ksiazki24h.pl
wprowadź własne kryteria wyszukiwania książek: (jak szukać?)
Twój koszyk:   0 zł   zamówienie wysyłkowe >>>
Strona główna > opis książki

KOMPETENCJE PRACOWNICZE W ORGANIZACJACJI UCZĄCEJ SIĘ METODY DOSKONALE.


JABŁOŃSKI M.

wydawnictwo: C.H. BECK , rok wydania 2009, wydanie I

cena netto: 44.75 Twoja cena  42,51 zł + 5% vat - dodaj do koszyka

Kompetencje pracownicze  w ogranizacji uczącej się. Metody doskonalenia i rozwoju

  • Kompetencje pracownicze są obecnie jednym z głównych czynników  warunkujących uzyskanie przewagi konkurencyjnej zarówno na rynku krajowym, jak i międzynarodowym. Dlatego też zagwarantowanie ciągłego doskonalenia i rozwoju tych kompetencji staje się dziś koniecznością.
  • W książce podjęto próbę całościowego spojrzenia na problematykę doskonalenia kompetencji pracowniczych organizacji nie tylko mających charakter gospodarczy, lecz i niekomercyjny. Celem Autora jest zaprezentowanie metodyki rozwoju tych kompetencji.
  • Publikacja kierowana jest do wykładowców i studentów szkół wyższych na kierunkach ekonomicznych i zarządzania, przede wszystkim zaś zarządzania zasobami ludzkimi. Jej treść powinna również zainteresować menedżerów i pracowników komórek personalnych oraz szkoleniowców prowadzących kursy dotyczące zarządzania ludźmi.

„Niniejsza pozycję zaliczam do zbioru publikacji typu „advanced study", co oznacza, że dodatkowymi czytelnikami będą „menedżerowie-koneserzy", poszukujący nowinek i nietypowych narzędzi uzyskiwania przewagi konkurencyjnej. (...) Uzupełni ona niewątpliwie dotkliwa lukę wydawnicza na polskojęzycznym rynku publikacji książkowych poświęconych nowatorskim, autorskim, oryginalnym rozwiązaniom, projektom i narzędziom doskonalenia organizacji(...), a w szczególności organizacji uczącej się".

Prof. zw. dr hab. Kazimierz Perechuda


Spis treści:

Wstęp


Część 1. Wiedza i organizacyjne uczenie się


Rozdział 1. Wiedza czynnikiem konkurencyjności przedsiębiorstw
1.1. Wiedza "pierwotnym" zasobem organizacji
1.2. Wiedza organizacyjna w wybranych typach organizacji
1.3 Współczesne ujęcia wiedzy organizacyjnej
1.4. Rozmyty charakter wiedzy współczesnej organizacji
Pytania
Literatura zalecana


Rozdział 2. Proces organizacyjnego uczenia się jako czynnik rozwoju organizacji
2.1. Uczenie się "pierwotną" funkcją organizacji
2.2. Proces organizacyjnego uczenia się wyznacznikiem współczesnej
organizacji
2.3. Kluczowe aspekty procesu organizacyjnego uczenia się
2.4. Pętle procesu organizacyjnego uczenia się
Pytania
Literatura zalecana


Rozdział 3. Organizacja ucząca się wzorcem współczesnego przedsiębiorstwa

3.1. Istota i atrybuty organizacji uczącej się
3.2. Organizacja ucząca się w świetle dualistycznej koncepcji bytu
realnego
3.3. Organizacja ucząca się jako system
3.4. System idealny organizacji uczącej się
Pytania
Literatura zalecana


Rozdział 4. Funkcje kierownicze
4.1. Funkcja identyfikacji
4.2. Funkcja organizowania
4.3. Funkcja komunikowania
4.4. Wytyczne realizacji funkcji kierowniczych
Pytania
Literatura zalecana


Część 2. Kompetencje pracownicze a rozwój organizacji


Rozdział 5. Istota i komponenty kompetencji pracowniczych
5.1. Kompetencje pracownicze w ujęciu statycznym
5.2. Dynamiczne ujęcie kompetencji pracowniczych
5.3. Talenty pracownicze
Pytania
Literatura zalecana


Rozdział 6. Kluczowe kompetencje organizacji źródłem przewagi konkurencyjnej
6.1. Geneza i istota kluczowych kompetencji organizacji
6.2. Kluczowe kompetencje przedsiębiorstwa pochodną kompetencji
pracowniczych
6.3. Holistyczne założenia analizy kompetencji w organizacji
6.4. Kompetencyjny model tworzenia wartości w organizacji
Pytania
Literatura zalecana


Rozdział 7. Kompetencje pracownicze determinantą kapitału intelektualnego organizacji
7.1. Kapitał intelektualny składnikiem wartości organizacji
7.2. Kompetencje pracownicze podstawą analizy kapitału intelektualnego
organizacji
7.3. Założenia i wytyczne analizy kapitału intelektualnego
Pytania
Literatura zalecana


Rozdział 8. Kompetencje menedżerskie czynnikiem rozwoju organizacji
8.1. Rola menedżerów w rozwoju organizacji
8.2. Rola menedżerów według teorii wzrostu przedsiębiorstwa
E.T. Penrose
8.3. Role menedżerów w organizacji uczącej się
8.4. Kompetencje menedżerskie jako zdolność odgrywania ról
Pytania
Literatura zalecana


Rozdział 9. Metody i techniki kształtowania kompetencji pracowniczych w organizacji uczącej się
9.1. Źródła rozwoju kompetencji pracowniczych
9.2. Znaczenie szkoleń na stanowiskach pracy
9.3. Instrumenty rozwoju kompetencji pracowniczych
Pytania
Literatura zalecana


Część 3. Kształtowanie kompetencji pracowniczych w organizacji uczącej się

Rozdział 10. Formułowanie funkcji kompetencji pracowniczych
10.1. Systemowa interpretacja funkcji kompetencji pracowniczych
10.2. Funkcje kompetencji pracowniczych na tle podejścia sytuacyjnego
10.3. Funkcje kompetencji a kategorie pracy
Pytania
Literatura zalecana


Rozdział 11. Metodologiczne aspekty kształtowania kompetencji
11.1. Wytyczne z perspektywy nowoczesnych koncepcji zarządzania
11.2. Benchmarking - imitacja
11.3. Zarządzanie wiedzą - wzmacnianie
11.4. Reengineering - modelowanie
11.5. Ramowa metodyka kształtowania kompetencji pracowniczych
Pytania
Literatura zalecana


Rozdział 12. Szkolenia off-the-job w organizacji uczącej się
12.1. Rola szkoleń off-the-job
12.2. Zakres szkoleń off-the-job
12.3. Integracja szkoleń on- i off-the-job w działaniu czysto umysłowym
Pytania
Literatura zalecana


Rozdział 13. Zmienne sterowania procesami rozwoju kompetencji
13.1. Cel i podłoże procesów rozwoju kompetencji pracowniczych
13.2. Model rozwoju kompetencji pracowniczych
13.3. Kontrolowanie i motywowanie
Pytania


Rozdział 14. Metoda oceny kompetencji pracowniczych w oparciu o logikę zbiorów rozmytych
14.1. Przesłanki zastosowania metody
14.2. Kompetencje pracownicze jako zmienna lingwistyczna
14.3. Wnioskowanie przybliżone na zmiennych lingwistycznych
Pytania
Literatura zalecana


Rozdział 15. Scenariusze doskonalenia kompetencji pracowniczych
15.1. Założenia koncepcji planowania scenariuszowego
15.2. Etapy opracowywania scenariuszy w organizacji uczącej się
15.3. Transformacja funkcji kompetencji pracowniczych
Pytania
Literatura zalecana


Rozdział 16. Instrumenty stymulujące zarządzanie wiedzą
16.1. Promowanie zaangażowania pracowników
16.2. Organizacyjne instrumenty wspierające innowacje
16.3. Sposoby generowania pomysłów


Pytania
Literatura zalecana
Zakończenie
Bibliografia
Słowniczek
Indeks

 


220 stron, oprawa miękka

Po otrzymaniu zamówienia poinformujemy,
czy wybrany tytuł polskojęzyczny lub anglojęzyczny jest aktualnie na półce księgarni.

 
Wszelkie prawa zastrzeżone PROPRESS sp. z o.o. 2012-2022