Chaos
Zarządzanie i marketing w erze turbulencji
Konsekwencje zapaści finansowej z 2008 roku coraz bardziej dają się we
znaki, a firmy, branże i całe rynki albo jeszcze z trudem walczą o przetrwanie, albo
już poległy w walce. I nic nie wskazuje na to, aby w najbliższym czasie miał
nastąpić koniec tych turbulencji.
W książce Chaos. Zarządzanie i marketing w erze turbulencji znani stratedzy
gospodarczy, Philip Kotler i John Caslione, przedstawiają intrygującą choć
niepokojącą tezę, że burzliwe czasy nie są żadną aberracją, lecz stanowią nowe
oblicze normalności.
Obecna zapaść gospodarcza należy do elementów niestabilnej epoki turbulencji, w
której globalizacja i technologia całemu światu dają ogromne szanse, ale także
stwarzają gigantyczne ryzyko. Ten świat rozciera na miazgę nieprzygotowanych, a
wynagradza zapobiegliwych, czyli te dziarskie firmy, które potrafiły przewidzieć
potencjalne zagrożenia i szybko na nie zareagować.
Praktyczna, interesująca i aktualna książka Chaos. Zarządzanie i marketing w erze
turbulencji stanowi nieodzowny przewodnik dla wszystkich liderów, którzy teraz chcą
przetrwać burze gospodarcze, a w przyszłości prosperować pomimo nieuniknionych
zawirowań.
PHILIP KOTLER to jeden z najlepszych na świecie ekspertów od
praktycznych strategii marketingowych. Stowarzyszenie American Marketing Association
uznało go za Lidera Filozofii Marketingu. Jest wyróżnionym przez S.C.Johnson profesorem
międzynarodowego marketingu w Kellog School of Managemment na Northwestern University, a
także autorem klasycznego dzieła Marketing oraz innych wpływowych książek. Mieszka w
Illinois.
JOHN A. CASLIONE to jeden z najskuteczniejszych na świecie strategów
biznesu, doradzał licznym dużym i średnim firmom oraz realizował globalne strategie
gospodarcze w 88 krajach na sześciu kontynentach. Jest założycielem, prezesem i
dyrektorem GSC Business Capital LLC, ogólnoświatowej firmy zajmującej się doradztwem w
spawach fuzji i przejęć. Mieszka w Lake Forest w Illinoi.
WSTĘP
PODZIĘKOWANIA.
WPROWADZENIE
Podejmowanie nowych wyzwań.
ROZDZIAŁ PIERWSZY
Świat wszedł w nową epokę gospodarczą
ROZDZIAŁ DRUGI
Obecnie błędne podejście zarządzającego do turbulencji staje
się niebezpieczne
ROZDZIAŁ TRZECI
Model działania w chaosie
ROZDZIAŁ CZWARTY
Opracowanie systemów zarządzania zachowujących prężność
ROZDZIAŁ PIĄTY
Projektowanie systemu marketingowego umożliwiającego zachowanie
prężności.
ROZDZIAŁ SZÓSTY
Prosperity w erze turbulencji
PRZYPISY
INDEKS
216 stron, oprawa twarda z obwolutą