu w Polsce

Rozdział 1.
Tło - przykłady e-learningu ze sfery niekorporacyjnej
Przykład 1. Centrum Edukacji Obywatelskiej (CEO) - nauczanie przez działanie
Przykład 2. Przeciwstawne typy e-learningu na rynku akademickim
w Polsce
2.1. Polski Uniwersytet Wirtualny (PUW)
2.2. Typy uniwersytetów internetowych w USA a PUW
2.3. e-Learning jako nowy model kształcenia akademickiego
2.4.Wirtualny Kampus UMCS, czyli oddolne budowanie e-learningu akademickiego

Rozdział 2.
Polski e-learning korporacyjny - dostawcy
Przykład 3. House of Skills
Przykład 4. Wiedzanet
Przykład 5. Smart Education
Przykład 6. MyNetwork Polska
Przykład 7. Instytut Edukacji Interaktywnej Estakada.pl sp. z o.o.

Rozdział 3
Rynek odbiorców szkoleń e-learningowych
Przykład 8. Telekomunikacja Polska SA
8.1. Początki e-learningu
8.1.1. Projekt CRM
8.1.2. Pierwsze projekty szkoleniowe
8.1.3. System kompetencyjny jako bodziec do rozwoju szkoleń e-learningowych
8.2. Zarządzanie szkoleniami i współczesność e-learningu w TPSA
Przykład 9. Bank Śląski
Kursy kompetencyjne
Rynek dostawców usług e-learningowych z punktu widzenia Banku Śląskiego
Przykład 10.XPolska
Podsumowanie
Praktyka e-learningu korporacyjnego w Polsce roku 2008
Konkluzje
Przyszłość wykorzystania narzędzi e-learningowych - próba prognozy


Załącznik metodologiczny
Metodologia wykorzystywanych w pracy badań terenowych nad e-learningiem w Polsce
1. Wprowadzenie - Uzasadnienie wyboru metodyki badań terenowych
2. Charakter wyników badania
3. Etapy badania
4. Charakter próby
5. Założenia i kontekst wywiadów
6. Cele i etapy wywiadów pogłębionych
7. Autoryzacja
8. Zestawienie wywiadów - respondenci i firmy
Literatura


268 stron, B5,  oprawa miękka

Po otrzymaniu zamówienia poinformujemy,
czy wybrany tytuł polskojęzyczny lub anglojęzyczny jest aktualnie na półce księgarni.

 
Wszelkie prawa zastrzeżone PROPRESS sp. z o.o. 2012-2022