ksiazki24h.pl
wprowadź własne kryteria wyszukiwania książek: (jak szukać?)
Twój koszyk:   1 egz. / 51.00 48,45   zamówienie wysyłkowe >>>
Strona główna > opis książki

ODPOWIEDZIALNOŚĆ SPOŁECZNA W PROCESIE ZARZĄDZANIA PRZEDSIĘBIORSTWEM


POLIWODA-MATIOLAŃSKA A.

wydawnictwo: C.H.BECK , rok wydania 2009, wydanie I

cena netto: 51.00 Twoja cena  48,45 zł + 5% vat - dodaj do koszyka

Książka prezentuje koncepcję społecznej odpowiedzialności przedsiębiorstwa (CSR) w kontekście zarządzania i rozwoju organizacji.

Największą jej zaletą jest włączenie idei CSR w proces zarządzania przedsiębiorstwem i powiązanie jej z polityką finansową i inwestycyjną, zarządzaniem zasobami ludzkimi, marketingiem i zarządzaniem operacyjnym. Zawiera liczne przykłady z praktyki gospodarczej.

Praca składa się z trzech części, w których przedstawiono:

  • genezę i istotę CSR,
  • instrumenty zarządcze polityki CSR,
  • współczesne koncepcje CSR – zrównoważonego rozwoju, przedsiębiorstwa obywatelskiego i społecznej przedsiębiorczości.

Publikacja jest kierowana zarówno do pracowników naukowych, studentów i słuchaczy studiów podyplomowych na kierunkach ekonomicznych oraz zarządzania i marketingu, jak również do praktyków – przedsiębiorców i menedżerów, którzy powinni mieć świadomość spoczywającej na nich odpowiedzialności.


Spis treści:

 

Wstęp


Część pierwsza. Geneza i istota społecznej odpowiedzialności biznesu


Rozdział 1. Zmiany we współczesnym świecie jako przesłanki zainteresowania społeczną odpowiedzialnością biznesu
Rozdział 2. Rozwój refleksji aksjologicznej i etycznej nad działalnością gospodarczą w społeczeństwie
Rozdział 3. Odpowiedzialność społeczna a cele przedsiębiorstwa
Rozdział 4. Społeczna odpowiedzialność przedsiębiorstwa - ewolucja pojęcia
4.1. Etyka biznesu a społeczna odpowiedzialność
4.2. Argumenty za i przeciw społecznej odpowiedzialności biznesu
Rozdział 5. Teoria interesariuszy i model społeczny przedsiębiorstwa
5.1. Miejsce, rola i znaczenie interesariuszy przedsiębiorstwa
5.2. Oczekiwania interesariuszy
5.3. Strategie oddziaływania interesariuszy na przedsiębiorstwo
Rozdział 6. Od społecznej odpowiedzialności biznesu do modeli społecznego działania
Rozdział 7. Definicja społecznej odpowiedzialności biznesu z perspektywy teorii interesariuszy
Rozdział 8. System społecznej odpowiedzialności przedsiębiorstwa
Pytania do części pierwszej


Część druga. Instrumenty zarządcze w polityce społecznej odpowiedzialności biznesu


Rozdział 9. Model zarządzania społeczną odpowiedzialnością przedsiębiorstwa
9.1. Fundamenty polityki współczesnego przedsiębiorstwa
9.2. Wzmacnianie zachowań społecznie odpowiedzialnych jako funkcja kultury organizacyjnej
9.3. Rola naczelnego kierownictwa w tworzeniu polityki społecznej odpowiedzialności przedsiębiorstwa
9.4. Społeczny aspekt jakości wewnętrznych procesów przedsiębiorstwa
9.4.1. Zarządzanie zasobami ludzkimi
9.4.2. Marketing
9.4.3. Polityka finansowa i inwestycyjna
9.4.4. Standardy zarządzania
9.4.5. Produkcja
Rozdział 10. Rola instytucji publicznych w promowaniu społecznym przedsiębiorstw
Rozdział 11. Nadzór korporacyjny jako mechanizm regulujący społeczną odpowiedzialność przedsiębiorstw
Rozdział 12. Korzyści z bycia społecznie odpowiedzialnym przedsiębiorstwem: czy SOP może być źródłem przewagi konkurencyjnej?
12.1. Wpływ społecznej odpowiedzialności przedsiębiorstwa na reputację przedsiębiorstwa
12.2. Odpowiedzialność społeczna jako źródło innowacyjności
12.3. Rozwój kapitału społecznego jako efekt odpowiadania na oczekiwania interesariuszy przedsiębiorstwa
12.4. Odpowiedzialność społeczna jako determinanta budowania przedsiębiorczego środowiska
Rozdział 13. Rozwój przedsiębiorstwa jako proces tworzenia wartości dla interesariuszy
Studia przypadków
Pytania do części drugiej


Część trzecia. Współczesne ujęcia społecznej dpowiedzialności przedsiębiorstwa


Rozdział 14. Koncepcja zrównoważonego rozwoju przedsiębiorstwa
Rozdział 15. Przedsiębiorstwo obywatelskie
Rozdział 16. Społeczna przedsiębiorczość
Studia przypadków
Pytania do części trzeciej
Zakończenie
Bibliografia
Słowniczek
Indeks rzeczowy


276 stron, oprawa miękka

Po otrzymaniu zamówienia poinformujemy,
czy wybrany tytuł polskojęzyczny lub anglojęzyczny jest aktualnie na półce księgarni.

 
Wszelkie prawa zastrzeżone PROPRESS sp. z o.o. 2012-2022