Twarze teraźniejszości biznesu są powszechnie znane. Należą do nich m.in.: Bill
Marriot, Leonard Lauder, Bill i Joe Coors. Czas spojrzeć na twarze Przyszłości Biznesu,
spadkobierców najbardziej znanych, prywatnych i akcyjnych firm Ameryki. Istnieją
dziesiątki młodych kierowników, których nazwiska przykuwają uwagę. Potomkowie
sławnych w biznesie rodzin dziedziczą firmy, a potem przekształcają je według
własnego upodobania.
Jeśli odziedziczenie, a potem poprowadzenie znanej firmy jest mitycznym amerykańskim
marzeniem, tutaj mamy szanse zobaczyć,
czy rzeczywistość jest równie piękna jak to marzenie.
Rzadko zdarza się, by młodych następców darzono poważaniem na jakie sobie zasłużyli
zapałem, z jakim przejęli, kształtowali i często zrewolucjonizowali i tak bardzo dobre
firmy swoich rodzin. Jan Pottker kładzie kres poglądowi, jakoby odziedziczone
dziedzictwo pozbawiło znaczenia ich ambicję, świetne wykształcenie, ciężką pracę i
chęć walki.
„Ludzie sukcesu” to historia znanych i bogatych spadkobierców fortuny:
- którzy kontynuowali realizację rodzinnego biznesu,
- poszukiwali nowych pomysłów na rozwój rodzinnych marek,
- ale także tych, którzy zrezygnowali z życia w biznesie.
Pięćdziesiąt autentycznych opowieści o ludziach, którzy żyją tak, jak wielu z nas
może jedynie marzyć. Opisani w niej następcy pokazują, co znaczy kierować firmą w
młodym wieku, jak to jest być dzieckiem lub wnukiem lidera biznesu. Mówią, jak
wygląda dorastanie człowieka, którego nazwisko jest jednocześnie słynną nazwą
firmową, którą każdy rozpoznaje. Jan Pottker przedstawia sylwetki najwybitniejszych
spadkobierców amerykańskiej fortuny i dzieli ich na 7 grup: innowatorów, odtwórców,
konserwatystów, rezerwowych, strażników, burzycieli, buntowników.
Poświęć jeden weekend, aby zobaczyć jak:
- innowatorzy poszukują wyzwań i zmieniają kierunek działania odnoszącej już sukcesy
firmy,
- odtwórcy świadomie odwzorowują sposób, w jaki prowadzili firmę ich rodzice,
- rezerwowi współuczestniczą ze swoimi rodzicami w prowadzeniu biznesu,
- strażnicy wspierają rozwój firm, nie odgrywając ról zarządczych w firmach,
- burzyciele walczą o pieniądze i władzę nad firmą,
- buntownicy, dzięki swoim silnym poglądom szukają w życiu własnej drogi, przeważnie
idącej w kierunku przeciwnym do drogi wytyczonej przez ich rodziców.
Napisano już kilka książek o firmach rodzinnych, ale książka Jan Pottker to obraz
jedyny w swoim rodzaju. Publikacja jest pierwszą prezentacją młodego pokolenia
wielkich, czasem ogólnoświatowych firm rodzinnych. Niezależnie od tego, czy są firmami
prywatnymi czy publicznymi, wszystkie skupiają się na celach długoterminowych, których
głównym założeniem jest utrzymanie firmy w następnych pokoleniach.
„Trzy czwarte ankietowanych Amerykanów wyznało magazynowi „The Times”, że ich
marzenia to prowadzenie własnego, dobrze prosperującego biznesu. Ludzie zaczynają
chcieć kierować własną firmą w wieku, w którym potrafiliby się nią cieszyć i
kształtować wedle swoich wyobrażeń.”
Spis treści:
Rozdział I INNOWATORZY
Ronald J.Gidwitz – Helene Curtis Industries, Inc.
Dobrze wygląda – i dobrze działa
Roger I Michael Kingowie – King World Productions, Inc
Czy obróci się koło fortuny?
Micky Arison – Carnival Cruise Lines, Inc
Ceny w dół – żagle w górę
Christie Hefner – Playboy Enterprises, Inc
Playboy poprawia sylwetkę
Genie I Robert L. Pressmanowie – Barneys New York
Innowcja na skalę generacji
Dean i Kathleen Hammondowie – Hammond, Inc.
Kreśląc mapę przyszłosci
Rance I Keith Crain – Crain Communications, Inc.
Podzielona władza
Craig O. McCaw – McCaw Cellular Communications, Inc
Żegnaj, Ma Bell; Witaq, Craigu McCaw!
Rozdział II ODTWÓRCY
Leon Tempelsman – Lazare Kaplan International, Inc
Rodzina jest wieczna
Kenneth J.Feld – Ringlings Bros. And Barnum and Bailey Combined Show, Inc.
Ewolucje bez siatki
Thomas M.Bloch – H&R Block, Inc.
Nowy chłopak w naszym bloku
Robert Haft – Crown Books Corp.
Obniżkowa dynastia
Daniel P.Amos – AFLAC
Ubezpieczając następstwo
Alan G. Hassenfeld – Hasbro, Inc.
Przechodzisz przez “START” i otrzymujesz
Rozdział III KONSERWATORZY
Peter H.Coors – Adolph Coors Company
W Adolph Coors warzą nową kulturę
William G.Davidson – harley-Davidson, Inc.
Stylowy prosiak
Robert D. Haas – Levi Strauss & Co.
Dopasowując ideały do zysków
Knight i Todd Kiplinger – The Kiplinger Washington Editors, Inc.
Przyszłość na kredyt
Ellen I Melvin Gordon – Tootsie Roll Industries, Inc
Słodka rodzinka
Donna Wolf Steingerwaldt – Jockey International, Inc.
Z cuglami w rękach
Rozdział IV REZERWOWI
Fred i Dawid Hochbeerowie – Lilian Vernon Corporation
„Mama jest genialna”
Katie i Bill Ford – Ford Models, Inc.
„Dzieci, poznajcie nową koleżankę. Nazywa się Kim Basinger i będzie mieszkać z
wami w pokoju”
Stephen G. i John W. Marriott III – Marriott Corporation
Zaczynając od podstaw
David, Douglas i Timothy T. Crane’owie – Crane& Company, Inc.
Nie szkoda papieru
Kataryn Klinger – Georgette Klinger Salons, Inc
Dziecko poniedziałku
Wendy Thomas – Wendy’s International, Inc
Pyszna córeczka Dave’a
William Lauder – Ester Lauder, Inc.
Czy zielone przemieni się w złote?
Emily Cynader Woods – J. Crew Group, Inc.
Handel życiowym towarem
Rozdział V STRAŻNICY
Marshall Field V – Field Corporation
Pokolenia zdobywców
Lawrences S. Philips – Philips-Van Heusen Corporation
As w rękawach
Rodzina Waltonów – Wal-Mart Stores, Inc.
Opiekunowie 22 miliardów dolarów.
Rodzina Ewinga M.Kauffmana – Marion Merell Dow, Inc|
Trzeba mieć serce
Rodzina Gerberów – Gerger Produkts Company
Praca w Radzie nie jest taka straszna
Rodzina Cabotów – Cabot Corporation
Dynastia czarnych pieniędzy
Rodzina Mellingerów – Fredericks of Hollywood
Od sprośności do elegancji
Rozdział VI BURZYCIELE
Rodzina Schoenów – U-Haul International, Inc.
„Panie prezesie, jestem pana ojcem!”
Rodzina Dorrance”ów – Campbell Soup Company
Zupy Campbell gotują się
Rodzina Johnsonów – Johnson Products Company
Walczące rodzeństwo
Rodzina Farah – Farah Inc.
Nie ma rodziny i nie ma firmy
Rodzina Kochów – Koch Industries, Inc.
Krew, ropa i pieniądze
Rodziny Milliken i Stout – Milliken & Co., Inc.
Rozplątując rodzinny interes
Rodzina Brownów – Brown-Forman Corporation
Gorzka wódka
Rozdział VII BUNTOWNICY
Gordon Getty (Getty Oil) – P.A.J.W. Corporation
Jazda bez oleju
Ted Field (Field Enterprises) – Interscope Communications
Jeżeli szklany pantofelek będzie pasował
James Gamble (procter&Gamble) – Uniwersytet Massachusetts
Czy to się da wyprać?
George Pillsbury (Pilsbury Foods) _ the Funding Exchange
To prawdziwy Pillsbury – jemu musi się udać
Adam Hochschild (AMAX) – casopismo “Mother Jones”
Niespójny stop
Patricjk Reynolds (RjR Nabisco) – Ruch “Obywatele w Walce o Bezdymną Amerykę”
Bezdymny Reynolds
John Robbins (Baskin-Robbins) – Fundacja Earth Save
Szelest Amazońskiej Puszczy
Michael Butler (Butler Paper, Butler Aviation) – Produkcja teatralna I filmowa
Twórca musicalu Hair
512 stron, oprawa miękka