|
SZLACHETNA FIRMA
LLOYD T. wydawnictwo: C.KREOWANIA LIDERÓW , rok wydania 1995, wydanie I cena netto: 90.10 Twoja cena 85,60 zł + 5% vat - dodaj do koszyka Czym jest Firma? Czy kiedykolwiek zastanawiałeś się nad tym pytaniem?. Na co dzień
słyszysz, jak złe są firmy, negujesz praktykowane rozwiązania, wytykasz błędy,
obarczasz szeroko pojęty biznes brakiem powodzenia u siebie i swoich najbliższych. A jak
naprawdę jest z tymi „czarnymi charakterami” współczesności?
Panuje ogólne przekonanie, że firmy to ohydne, brutalne i zupełnie niegodne zaufania
stworzenia. Ich niezaspokojona chęć zysku jest odbiciem ciemnej strony natury ludzkiej.
Według ogólnoludzkich kryteriów, firmy posiadają nadmiernie zdziczałą energie.
Zastanawiamy się, jak to możliwe, aby w cywilizacji XXI wieku człowiek tworzył
przedsiębiorstwa, które są odbiciem czarnych charakterów. Skoro jesteśmy twórcami
firm, dlaczego nie są one bardziej podobne do nas, do naszej wrażliwości, czułości,
empatii? Dlaczego musimy kiełznać je prawami, skuwać przepisami?
Spójrz na swoją firmę z innej perspektywy:
- zobacz ją jako „inteligentny gatunek pozaludzki”, na stosunkowo wczesnym etapie
ewolucji,
- spraktykuj, jak teoria ewolucji może być gotowym modelem dynamicznej teorii ekonomii
biznesu,
- prześledź, jak firmy stają się championem postępu i wykorzystaj zmiany
technologiczne,
- przeanalizuj, w jaki sposób przesunięcie układu sił z pieniędzy na ludzi może być
bodźcem dla rozwoju,
- przekonaj się, co tak naprawdę może zyskać firma dzięki inwestycjom w
umiejętności i doświadczenie pracowników,
- odkryj najnowsze tajemnice sukcesu w biznesie,
- poznaj odpowiedź na pytanie: czym są „szlachetne” strategie i jak możesz je
wprowadzić do swojej firmy.
Tom Floyd udowadnia, że niechęć jaką czujemy dla firm jest rezultatem błędnego ich
pojmowania. Błąd ten bierze się z dwóch przekonań. Po pierwsze, że firma jest
wytworem ludzkim. PO drugie, że wszystkie wytwory ludzkie, z powodu swojego pochodzenia,
musza ucieleśniać wartości ich twórców. Pierwsze w tych przekonań jest prawdziwe,
ale bez znaczenia. Drugie jak pokazuje autor – błędne.
Świat firm przechodzi z ery feudalnej, w której podstawowymi cechami, niezbędnymi do
przetrwania, były siła i agresja,
do ery demokratycznej, w której kluczem do trwałego sukcesu
są takie cechy, jak przyjacielskość, dobre układy sąsiedzkie
i skłonność do współpracy.
„Szlachetna firma” to najbardziej praktyczny poradnik menedżera. Jej celem jest
zaszczepienie idei szlachetnej firmy; opisanie podstawowych elementów szlachetnej
strategii, ukazanie, jak taka strategia może być rozwinięta i zastosowana w
indywidualnych przypadkach i objaśnienie jak i dlaczego szlachetna strategia zdaje
egzamin w praktyce.
Książka jest owocem fascynacji Floyd’a biznesem i finansami. Tym dwóm obszarom poświęcił
ponad 20 lat swojego życia. W jego przekonaniu na rozwój intelektualny jednostek ma wpływ
pewna ilość wielkich koncepcji. Swoje teorie oparł na podstawie: „A Theory of Justice
Johna Rawlsa, esejów Stephena Jaya Goulda, „The Selfish Gene i The Blind Watchmarker
Richarda Dawkinsa, The Evolution of Cooperation Roberta Axelroda i The Share Economy
Martina Weitzmana.
Na stronach książki odnajdziesz odwołania do:
- darwinowskiej teorii ewolucji,
- alokacyjnej mocy wolnego rynku,
- popperowskiego modelu postępu naukowego,
- kooperacyjnego modelu biznesu oraz zasad teorii gry.
„…zmiany na rynku i ewolucji korporacji spowodowały powstanie całkowicie nowych
strategii zarządzania firmami. Tom Lloyd zarysował strategię zarządzania opartą o
siłę słabości rynku. Podążając śladami największych światowych korporacji Lloyd
ukazał korzyści płynące z nowego sposobu myślenia i zarządzania. Autor pokusił się
o zdefiniowanie firm, których największym kapitałem są ludzie i które osiągają na
rynku większe korzyści finansowe o ponad 80% niż konkurencja.”
- International Management
309 stron, oprawa miękka
Po otrzymaniu zamówienia poinformujemy, czy wybrany tytuł polskojęzyczny lub
anglojęzyczny jest aktualnie na półce księgarni.
|